Nobel biocare

3 pagrindinės kolageno naudos žmogaus organizmui

Kolagenas

Kolagenas yra gausiausias žmogaus organizmo baltymas. Šis baltymas palaiko odos stiprumą ir elastingumą, o sausgyslėms ir sąnariams kolagenas yra tarsi klijai, kurie padeda išlaikyti kūną kartu.

Tačiau jau nuo 25 metų kolageno gamyba organizme pradeda natūraliai mažėti. Būtent dėl kolageno mažėjimo atsiranda senėjimo požymiai – raukšlės, susmukusi oda, sąnarių skausmai. Taip pat kolageno kiekį organizme mažina rūkymas, UV spinduliai, didelis cukraus vartojimas. Nors organizme kolageno gamyba su amžiumi mažėja, papildomas kolageno vartojimas gali padėti pristabdyti senėjimo procesus. 

Taigi, kokios trys pagrindinės kolageno naudos žmogaus organizmui?

Oda, plaukai ir nagai

Kolagenas yra pagrindinis odos komponentas, kuris padeda išlaikyti odos drėgmę, elastingumą ir stangrumą. Kolageno nauda odai yra labai didelė, kadangi jis padeda stiprinti kraujagysles, aprūpina ląsteles deguonimi ir maistinėmis medžiagomis. Būtent todėl, senstant oda vis labiau sausėja ir formuojasi raukšlės. Tačiau vartojant kolageno papildus galima sumažinti odos sausumą, raukšleles, tuo pačiu sulėtinti odos senėjimo procesus.

Kolagenas taip pat labai svarbus ir plaukų būklei. Jis padeda išlaikyti plaukų stiprumą, žvilgesį, sveiką išvaizdą. Taip pat plaukai greičiau auga.

Esant kolageno trūkumui pradeda lūžinėti nagai, jie paprasčiausiai tampa trapūs. Tad papildomas kolageno vartojimas gali sugrąžinti nagams stiprumą.

Sąnariai

Sąnarių kremzlėse taip pat yra didelis kiekis kolageno. Kolagenas išlaiko kremzlių vientisumą ir lėtina jų dėvėjimąsi, palaiko sąnarių elastingumą. Kolageno kiekiui organizme mažėjant, didėja rizika susirgti tokiomis ligomis kaip osteoartritas. Tad pakankamas kolageno kiekis organizme gali padėti sulėtinti kremzlių susidėvėjimą bei išlaikyti sveikus sąnarius.

Kaulai

Kolagenas sudaro ganėtinai didelę dalį kaulų masės. Kolagenas kartu su kitais vitaminais ir mineralais yra labai svarbus kaulų būklei. Kolagenas kaulams reikalingesnis netgi nei kalcis. Pakankamas kiekis kolageno padeda sumažinti kaulų trapumą, taip pat sumažinti riziką susirgti su kaulais susijusiomis ligomis, pavyzdžiui, osteoporozės.

Taigi, kolagenas turi išties didelę reikšmę žmogaus organizmui. Esant šio baltymo trūkumui susiduriama su akivaizdžiais pokyčiais – senėjimu, sąnarių skausmu, kaulų trapumu, nagų bei plaukų susilpnėjimu. Siekiant to išvengti, papildomas kolageno vartojimas yra būtinas.

TAIP PAT SKAITYKITE