Beveik kas antram Lietuvos gyventojui, turinčiam regos sutrikimų, renkantis akinius svarbiausia yra jų kaina, todėl nemaža dalis tautiečių dėl sunkios finansinės padėties akinių pirkimą ar keitimą linkę atidėlioti. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės RAIT atlikta apklausa, kurios metu buvo apklausta daugiau nei tūkstantis respondentų.
Tyrimą iniciavusio optikos tinklo „Fielmann“ vadovo Gintauto Kersnausko teigimu, apklausos rezultatai atskleidė ne tik gyventojų akinių pirkimo įpročius, bet ir tai, kokių profesijų atstovų akys vargsta labiausiai. Tai davė impulsą naujai socialinei iniciatyvai. „Negalime užtikrinti geresnių darbo sąlygų tų profesijų atstovams, kurie dirba didžiausią neigiamą įtaką akims turinčiose srityse. Bet žinodami, koks svarbus veiksnys akinių pasirinkimui yra kaina, nusprendėme visus metus sudaryti sąlygas tyrime įvardintų profesijų žmonėms korekcinius akinius įsigyti už simbolinę kainą ir bent taip prisidėti prie jų regėjimo komforto,“ – sako G.Kersnaukas.
Sausio mėnesį atliktas tyrimas parodė, kad labiausiai akis vargina IT specialistų, finansininkų, vairuotojų profesionalų, mokslininkų ir studentų darbinė veikla. Kaip rizikos grupės, kurioms tenka didžiausia apkrova akims, buvo įvardinti ir dizaineriai, žurnalistai, gydytojai, valstybinių įstaigų ir bibliotekų darbuotojai.
Socialinės akcijos, kai akiniai dovanojami ar parduodami už 1 litą, jau tapo optikos tinklo tradicija. Nauja socialinė iniciatyva, skirta pažeidžiamiausių profesijų žmonėms, startuos nuo kovo mėnesio. Būtent šį mėnesį visiems šalies finansininkams, buhalteriams ir auditoriams bus siūloma pasinaudoti išskirtiniu pasiūlymu korekciniams akiniams įsigyti. Su savimi būtina turėti profesiją įrodantį darbo pažymėjimą. Kitus mėnesius tokia akcija bus skirta kitų profesijų atstovams.