Rawpowders

ES parama projektui „Piliečių aptarnavimo ir teikiamų paslaugų kokybės gerinimas”

Sveikatos apsaugos ministerija pradeda įgyvendinti valstybės projektą „Piliečių aptarnavimo ir teikiamų paslaugų kokybės gerinimas Sveikatos apsaugos ministerijoje”.
Projektas finansuojamas pagal Lietuvos 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas” įgyvendinimo priemonę VP1-4.3-VRM-01-V „Viešųjų paslaugų kokybės iniciatyvos” iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

2010 m. birželio mėnesio pabaigoje Sveikatos apsaugos ministerijos kancleris Rimantas Remeika pasirašė projekto finansavimo ir administravimo sutartį, pagal kurią projektui skiriama per 2 mln. litų Europos sąjungos struktūrinės paramos.
Projekto esmė:
Lietuvoje gyventojai ir verslo atstovai vis dar susiduria su nemaža administracine našta, informacijos stygiumi apie galimybes įgyvendinti savo teises ir teisėtus interesus viešojo administravimo institucijose, pateiktų prašymų ir skundų nagrinėjimas neretai užtrunka, o valstybės institucijoms stinga lėšų novatoriškoms teikiamų paslaugų kokybės valdymo sistemoms įdiegti.
Per metus į Sveikatos apsaugos ministeriją (toliau – SAM) kreipiasi vidutiniškai apie 6 tūkst. asmenų (elektroniniu paštu, faksu, telefonu), užregistruojama apie 2 tūkst. prašymų ir skundų, iš kurių apie 25 proc. siunčiami nagrinėti SAM pavaldžioms įstaigoms. Kiekvienais metais gyventojų kreipimųsi daugėja. Šiai veiklai ministerijoje kol kas nėra įdiegtos viešųjų paslaugų kokybės vadybos ir stebėsenos sistemos.
Projektas inicijuojamas siekiant užtikrinti visapusišką, įvairioms asmenų grupėms prieinamą ir operatyvų aptarnavimą. Nuosekliai įgyvendinant projekto veiklas (pakeitus teisinę įstatyminę bazę, atlikus reikiamas viešųjų paslaugų analizes, jų pagrindu sukūrus ir įdiegus viešųjų paslaugų kokybės vadybos ir stebėsenos sistemas bei pamokius darbuotojus), bus įgyvendintas tikrasis „vieno langelio” tikslas – palengvinti asmenų problemų sprendimą SAM ir jai pavaldžiose įstaigose.
Pagrindiniai projekto tikslai:
1. Didinti viešųjų paslaugų teikimo efektyvumą SAM ir jai pavaldžiose įstaigose.
2. Gerinti asmenų aptarnavimo ir teikiamų paslaugų kokybę SAM ir jai pavaldžiose įstaigose.
Projekto uždaviniai:
• Atlikti „vieno langelio” principo tobulinimo SAM ir jai pavaldžių įstaigų galimybių studiją;
• Sukurti ir įdiegti viešųjų paslaugų kokybės vadybos sistemą;
• Apmokyti ministerijos darbuotojus dirbti pagal viešųjų paslaugų kokybės vadybos sistemą.
Projekto veiklos:
• Teisės aktų, reglamentuojančių viešųjų paslaugų teikimą ir „vieno langelio” principo įgyvendinimą, apžvalgos ir analizės atlikimas;
• SAM ir jai pavaldžių įstaigų teikiamų asmenims paslaugų analizės, nustatant optimalų paslaugų poreikį bei prioritetines paslaugas, atlikimas;
• „Vieno langelio” principo tobulinimo SAM ir jai pavaldžių įstaigų galimybių studijos atlikimas;
• Viešųjų paslaugų kokybės vadybos sistemos sukūrimas, įvertinus naujus kokybės vadybos metodus, ir šios sistemos diegimas;
• Viešųjų paslaugų kokybės stebėsenos sistemos sukūrimas ir diegimas. Atsakingo už asmenų aptarnavimą padalinio techninės bazės atnaujinimas;
• SAM tikslinės personalo grupės mokymai;
• Dalyvavimas ES renginiuose, konferencijose, skirtose viešųjų paslaugų kokybės vadybos sistemos taikymo klausimams.
Numatomi rezultatai:
• Užtikrintas visapusiškas, efektyvus ir operatyvus aptarnavimas įvairioms asmenų grupėms;
• Sumažėjusi administracinė našta (privalomų pateikti dokumentų skaičius) besikreipiantiems dėl įvairių pažymų;
• Supaprastintas keitimasis informacija bei dokumentų teikimo procedūros tarp SAM, jai pavaldžių bei kitų įstaigų;
• Daugiau galimybių gauti informaciją apie savo teises ir teisėtus interesus viešojo administravimo institucijose;
• Užtikrintas efektyvesnis fizinių ir juridinių asmenų pateiktų prašymų ir skundų nagrinėjimas;
• Geresnė gyventojų konsultavimo kokybė.
Projekto biudžetas – 2 242 810 litų.
Projekto trukmė – 24 mėnesiai, vykdymo laikas – 2010-2012 metai.
Projektas įgyvendinamas be partnerių.

Kontaktinis asmuo:
Asta Meškerevičiūtė, tel. (8 5) 266 1442,
faksas (8 5) 266 1402,
el. p. asta.meskereviciute@sam.lt .


Sveikatos ministerija

TAIP PAT SKAITYKITE