Nobel biocare

Šventės – darbymetis kepykloms: lietuviai perka daugiau duonos

Pastebima, kad lietuviai vis dar neįsivaizduoja savo šventinio stalo be duonos – viena lyderiaujančių šalies kepyklų skaičiuoja, kad parduodamos duonos kiekiai prieš Kalėdas vidutiniškai išauga 20 proc., prieš Naujuosius metus – ketvirtadaliu.*Augant vartotojų perkamajai galiai, panašaus augimo tikimasi ir šiemet. Tačiau ant šventinio stalo dominuoja ne tik tradiciniai juodos duonos gaminiai – populiarėja duona su tokiais sveikatai palankiais priedais kaip daržovės, sėklos, taip pat netradiciniai formatai – porcijinės duonelės.

Remiantis vienos didžiausių kepyklų šalyje „Fazer Lietuva“, atstovaujančios „Gardėsio“ prekės ženklą, duomenimis, didžiųjų metų švenčių laikotarpiu populiariausiais išlieka tradiciniai gaminiai, ypač – juoda „Bočių“ duona. Tačiau kepėjai pastebi, kad sveikos gyvensenos tendencijos daro įtaką ir šventinio stalo pirkinių krepšelio turiniui.

„Jeigu anksčiau švenčių stalo neįsivaizduodavome be tradicinės juodos duonos, tai pastaruosius keletą metų stebime tendenciją, kad šis įprotis pamažu keičiasi – mūsų kepyklos tradicinių tamsios duonos kepalų pardavimai mažėja. Kita vertus, kaip ir visus metus, taip ir per didžiąsias metų šventes, vartotojas vis dažniau ieško sveikatai palankių gaminių, todėl populiarėja duona su daržovėmis – jos pardavimai nuosekliai auga, o per šiuos metus paaugo 7 proc. Taip pat lietuviai vis dažniau žvalgosi į duoną su sėklomis ir grūdais“, – teigia „Fazer Bakery Baltic“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Indrė Švelnytė.

Šeimininkės ant Naujametinio stalo vis dažniau patiekia vienos kąsnio sumuštinukus, kuriuos patogu ruošti su mažos riekės formato sumuštinukų duona. Tokių gaminių pardavimai prieš Kalėdas padidėja dvigubai, o prieš Naujuosius metus – net tris kartus. Šis augimas stebimas visose Baltijos šalyse, ypač – Latvijoje.

Kepyklos atstovai pastebi, kad saldžių bandelių pardavimai šventiniu laikotarpiu nežymiai krenta – tikėtina, kad šventiniam stalui pirkėjai labiau linkę rinktis pyragus ar tortus, kurie tinkami visai šeimai.

Skatina pirkti atsakingai

Nepaisant šventiniu laikotarpiu augančių pardavimų, kepėjai tikina, kad svarbu – sąmoningumas. Remiantis „Spinter tyrimų“** atlikta apklausa, kone kas antras lietuvis (52 proc.) dažnai (7 proc.) arba kartais (45 proc.) išmeta nesuvalgytus duonos gaminius.  Siekiant, kad to būtų išvengta, svarbu atsakingai planuoti suvartojamus duonos kiekius.

„Net ir ruošiant gausų šventinį stalą, mes visada skatiname atsakingai planuoti perkamos duonos kiekius, kad vėliau šios nereikėtų išmesti. Duona – tai trumpo galiojimo produktas, ji šviežia išlieka vidutiniškai 5 dienas, todėl jos nevertėtų užsipirkti ilgesniam laikotarpiui. Šiuo metu rinkoje gausu mažesnio formato pakuočių, kurios padės atsakingiau planuoti ir suvartoti visą kepalą. Per pastaruosius du metus mūsų duonos gaminių, kurių pakuotė mažesnė nei 300 gramų, pardavimai augo 9 proc. Jos pasirinkimas išties didelis ir sudaro daugiau nei pusę visos mūsų pakuotos duonos asortimento“, – teigia I. Švelnytė.

Duona – neatsiejamas Kalėdų stalo atributas

Jeigu lietuviai neįsivaizduoja savo šventinio stalo be tradicinės juodos duonos, kitose Europos šalyse situacija ženkliai skiriasi – ten populiaresnės saldžios kepinių alternatyvos.

„Lietuvoje šventiniu laikotarpiu įprasta rinktis ruginės duonos gaminius, kurie siejami ne tik su krikščioniškosiomis, bet ir kur kas senesnėmis protėvių tradicijomis. Kitose Europos šalyse daugelis duonos kepinių taip pat turi simbolinę reikšmę, tačiau duonos gaminiai kitokie – jie saldūs, purūs, labiau primenantys desertą. Štai Graikijoje kiekvienuose namuose kepama „Christopsomo“ duona, kuri simbolizuoja šeimos gerovę, o Vokietijoje populiari vadinamoji „Stollen“ duona su džiovintais vaisiais ir storu cukraus pudros sluoksniu“, – pasakoja I. Švelnytė.

Tačiau net ir skiriantis tradicijoms ar besikeičiant vartotojų poreikiams, viena nesikeičia – duona išlieka vienu svarbiausių patiekalų šventiniu laikotarpiu visame krikščioniškame pasaulyje.

*Lyginant su vidutiniais „Fazer Lietuva“ dienos pardavimais.

**„Spinter tyrimai“ atliktos reprezentatyvios apklausos apie duonos švaistymą laikotarpis – 2018 m. lapkričio 11-19 d. Apklausti 1013 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų amžiaus iš visos Lietuvos.

Daugiau informacijos:

Agnė Kalinkaitė, „Headline Agency“ projektų vadovė,

agne.kalinkaite@headline.lt, +370 663 52430

 

TAIP PAT SKAITYKITE