Nobel biocare

Kaip ištverti ilgus skrydžius?

Kaip ištverti ilgus skrydžius?

Kelionės link tobulų atostogų neretai trunka ilgiau nei 5 valandas. Pigūs skrydžiai į Honkongą, Ameriką, Japoniją, Tailandą ir kitomis tolimomis kryptimis suteikia galimybę unikaliai patirčiai. Tačiau tam, kad kelionės kainą sudarytų išlaidos pramogoms, o ne sveikatos gelbėjimui, būtina tinkamai pasiruošti. Laikydamiesi kelių patyrusių keliautojų patarimų, ilgus skrydžius ištversite gerokai lengviau ir maloniau.

Didžiausia ilgų skrydžių rizika

Triukšmaujantys vaikai, garsiai muzikos besiklausantys ar filmus žiūrintys nedraugiški kaimynai, nepatogios kėdės, ribotos judėjimo galimybės, nuovargis – tai, kas nusileidimą ant žemės po ilgo skrydžio paverčia išsigelbėjimu. Kone perpildyta kantrybės taurė yra viena dažniausių, tačiau mažiausiai pavojingų ilgų kelionių pasekmių.

Kai skrendant atostogų tenka kirsti kelias laiko juostas, prisitaikyti prie naujo ritmo – nelengva. Ilgas keliones dažnai lydi bendras kūno silpnumas, dingęs apetitas, peršalimo požymiai, miego stoka. Jei šie nemalonūs pojūčiai ignoruojami, apkarsti gali visos taip lauktos atostogos.

Pusę paros ar ilgiau trunkantys skrydžiai gali rimtai paveikti sveikatą. Sutrikusi kraujotaka – rimtas kraujo krešulių, lemiančių infarktą, insultą, plaučių emboliją, rizikos veiksnys. Šių pavojų didesni, erdvesni lėktuvai išvengti nepadeda. Vienintelis būdas užsitikrinti saugią, patogią ir malonią kelionę – pasirūpinti komfortu patiems.

Patarimai lengvesniam skrydžiui

Tinkamas rankinio bagažo turinys, apgalvotas drabužių pasirinkimas, fizinis pasiruošimas iš anksto – geriausi „priešnuodžiai“ nemaloniems, varginantiems skrydžiams.

Atostogoms nusiteikite iš anksto. Jei laikas pasirinktoje šalyje ženkliai skiriasi nuo Lietuvos, kelionei pradėkite ruoštis iki skrydžio likus kelioms savaitėms. Priklausomai nuo galimybių, pradėkite gyventi naujuoju ritmu. Tai – ypač patogu, jei pasirinktos kompanijos pigūs skrydžiai į Honkongą ar kitą miestą organizuojami pirmadieniais. Kelios savaitgalio dienos puikiai tinka miego ir valgio metui koreguoti.

Pasirūpinkite patogia vieta lėktuve. Net jei stengiatės sutaupyti, rinkitės pigesnius geresnės klasės bilietus. Didžiuliai atstumai – puiki priežastis išnaudoti sukauptus lojalumo taškus. Jei pavyksta gauti vietą tik ekonominėje klasėje, nenusiminkite. Kai kurios skrydžių kompanijos leidžia patiems pasirinkti patogesnes vietas – pavyzdžiui, esančias prie lango.

Apgalvokite garderobą. Dažnas keliautojas po skrydžio skundžiasi peršalimu. Tam, kad jo išvengtumėte, apsivyniokite kaklą ir apsigaubkite pečius šaliku. Megztinis ar kompaktiškas apklotas pravers net tuomet, jei keliaujate į šiltus kraštus. Ilgam skrydžiui rinkitės judesių nevaržančius drabužius – džinsus verčiau palikite lagamine. Įsigykite kompresines kojines: jos pagerins kraujotaką, tad neištins kojos, sumažės trombozės rizika.

Įsidėkite komfortą didinančių daiktų. Į lėktuvo saloną įsineškite patogią pripučiamą pagalvėlę. Ji neužims daug vietos ir leis geriau pailsėti. Taip pat pravers ausinės ar ausų kištukai, akių kaukė miegui, odą drėkinantys losjonai, kremai.

Skrydžio metu judėkite. Tai – svarbiausias dalykas norint išvengti ilgo skrydžio padarinių sveikatai. Kojų pirštų, pėdų judinimas, trumpi pasivaikščiojimai po lėktuvo saloną, subtili mankšta prablaškys ir padės palaikyti gerą kraujotaką. Bent trumpam (3–5 minutėms) atsistoti reikėtų mažiausiai du kartus per valandą.

Pasirūpinkite tinkama mityba. Alkoholis, riebus, rūkytas maistas – blogiausi pasirinkimai tiek prieš skrydį, tiek jo metu. Tačiau kalorijų bijoti nereikėtų – jos padės lengviau ištverti miego trūkumą, atgauti jėgas po kelionės. Skysčių poreikį malšinkite vandeniu, žaliąja arbata.

Tausokite kantrybę. Kad ir kas erzintų lėktuve, žinokite, kad tai – laikina. Be to, mėginti keisti kai kurių žmonių elgesį yra tiesiog beviltiška. Pataupykite jėgas ir nervus: juk pagaliau skrendate atostogauti.

Pigūs skrydžiai į Honkongą ar kitus tolimus pasaulio kraštelius – ne nuosprendis patogumui. Pasinaudokite galimybe sutaupyti, tinkamai pasirenkite kelionei ir tikslą pasieksite greičiau nei tikėjotės.

Healthy Feed

TAIP PAT SKAITYKITE