Biorythm

Joga: kaip paprastais pratimais malšinti stresą?

Nuolat patiriamas stresas didina tikimybę susirgti hipertonija, opalige, migrena, patirti miokardo infarktą. Kaip paprastais jogos pratimais atsikratyti įtampos?

Mokslininkai įrodė jogos naudą

Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje pastebima, kad vis dau­giau žmo­nių dar­be jau­čiasi nesaugūs ir patiria įtam­pą. Šiuo metu ieškoma įvairių būdų, kaip suvaldyti darbo metu patiriamą stresą. Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kuris parodė, kas labiausiai padeda žmogui susitvarkyti su įtampa. Pirmoje vietoje buvo joga, antroje – psichoterapija.

Šiuolaikinis mokslas pamažu tik pradeda patvirtinti jogos išmintį. Atliekama vis daugiau mokslinių jogos tyrimų. Vieną naujausių medicininių tyrimų atliko Bostono universiteto medicinos mokykla kartu su McLean ligonine. Jis atskleidė, kad stresas, nerimas bei depresija yra susiję su neurotransmiterio GABA kiekio sumažėjimu. Nustatyta, kad reguliarus jogos praktikavimas skatina kūną gaminti neurotransmiterį, dėl kurio tuo pačiu metu mažėja nerimas ir įtampa. Dar patvirtinta, kad joga skatina laimės hormonų (endorfinų) išsiskyrimą, o tai padeda į įtampą sukeliančias situacijas žiūrėti ramiau.

Kvėpavimas suvaldo stresą

„Kvėpavimas yra ryšys tarp kūno ir proto. Stresas atsiranda prote, tuomet mes kvėpuojame greitai ir paviršutiniškai. Kai esame laimingi, kvėpuojame laisvai ir giliai. Tad derindami kvėpavimą su kūno padėtimis, darome įtaką protui, o šis savo ruožtu tampa ramesnis”, – teigė vieno jogos centro  įkūrėjas  Vyrenijus Andrijauskas.

Streso metu vyksta hiperventiliacija, kvėpuoti darosi sunkiau. Stebint ir reguliuojant kvėpavimą galima valdyti įtampą. Jau po kelių jogos pamokų galima išmokti šiek tiek sumažinti stresą jogos sąmoningo kvėpavimo būdu, sumažinti susijaudinimo lygį, sulėtinti širdies plakimą.

Po jogos žmonės tampa labiau pailsėję, atsikratę streso. Praktikuojantis ilgesnį laiką, atsiranda gebėjimas koncentruoti dėmesį, pasireiškia intuicija, labiau pradedama pastebėti, kas vyksta aplinkui ar net dvasiniame pasaulyje. Žmogus ima rūpintis, kaip ir ką valgo, atsikrato nereikalingų slegiančių įpročių. Žmogus pradeda daugiau šypsotis ir skleisti pozityvumą į aplinką.

Kaip stresą numalšinti darbo vietoje?

Darant užsimerkus nesudėtingus kvėpavimo pratimus ir sekant savo mintis galima atsikratyti  dienos įtampos.

Norint dar darbo vietoje sumažinti stresą, Vyrenijus pataria atlikti elementarų pratimą: atsisėskite, užsimerkite, sekite savo mintis ir tai, kaip dabar kvėpuojate. Suvokite mintis, jas sukoncenrtuokite ties šiuo metu vykstančiu momentu, negalvokite nei apie praeitį nei apie ateitį. Analizuokite mintis 2 -3 minutes.

Kai kažkur mintys nukeliauja, paprastai sugrąžiname jas į šį momentą, suvokiame šį momentą, stebime savo kvėpavimą (2–3 min.). Po to, be jokių pastangų leiskite protui atsipalaiduoti ir visiškai priimti šį momentą tokį, koks yra (2–3 min.). Viską darykite lėtai, neskubėdami ir be jokios įtampos ar kovos su savo mintimis. Po kokių 10–15 min. jausitės gerokai pailsėję.

„Tai labai paprasta meditacija, kurį sugrąžina mus į šį momentą ir pašalina proto įtampą. Nors 1–2 kartus per dieną taip atsipalaiduodami jausitės daug geriau, stebėsite save, suvoksite savo mintis. Tai daryti galima ir darbo vietoje, nes padidėja koncentracija ir produktyviau dirbama. Norint geriau dirbti, reikia išmokti ir geriau atsipalaiduoti”, – sakė Vyrenijus.

Kvėpavimo pratimų galima išmokti bet kuriame jogos centre. Jie nesudėtingi ir juos galima praktikuoti kiekvienam.


Diena.lt

TAIP PAT SKAITYKITE