Nobel biocare

Koks sumuštinis yra sveikiausias?

Daugelis žmonių pusryčių neįsivaizduoja be greitai pagaminto sumuštinio. Dietologai tvirtina, kad jis gali būti ir nuodų bomba, ir sveikas patiekalas.

„Nėra tokio patiekalo, kurio nesuvalgytų studentas”, – tepdama beveik 35 metrų sumuštinį juokėsi Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) „Taikos” bendrabučio pirmininkė Roberta Martinkutė. Studentai, skaičiuodami kiekvieną centą, rekordinio dydžio sumuštiniui naudojo virtą dešrą, batoną, margariną bei pomidorus, agurkus ir kiniškus kopūstus.

Gydytoja dietologė Rūta Petereit perspėja, kad tokiais sumuštiniais piktnaudžiauti nereikėtų, mat jie nesukelia sotumo jausmo, o ir riebalų tokiame gaminyje yra per daug.

„Margarinas sumuštiniams išvis netinka, geriau rinktis sviestą. Jo ant juodos, geriausia grūdų, duonos reikėtų užtepti labai plonu sluoksniu. Vyresnio amžiaus žmonės turėtų rinktis sumuštinius be sviesto”,  – pararia R.Petereit. Specialistė siūlo batoną keisti juoda duona, mat ji – angliavandenių šaltinis.

Kokią dešrą reikėtų rinktis? „Sumuštinis bus sveikas, jei rinksitės dešrą be riebalų, kumpį ar virtą mėsą. Nereikėtų pamiršti sumuštinį pagardinti ir daržovėmis”, – dietologė siūlo nesirinkti ir virtos dešros, mat joje gausu riebalų, o mėsos vos vos.

Jei žmogus daug juda ar sportuoja kiekvieną dieną jis gali suvalgyti po 2 – 5 sumuštinius, kitiems tokiais greitais užkandžiais piktnaudžiauti nereikėtų.

 

Ranigast sos

TAIP PAT SKAITYKITE