Ne paslaptis, jog dažnam mokyklinio amžiaus vaikui trūksta motyvacijos mokytis bei tobulėti tam tikrose disciplinose. Dažna to priežastimi tampa nuoširdaus ir draugiško ryšio tarp mokinio ir mokytojo nebuvimas. Jeigu vaikas mokytoju nepasitiki, kvestionuoja jo kompetenciją ar mokymo metodiką, arba atvirkščiai – mokytojas nuolat engia mokinį ir netiki jo gabumais, naivu tikėtis tikro ryšio tarp mokinio ir mokytojo. Būtent šis ryšis lemia sėkmingus mokymosi rezultatus, sveiką vaiko santykį su mokslu dabar ir ateityje bei daugybę kitų svarbių dalykų, lemiančių vaiko gerovę.
Geresni mokymosi rezultatai
Viena svarbiausių naudų, kurią mokinys gali gauti iš mokytojo su kuriuo turi ryšį – geri pažymiai bei puikūs akademiniai pasiekimai. Palaikantys bei įkvepiantys mokytojai, kuriais vaikas gali pasitikėti bei nejausti streso lankant jų pamokas, motyvuoja stengtis ir tobulėti, sudomina vaiką be skatina gilintis į mokomą discipliną.
Didesnis pasitikėjimas savo jėgomis
Pasitikėjimas savo jėgomis ir gabumais yra itin svarbus akademinėje aplinkoje. Tačiau prastas santykis su mokytojais bei kiti socialiniai santykiai mokymosi įstaigoje jį gali labai lengvai sugriauti. Mokytojas, siekiantis kurti gerą santykį su savo mokiniais, nevengs pagirti ir kitaip įkvėpti vaiką pasitikėti savo jėgomis net ir susidūrus su iššūkiais, tad vaikas nepraras noro mokytis ir siekti savo tikslų.
Sveikas santykis su mokslu ateityje
Prasta patirtis su mokytojais, pavyzdžiui, vidurinėje mokykloje, gali lemti mokinio santykį bei požiūrį į kitus mentorius ateityje. Tai gali “įdiegti” priešišką nusiteikimą visų lektorių atžvilgiu profesinio mokymo įstaigoje, kolegijoje ar universitete. Buvusi bloga patirtis kuriant santykį su mokytoju gali lemti instinktyvų mokinio nepasitikėjimą visais mokytojais, kas darys neigiamą įtaką jo akademiniams pasiekimams bei profesijos įgijimui vėlesniuose gyvenimo etapuose.
Nauda ne tik vaikui, bet ir mokytojui
Kiekvienas dirbantis žmogus ieško prasmės ir motyvacijos savo darbo rutinoje. Ne išimtis ir mokytojas. Geras santykis su mokiniu, jo motyvacijos išlaikymas, susidomėjimas pamokose bei geri rezultatai yra geriausias grįžtamasis ryšis, kurį mokytojas gali gauti savo darbo aplinkoje. Šis ryšys padeda ne tik mokiniui, bet ir mokytojui – motyvuoja jį stengtis dėl vaikų ir ieškoti vis naujų būdų tą santykį gerinti.
Ką daryti, jeigu ryšio tarp mokytojo ir mokinio sukurti nepavyksta?
Jeigu vaikui nesimezga ryšis su mokytojais jo mokymosi įstaigoje, pravartu pasidomėti alternatyviais mokymosi būdais bei pasvarstyti papildomo mokymosi galimybę. Pavyzdžiui, jeigu vaikui pradinėse klasėse puikiai sekėsi matematika, bet pasikeitus mokytojui rezultatai suprastėjo, galbūt papildomai pasamdytas matematikos korepetitorius gebėtų “atkurti” vaiko motyvaciją mokytis ir taip pasiekti geresnių rezultatų šioje disciplinoje. Taip pat, šiuolaikinės technologijos papildomam mokymuisi leidžia rinktis inovatyvias mokymosi platformas, kuriose gausu įvairių sričių, įvairaus amžiaus įkvepiančių korepetitorių – nuo lietuvių kalbos korepetitoriaus iki chemijos korepetitoriaus.