Mollers

Misija įmanoma: dirbti mažiau – spėti daugiau

Kodėl prieš atostogas padidėja darbo efektyvumas? Kaip teisingai susidaryti dienos planą ir kuo čia gali pagelbėti pasąmonė? Efektyvumo mokymų vadovas Rodžeris Saipas tvirtina, jo įtvirtinti metodai padeda pasiekti puikių rezultatų. Taigi, pasakojimas, kaip protingai elgtis su savo laiku.

Atlaisvinkite vietos

Kiekvienas savo gyvenime gali atrasti tai, ką iš jo būtų galima „iškirpti“ – televizijos žiūrėjimą, ilgą rytinį miegą, darbą be aiškių tikslų… O galbūt užtektų atsikratyti įpročio savaitę pradėti be plano? Galbūt jūsų rate esama žmonių, nuo kurių derėtų laikytis toliau, o savo laiką skirti mylimiems draugams? Pradžiai tiesiog pabandykite sudaryti sąrašą veiklų, nuo kurių derėtų susilaikyti – tai ne mažiau svarbu, nei naudingų ir reikalingų veiklų sąrašas.

Dienos planas: didžioji kasdienė šešiukė

Dauguma mūsų dienos planą sudarome ryte, dar prieš prasidedant darbui. Žinoma, geriau taip, negu niekaip; bet jeigu norite priversti savo sąmonę daryti stebuklus, sudarykite „didžiąją kasdienę šešiukę“ išvakarėse. Baigiantis darbo dienai arba jai jau pasibaigus, prieš miegą, skirkite keletą minučių, kad nuspręstumėte, kokie šeši tikslai jums bus patys svarbiausi rytoj.

Tai duoda dvejopų rezultatų, kurie suteikia impulso kitai dienai. Visų pirma, daug lengviau užmigsite ir atsibusite energingesni. Užrašydami užduotis, jus išsaugote jas savo galvoje ir išvengiate nuolat iškylančių klausimų, kurie neleidžia pailsėti. O antra, priverčiate savo sąmonę apsisukti 180 laipsnių kampu, kad ji jums „tarnautų“ miegant. Ne paslaptis, kad prieš miegą pažiūrėta tv laida ar filmas paveikia jūsų protą ir jūs sapnuojate su tuo susijusius (dažniausiai – baisius) sapnus. Kaip tai iš kliūties paversti į gerovę? Smegenys miego metu neįtikėtinai aktyvios ir viena iš veiklų yra praeitos dienos perdirbimui. Pasąmonė šiuo būdu  ruošia jus kitai dienai. Sudarydami didžiųjų šešių tikslų planą, jūs pasėjate minčių sėklas, su kuriomis jūsų pasąmonė pradeda darbuotis jums miegant.

Dirbkite periodais ir aktyvumo pikais

Ties vienu dalyku lengviausia susikaupti 20 minučių ar kiek ilgėliau, jeigu jums tai labai svarbu. Po to reikalinga pertrauka. Suraskite būdų pasidaryti trumpas 2-3 minučių pertraukėles 1-2 kartus per dieną.

Net kai tiesiog pasirąžote, giliai iškvepiate ar trumpam atsistojate, smegenys „persikrauna“ taip, kad produktyvumą ir susikaupimą išlaikytumėte visą dieną. Mano asmeninė patirtis sako, kad darbo dieną geriau priimti kaip sprintų seriją, o ne kaip vientisą maratoną.

Dar viena patarimas: darbo dieną planuokite asmeninio efektyvumo periodu. Pavyzdžiui, aš pats esu „vieversys“: atsikeliu anksti ir būtent tuo metu pajuntu stiprią motyvaciją ir kūrybines jėgas. Tačiau turiu draugų, kurie negali „išsijudinti“ iki 10 val. Paprastai kiekvienas žmogus pagal savo gyvenimo būdą ir ritmą jaučia energijos proveržius, kurie ir yra tinkamiausi planuoti užduotis, reikalingas rezultatyvaus mąstymo.

Saugokite savo „žaliąjį laiką“

„Žaliuoju“ vadinu tą laiką, kai atliekate veiksmus, tiesiogiai sąlygojančius jūsų uždarbį. Vienas pardavimų vadovas man kartą sakė: „ kai parduodu, per valandą vidutiniškai uždirbu 100 dolerių. Jeigu kažkas iš manęs veltui atima pusvalandį, vadinasi, netenku 50“. Ir beje, savo „žaliąjį“ laiką paprastai būtent patys ir iššvaistote. Kodėl? Todėl, kad paprastai tai pats sunkiausias mums laikas ir būtinai susigalvosime priežasčių, kodėl to nedaryti. Pardavimų vadybininkui klientų paieška – emociškai itin sudėtingas  ir jam daug lengviau įsivaizduoti, kad „pasiruošimas“ ieškoti yra svarbiau nei pats ieškojimas.

Planuokite… kliūtis

Jei dirbate namie, daug kam gali atrodyti, kad užsiiminėjate niekais. Nepykite, geriau išmokite su tuo susitvarkyti. Tam yra mažų mažiausiai du būdai. Iniciatyvusis: apie savo savaitės grafiką praneškite dviems grupėms žmonių – tiems, kurie jums svarbiausi ir tiems, kurie dažniausiai jums trukdo. Su kolegomis savo darbo grafiku dalinuosi, kad jie matytų, kada galima man skambinti, o kada – ne. Reaktyvinis: net jei žmonės žino, kada jūs pasiekiamas, jie vis tiek drįsta jums trukdyti „skubiais“ klausimais. Tokiais atvejais jums pravers „lankstus laikas“. Iš pradžių tvirtai pabandykite su tokiu žmogumi sutarti atskirą susitikimo laiką. Atkreipkite jo dėmesį į tai, kad turite darbo grafiką ir paaiškinkite, kad skiriate tam tikrą laiką tokiems susitikimams: trys valandos čia, dvi tada arba viena tada. Dažniausiai tokie žmonės patys sugeba išspręsti savo „degančias“ problemas, o tokiu atveju „lanksčios valandos“ lieka jums.

Parkinsonas jūsų naudai

Ar pastebėjote, kad prieš pat atostogas jūsų produktyvumas pakyla? Taip būna beveik visiems, ir tai ne sutapimas. Viena priežasčių yra tai, kad džiaugsmo, malonumų, poilsio laukimas padidina entuziazmą, o kita – stebinantis „Parkinsono įstatymo“ principas. Mano klientai pastebėjo, kad darbas sutrumpėja, kai siekiame jį sutalpinti į tam paskirtą laiką. Pabandykite užduoties atlikimo laiką atidėti ir pamatysite, kad darbui atlikti prireiks daugiau laiko. Jei paprastai atsakymus rašote likus dviems valandoms iki darbo pabaigos, pabandykite tai pradėti daryti likus valandai iki darbo pabaigos. Jūs suspėsite per valandą ir būsite pamaloninti valandos, likusios tik jums. Kad pasiektum tinkamos kokybės ir kiekybės, Parkinsono įstatymas yra itin naudingas.

Pagal užsienio spaudą parengė Jurga Lūžaitė-Kajėnienė

Bernardinai.lt

TAIP PAT SKAITYKITE