Gudručio vaistinė

Šiandien – Tarptautinė nerūkymo diena

Remiantis Statistikos departamento prieš kelerius metus atlikto Sveikatos tyrimo duomenis, daugiau nei ketvirtadalis (25,8 proc.) 15 m. ir vyresnių Klaipėdos apskrities gyventojų kasdien rūko (Lietuvoje – 24,5 proc. ). Kasdien rūko beveik 41 procentas visų Klaipėdos apskrities vyrų (Lietuvoje – 42 proc.) ir beveik 13 procentų visų apskrities moterų (Lietuvoje – 10 proc.). Tauragės apskrityje net 27,4 proc. asmenų rūko kiekvieną dieną. Rūkymas mažiausiai paplitęs Marijampolės apskrityje – 21,5 proc.
,,Priprasti prie šio žalingo ir milijonus gyvybių nusinešančio įpročio nesunku. Tabako dūmuose yra nikotino, tai alkaloidas, kuris jaudina nikotino receptorius smegenyse: greit padidėja kraujospūdis, sustiprėja kraujo tėkmė vainikinėse kraujagyslėse ir širdies susitraukimai. Nikotinas, skatindamas neuromediatorių išsiskyrimą smegenyse, veikia kaip euforiantas, stimuliatorius. Asmeniui pasireiškia trumpalaikis energijos ir nuotaikos pakilimas, pagerėja dėmesio koncentracija ir veiklumas. Ilgainiui rūkant, neurohormonų apykaita sutrinka, padidėja tolerancija nikotinui, todėl išsivysto poreikis pakartotinai rūkyti”, – apie nikotino poveikį pasakojo Roberta Tamulevičiūtė, Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė.
Tabako dūmuose yra apie 43 žinomi kancerogenai, tai yra medžiagos, sukeliančios vėžį. Rūkalų dūmuose esantis anglies monoksidas, daug geriau jungiasi prie hemoglobino, nei deguonis, todėl rūkant sumažėja deguonies kiekis audiniuose ir gali išsivystyti hipoksija (deguonies stygius organizme). Ypač rūkymas pavojingas nėščiosioms – vaisius ypatingai jautrus tabako dūmams, jei nėščioji daug rūko, tai gali suketi vaisiaus hipoksiją. Nuolatinės hipoksijos pasekmės: priešlaikinis gimdymas, persileidimų skaičiaus padidėjimas, gimdymo metu pirmeigė placenta.
Rūkymas yra aterosklerozės rizikos veiksnys bei didina miokardo infarkto atsiradimo tikimybę. Insulto rizika padidėja moterims, kurios rūko ir vartoja geriamus  kontraceptikus.
,,Norintiems atsikratyti rūkymo įpročio, rekomenduojama tai padaryti nedelsiant – kuo anksčiau, tuo geriau. Neretai vien valios pastangų neužtenka, todėl patariama pasikonsultuoti su šeimos gydytoju. Rūkymo tipas ir trukmė kiekvienam žmogui skirtinga, todėl gydymas turi būti parenkamas individualiai”, – teigė visuomenės sveikatos specialistė.
Daugiau informacijos
Roberta Tamulevičiūtė
Visuomenės sveikatos specialistė
Tel.:    +370 612 30179
Email: roberta@sveikatosbiuras.lt


Sveikatos ministerija

TAIP PAT SKAITYKITE