Nuolat tobulinama Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) ir teritorinių ligonių kasų (TLK) gyventojų aptarnavimo „vieno langelio“ sistema dar kartą įrodė, kad veikia efektyviai, geba lanksčiai prisitaikyti prie vykstančių pokyčių ir naujausių technologijų, o čia dirbantys specialistai besikreipiančiuosius aptarnauja profesionaliai, net ir esant netradicinėms sąlygoms.
Tuo buvo galima įsitikinti ir neseniai vieno savaitraščio surengtame žurnalistiniame eksperimente, kuomet musulmonėmis apsimetusios žurnalistės tikrino lietuvių sąmoningumą ir lankėsi kai kuriose šalies institucijose bei viešose vietose. Tariamos kitos religijos atstovės, vilkėdamos specialius apdarus, užsuko ir į Vilniaus TLK.
Socialinio eksperimento dalyvės liko sužavėtos jas priėmusios Gyventojų aptarnavimo skyriaus vyr. specialistės Linos Gudaitienės profesionalumu. Ši darbuotoja ne tik nepriekaištingai atliko savo pareigas, bet ir sudėtingoje situacijoje įsitikino žmogaus tapatybe, prieš išduodama pageidaujamą dokumentą.
„Dirbdami savo darbą ir aptarnaudami visus gyventojus Vilniaus TLK darbuotojai vadovaujasi vienodais principais ir taisyklėmis. Ne išimtis ir ši situacija. Stengiausi profesionaliai ir kokybiškai suteikti paslaugą. Panašios situacijos nėra dažnos, tačiau kiekvienas darbuotojas stengiasi būti naudingas žmogui, o esant sudėtingesnėms ar netradicinėms situacijoms – ieškoti abiem šalims naudingo sprendimo. Dėmesys gyventojui ir jo klausimams, geranoriškumas, mandagumas ir pagarba yra vieni svarbiausių principų mūsų darbe. Visada stengiuosi bendrauti dalykiškai, ramiai ir maloniai, o paslaugas suteikti neatsižvelgdama į besikreipiančiojo pilietybę, lytį, išpažįstamą religiją ar odos spalvą“, – teigia musulmonėmis persirengusias merginas aptarnavusi L.Gudaitienė.
Ligonių kasų gyventojų aptarnavimo skyrių specialistai viešai įvertinami ne pirmą kartą. Ypač daug padėkų jie sulaukia už tai, kad greitai – per keliolika minučių, jei žmogus atvyksta pats – išduoda prašomus dokumentus. Taip pat jiems dėkojama už operatyvų informacijos teikimą, aiškius atsakymus į klausimus, net ir pačius painiausius. Na, o regionuose renkant geriausius institucijų tarnautojus, ligonių kasų specialistai neretai pelno specialius apdovanojimus ir vietinių gyventojų simpatijas.
VLK Draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro skyriaus vyr. specialistė Jolanta Povilauskienė, koordinuojanti Konsultavimo informacinės sistemos „vieno langelio“ principu veiklą, sako, kad pastaruoju metu fiksuojamas ir didesnis besikreipiančių žmonių srautas į ligonių kasų specialistus. Štai per 2015 metų pirmąjį pusmetį paklausėjams suteikta beveik 294 tūkst. konsultacijų, kai 2014 m. tuo pačiu laikotarpiu jų buvo suteikta apie 269 tūkstančiai.
„Dažniausiai žmonės kreipiasi asmeniškai ir atvyksta į gyventojų aptarnavimo skyrius, nors šiuolaikinės technologijos norimą informaciją leidžia gauti ir nuotoliniu būdu. Pavyzdžiui, per pirmąjį šių metų pusmetį ligonių kasose apsilankė beveik 197 tūkst. gyventojų. Daug skambinančių ir telefonu – per pusmetį tokiu būdu kreipėsi beveik 94 tūkst. gyventojų. Mažiausias kreipimųsi skaičius fiksuojamas elektroniniu paštu– atitinkamai 3,3 tūkst.“, – sako J. Povilauskienė.
Į ligonių kasas gyventojai dažniausiai kreipėsi draustumo klausimais – 32,4 proc., dėl Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo – 31,4 proc. ir dantų protezavimo išlaidų kompensavimo klausimais – 16,1 proc. visų besikreipusiųjų.
Prisegtuke: Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriaus vyr. specialistė Lina Gudaitienė (Vilniaus TLK nuotrauka).
Visi gyventojai rūpimus klausimus gali pateikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888.
Kviečiame apsilankyti VLK profilyje Facebook: https://www.facebook.com/vlk.lt
Kontaktai žiniasklaidai:
Lina Bušinskaitė-Šriubėnė
Valstybinės ligonių kasos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos
Ryšių su visuomene skyriaus vedėja
Tel. (8 5) 236 4105, mob. tel. 8 687 41445
El. paštas lina.businskaite@vlk.lt