Sebamed

Sėkmę lemia savas vardas

Smunkanti mažmeninė prekyba verčia verslininkus plėsti privačių prekės ženklų asortimentą. Taip įvairios prekės atpinga 20 proc.

Gamintojas tas pats, tik pavadinimas ant pakuotės – visai kitas. Tinklai „Iki”, „Maxima”, „Rimi” ir „Norfa”, siūlydami apie 20 ar net daugiau procentų pigesnius savo prekės ženklais pavadintus produktus, taip grumiasi už klientus.

Akivaizdu, kad jeigu pirkėjas norėtų parduotuvėje susikrauti pigiausių kiekvienos kategorijos produktų krepšelį, jame dominuotų privačių ženklų produktai.

Pigių prekių nebereikia?

Tinklas „Maxima” jau kelerius metus siūlo dviejų pavadinimų privačios etiketės produktų linijas.

„Optima linijos” – pigiausių ir būtiniausių maisto ir pramoninių produktų pardavimas pernai, palyginti su 2008-aisiais, sumažėjo 2 procentais, o vidutines pajamas gaunantiems pirkėjams skirtos „Favorit” 14 proc. išaugo.

Šių metų pirmųjų dviejų mėnesių rodikliai panašūs: pigiausi produktai, palyginti su 2009-ųjų sausiu ir vasariu, pirkėjus traukė mažiau 6 procentais, o „Favorit” pardavimas ūgtelėjo 20 proc.

Tai lėmė ir prekybininkų žingsnius: „Optima linija” asortimento jie neplėtė, o „Favorit” papildė pieno, konditerijos, bakalėjos ir mėsos produktais.

„Privatus ženklas mums leidžia lanksčiau keisti kainodarą ir greičiau reaguoti į rinkos pokyčius. Be to, populiarinti savo vardą ir pasiekti, kad šie produktai taptų plataus vartojimo preke”, – aiškino „Maxima” atstovė Renata Saulytė.

Pasiūla išaugo dvigubai

Jai antrino ir „Rimi” tinklo atstovė Jovita Bagdonaitė – 2009 metais privačios etiketės produktų pardavimas išaugo trečdaliu, palyginti su 2008 metais. Drauge buvo plečiamas ir asortimentas – pasiūla šiuo metu dvigubai didesnė.

J. Bagdonaitė įsitikinusi, kad ekonomikos sunkmečiui neatlėgus artimiausiais mėnesiais apie 20 proc. pigesnių produktų paklausa ir toliau augs.

„Neseniai papildėme privačios etiketės produktų kategorijas – pasiūlėme silkių, sūdytų lašišų, šaldytų daržovių, žuvų konservų,” – sakė J. Bagdonaitė.

Tuo tarpu „Norfa” siūlo šešių maisto produktų, vieną kanceliarinių prekių ir vieną buities prekių liniją.

Sukūrė pigių produktų liniją

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki” į pirkėjų viliones pigiais privačios etiketės produktais įsitraukė vėliausiai.

Linija „Cento” pasiūlyta 2009 m. pabaigoje. Šiuo metu jos asortimentas apima apie 70 savo kategorijoje pigiausių prekių.

Brangesni produktai „Iki” gurmanai” pasirodė prieš 4 metus. Šioje „kolekcijoje” – 80 skirtingų prekių, iš jų 35 buvo pasiūlytos praėjusiais metais.

Ranigast sos

TAIP PAT SKAITYKITE