Sebamed

Sveikesnės mitybos link: ką vartoti ir ko atsisakyti?

livin.lt sveikesnė mityba

Siekiant sveikesnio gyvenimo būdo, ši kelionė dažnai prasideda nuo nedidelių, tačiau reikšmingų mūsų mitybos įpročių pokyčių. Kai kurių maisto produktų pakeitimas į sveikesnes alternatyvas gali atverti kelią geresnei savijautai: pradedant baltos duonos pakeitimu į pilno grūdo kepinius ir baigiant saldžių gardėsių mainais į sveikesnes užkandžių alternatyvas. LIVIN rekomenduoja išbandyti keletą paprastų ir veiksmingų produktų pakaitalų, kurie padės įgalinti sveikesnę mitybą.

Ribokite saldžius gardėsius

Tokioje mitybos transformacijų srityje vienas iš didžiausių pokyčių slypi užkandžiuose. Saldžių gardėsių pakeitimas sveikesnėmis alternatyvomis ne tik patenkina potraukį, bet ir prisideda prie bendros jūsų gerovės. Įvairius batonėlius ir saldumynus iškeitę į daugiau maistinių medžiagų turinčius produktus galėsite padidinti savo energijos lygį ir valdyti svorį: džiovinti vaisiai, riešutų mišiniai ir sėklos suteikia malonų traškesį bei aprūpina būtiniausiais vitaminais, mineralais ir skaidulomis. Pavyzdžiui, pasirinkus ryžių trapučius ir patepus juos natūraliu riešutų sviestu, išgausite puikią baltymų ir sveikųjų riebalų pusiausvyrą bei sumažinsite alkio jausmą tarp valgymų. Be to, vaisių griežinėliai arba sauja šviežių uogų yra dar viena natūraliai saldi alternatyva, kupina vitaminų ir antioksidantų. Šie pakaitalai sutampa su jūsų kelione subalansuotos mitybos link, tad galėsite mėgautis gardžiais skoniais nerizikuodami savo sveikata.

Reguliuokite laktozę

Perėjimas nuo riebių pieno produktų prie mažai arba visai riebalų neturinčių produktų taip pat suteikia galimybę sveikiau maitintis. Tokie neriebūs pieno produktai kaip liesas pienas, jogurtas ar sūris gali sumažinti sočiųjų riebalų suvartojimą, tačiau vis tiek teikti tokias svarbias medžiagas kaip kalcis ir baltymai. Ieškantiems augalinės kilmės alternatyvų, tokie pasirinkimai kaip migdolų pienas, sojų jogurtas ar sūrio pakaitalai taps puikiais variantais. Šios alternatyvos puikiai tinka įvairiems dietiniams pageidavimams ir laktozės netoleravimui bei išlaiko savo kreminę tekstūrą ir skonį. Įtraukdami tokius pakaitalus į savo meniu galite pagerinti širdies ir kraujagyslių sveikatą, taip pat paskatinsite virškinimo veiklą ir laikysitės tvarios mitybos praktikos. Nesvarbu, ar renkatės liesesnius pieno produktus, ar visiškai pasineriate į augalinės kilmės produktus, toks perėjimas įkūnija sąmoningą žingsnį link labiau subalansuoto požiūrio į savo kūną. 

Sveikesni aliejai

Įprastų kepimo aliejų pakeitimas sveikesnėmis alternatyvos byloja esminį jūsų virtuvės praktikos pokytį. Pasirinkus širdžiai sveikesnius produktus, tokius kaip alyvuogių, avokadų ar kokosų aliejus, atrasite daug naudos: šie aliejai išskiria mononesočiuosius riebalus ir vidutinės grandinės trigliceridus, kurie suteikia energijos ir palaiko medžiagų apykaitos sveikatą. Skirtingai nuo itin apdorotų analogų, šie pasirinkimai išlaiko natūralų skonį ir maistines medžiagas, pagerindami jūsų patiekalų skonį ir maistinę vertę. Nesvarbu, ar pašlakstote alyvuogių aliejaus ant salotų, ar troškinate daržoves avokadų aliejuje, šie variantai gali pagerinti jūsų kulinarines pastangas ir bendrą savijautą. 

Tokių sveikų produktų pasirinkimą atrasite ekologiškų maisto prekių svetainėje LIVIN – aliejai, užkandžiai, augalinės alternatyvos bei daugelis kitų ekologiškų ir biodinaminių produktų padės žengti pirmuosius žingsnius sveikesnės gyvensenos link!

Ranigast sos

TAIP PAT SKAITYKITE