Dviračiai pastaruoju metu tampa vis populiaresni: kaip transporto priemonė , aktyvaus laisvalaikio praleidimo priemonė ir be abejo, malonaus pasivažinėjimo su šeima, po parka ar gamtą priemone.
Tinkamas dviračio pasirinkimas yra labai svarbus. Juk nuo to, kokį dviratį įsigysite priklauso jūsų saugumas, patogus sėdėjimas minant, o nuo to priklauso ar maloniai leisite laika su savo dvirate transporto priemone. Prieš įsigydami dviratį, turėtumėte pagalvoti, kaip dažnai, kur ir kokia kelio danga važinėsite.
Hibridiniai dviračiai tinka vaziuoti bet kokia danga tiek miško keliais tiek asfaltuotu keliu. Šių dviračių padangos plonesnės nei kalnų dviračio, bet storesnės nei plento. Įprastai hibridiniai dviračiai turi didelio spindulio ratus ir komplektuojami su vidutinio grubumo padangomis, tam kad būtų geras sukibimas bekelėje ir greitas važiavimas kieta ar asfaltuota danga. Rėmo dydis visų dangų ir hibrido tipo dviračiams yra parenkamas pagal dviratininko ūgį ir kojų ilgį.
Plento dviračiai skirti važinėjimui lenktynėms, turistiniams pasivažinėjimams, ilgoms kelionėms, susiekimui mieste. Pagrindiniai jų bruožai: mažas svoris, geros aerodinaminės savybės, siauros padangos bei riestas vairas, kuris suteikia dviratininkui galimybę važiuoti ypač aerodinamiškoje sėdėsenoje. Plento dviračiai dažniausiai naudojami 28 colių rotai, o rėmo dydis plento tipo dviračiams yra parenkamas taip pat pagal dviratininko ūgį ir kojų ilgį.
Krosiniai dviračiai – labiau skirti važinėti neasfaltuotais, nelygiais keliais: žvyruotais miško takais, uolėtais paviršiais, šlapiomis purvinomis vietovėmis- tai tarpinis variantas tarp dviračio kuris skirtas važinėti asfaltuota kelio danga ir bekele ar mišku. Krosinis dviratis Forma primena plentinius dviračius. Palyginus su plentiniais, krosiniai dviračiai turi storesnius ratus ir neturi amortizuojančios šakės. Visi troseliai dažniausiai yra pravesti viršutinėje skersinio vamzdžio dalyje, kad netrukdytų dviratį nešti užsidėjus ant peties ir apsaugotų nuo užsiteršimo purvu. Kroso dviračiai dažniausiai turi ir papildomas stabdymo rankenėles ant vairo, dėl greitesnio jų pasiekimo ir valdymo galimybių manevruojant siauromis medžių properšomis.
Kalnų dviračiai turi specialius sustiprintus rėmus, mažesnį ratlankio spindulį ir platesnes padangas. Jų konstrukcija lemia, kad šio tipo dviračiai skirti važinėti nelygiais ir kalnuotais keliais, bekelėmis, po smėlį ir balas. Šių dviračių amortizacijos sistemos sugeria smūgius važiuojant nelygiais keliais. Jie taip pat turi didesnį atstumą tarp žemės ir centrinės ašies, kuris padidina dviračio pravažumą. Skiriami trys skirtingi kalnų dviračių tipai: kietos pakabos, su priekine amortizuojančia šake ir pilnos amortizacijos. Kalnų dviračiai būna skirtingu ratų dydžių: 26”, 27,5” ir 29”, tačiau jų visų rėmo dydis yra parenkamas vadovaujantis dviratininko ūgio ir kojos ilgio parametrais.
Miesto dviračiai yra skirti kasdieniniam važinėjimui, todėl yra labai patogūs dažniausiai jie turi ne daug pavarų, tačiau turi ilgesnius purvasargius ir grandines. Miesto dviračiai yra komplektuojami su bagažinėmis, pirkinių krepšeliais, priekiniu ir galiniu žibintais arba atšvaitais. Važinėjantis miesto dviračiais sportinė apranga nėra būtina. Beveik visi tokie dviračiai ant vairo turi stabdžių rankenėles ir stabdomi sukant pedalus atgal.
Rėmo dydis (dviračio aukštis) yra pagrindinis faktorius, darantis įtaką važiavimo patogumu ir kokybei, todėl labai svarbu pasirinkti teisingai. Be abejo labai svarbu ar rėmas teisingai suprojektuotas ir pagamintas žinomo gamintojo.
Stabdžiai – nuo jų priklauso ar pajėgsite sustabdyti dviratį staigiai vos tik pamatę kliūtį. Todėl įsigyjant dviratį labai svarbu atkreipti dėmesį į stabdžių sistemas.
Dviratis atlieka savo pagrindinę savo funkciją – važiuoja. Tačiau yra nemažai priedų, galinčių padidinti kiekvienos kelionės patogumą ir saugumą, Pasirinkite būtinas saugos priemonėmis: atšvaitais, žibintais, šalmu ir liemene. Bei maloniais aksesuarais kurie suteiks komforto jūsų kelionei. Saugaus ir malonaus važiavimo !