Urinal

Vidaus ligų prevencija – mokomės gyventi su liga

Vidaus ligų prevencija – mokomės gyventi su liga

Širdies – kraujagyslių, nervų, judėjimo – atramos sistemų ligos neretai vadinamos šio amžiaus ligomis, gyvenimo būdo ligomis. Šiuolaikinis gyvenimo ritmas įtraukia į stresinę aplinką, nepalieka laiko apmąstymui, ramiam poilsiui, bendravimui su sau mielais žmonėmis, pabuvimui tiesiog su savim. Nebemokame džiaugtis akimirka be skubėjimo, pamatyti mus supančių smulkmenų – jos tiesiog pasikeičia, kaip prabėga metų laikai.

O mus supantis stresas, nepakankamas dėmesys sau, netgi žinant rizikos veiksnius, bet naiviai tikint, kad ligos mūsų nepalies, staiga priverstinai sustabdo. Gydymas dažniausiai tęsiasi ne taip ir ilgai, bet, svarbiausia, kad po gydymo ligoninėje esame priversti priimti nelengvus sprendimus ir keistis patys. Tai nėra lengva – išgerti tabletę paprasčiau, bet tik mūsų gyvenimo būdo pokyčiai duoda rezultatus ateičiai.

Atvykę  reabilitacijai į Abromiškių reabilitacijos ligoninę pacientai, prižiūrimi specialistų, ne tik praeina gydomųjų procedūrų kursą, bet ir aktyviai dalyvauja vidaus ligų prevencijos individualiuose ir grupiniuose mokymuose, kuriuos veda visuomenės sveikatos specialistė Raimonda Kuliešienė. Paskaitų metu pacientai sužino apie sveikos mitybos principus, fizinio aktyvumo svarbą, žalingų įpročių žalą sveikatai, mokosi kaip atlikti asmens higieną, sunaudojant mažiau energijos, kaip mažinti stresą ir kitų, nemažiau svarbių, dalykų.

Kiekvieną dieną ligoninėje vyksta užsiėmimai, kurių metu išmokstama:

  • apskaičiuoti savo širdies ir kraujagyslių ligų riziką pagal Europos kardiologų draugijos rekomenduojamas SCORE lenteles;
  • kvėpavimo ir atsipalaidavimo pratimų technikos;
  • AKS matavimo technikos ir svarbiausių taisyklių, kurias reikia žinoti matuojant kraujospūdį;
  • savikontrolės juostelėmis nusistatyti gliukozės kiekį kraujyje, leistis insuliną ir atrasti tam tinkamiausias kūno vietas;
  • apskaičiuoti ir įvertinti kūno masės indeksą (KMI), įvertinti liesosios ir riebalinės masės santykį, koreguoti dietą ir fizinį aktyvumą.

TAIP PAT SKAITYKITE