Urinal

Vitaminas C

„Papasakokite apie vitaminą C: ar būtina jį vartoti ir kokiomis dozėmis, kokį geriausiai pasirinkti”, – paprašė ponas Stasys.

Vitaminas C dar vadinamas askorbo rūgštimi. Šis vandenyje tirpus vitaminas padeda taisyklingai vystytis ir išlaikyti kaulų, kremzlių, dantų ir dantenų būklę, turi teigiamos įtakos geležies apytakai, skatina žaizdų, nudegimų gijimą, stabdo dantenų kraujavimą, stiprina imuninę sistemą, padeda kovoti su dauguma virusinių ir   bakterinių infekcijų, saugo ląsteles nuo kenksmingo laisvųjų radikalų poveikio.

Didelės askorbo rūgšties dozės teigiamai veikia ne tik tulžies rūgščių gamybą, bet ir reguliuoja cholesterolio kiekį kraujuje, stabdo trombocitų agregaciją, lėtina  aterosklerozės vystymąsi. Kai vitamino C yra pakankamai, geriau funkcionuoja kasa ir žarnynas.

Rekomenduojama paros norma suaugusiam žmogui 60 mg, nėščioms moterims – 80 mg, žindančioms – 100 mg. Rūkančių žmonių organizmas absorbuoja tik 60 proc. vitamino C. Absorbcija taip pat sumažėja vartojant vitaminą kartu su saldumynais, išgyvenant stresą, sunkiai fiziškai dirbant.

Termiškai ruošiant maistą prarandama apie 40 proc. vitamino C. Mažai vartojant šviežių vaisių ir daržovių, o ypač žiemą ar pavasarį, gali vystytis vitamino C hipovitaminozė. Ji pasireiškia greitu nuovargiu, sumažėjusiu atsparumu ligoms, sumažėjusiu apetitu, padidėjusiu dirglumu, bendru silpnumu, dantenų kraujavimu.

Vitamino C gausu erškėčio vaisiuose, juoduosiuose serbentuose, kiviuose, brokoliuose, špinatuose, braškėse, citrusiniuose vaisiuose, Briuselio, žiediniuose kopūstuose, papajose, šviežiuose žaliuose kopūstuose.

Pats paprasčiausias vitamino C preparatas yra askorbo rūgštis. Skirtumas tarp natūralaus ar organinio vitamino C ir paprastos askorbo rūgšties glūdi žmogaus gebėjime pasisavinti preparatą. Organizmas geriau įsisavina natūralų vitaminą C arba vitaminą C su bioflavonoidais (išskirtais iš citrusinių vaisių). Kadangi vitaminas C maisto produktuose greit suyra ir organizmas gali sukaupti tik mažas atsargas – apie 1,5 g, širdies ligų profilaktikai rekomenduojama naudoti vitaminą C papildomai.

Šiemet yra pasirodžiusi nauja natūralaus pailginto veikimo vitamino forma. Jis išsiskiria po truputį per 4-6 valandas ir yra optimaliai pasisavinamas.

TAIP PAT SKAITYKITE