Mollers

Kokią įtaką miegui daro čiužinys?

Čiužinys

Žmogaus miegas – daugybės mokslinių tyrimų objektas. Įvairiausiais tyrimais siekiama išsiaiškinti, kaip žmogaus savijautą bei fizinę sveikatą įtakoja kokybiškas miegas, dėl ko atsiranda skirtingi miego sutrikimai ir kas gali padėti šių sutrikimų išvengti. Ieškant atsakymų į šiuos klausimus buvo įrodyta, jog vienas iš veiksnių, stipriai įtakojančių žmogaus miego kokybę yra miego pagrindo pasirinkimas. Nuo to ant kokio čiužinio yra miegama labai dažnu atveju priklauso, ar poilsis bus kokybiškas, ar diena prasidės žvaliai bei energingai, ar nebus jaučiami nemalonūs skausmai. Kokybiškas čiužinys yra kiekvieno siekamybė. Tai produktas, kuris turi atitikti visus sveiko bei ramaus miego poreikius. Kas nutiks, jei pasirinkimas bus neteisingas? Kokius stebuklus daro tinkamo čiužinio ir antčiužinio duetas? Atsakysime į šiuos klausimus ir pateiksime daug naudingos informacijos apie sveiką bei kokybišką miegą.

Požymiai rodantys, kad čiužinys kenkia miegui

Prastas, nekokybiškas miegas – opi problema, su kuria susiduria itin daug įvairaus amžiaus žmonių. Ieškant kaip išspręsti šią problemą, imamasi įvairiausių veiksmų – keičiami miego įpročiai, įvedami tam tikri ritualai, pertvarkomas miegamasis ir net vartojami užmigti padedantys vaistai. Tačiau labai dažnu atveju nekokybiško miego problema gali būti išspręsta kur kas lengviau, nes ji slypi tiesiog sename čiužinyje. Kokie požymiai rodo, jog turimas čiužinys yra tai, kas kenkia jūsų miegui? 

  • Atsikėlus ryte skauda visą kūną, jaučiamas nemalonus raumenų, nugaros, kaklo sąstingis.
  • Jau kuris laikas kamuoja neaiškūs bėrimai, po miego oda būna jautri, niežti. 
  • Geriau miegate kitoje lovoje, pavyzdžiui, viešbutyje ar giminaičių namuose.
  • Jaučiate ar net plika akimi matote, jog čiužinyje susiformavusios įdubos, gumbai, iššokusios spyruoklės.
  • Norint užmigti, reikia gulėti tam tikroje čiužinio vietoje.
  • Jums beveik taip pat lengva užmigti ant sofos, kaip ir savo lovoje.
  • Kai judate lovoje, čiužinys skleidžia tam tikrus garsus. 

Visi šie požymiai – rimtas signalas, jog turimas čiužinys kenkia jūsų miegui ir gali būti, jog tai ir yra pagrindinė prasto miego problema. Verta pastebėti, kad būtent čiužinys turi esminę įtaką sveikam poilsiui miego metu ir gerai savijautai bei sveikatai, todėl skirti ypatingą dėmesį miego pagrindui, ant kurio praleidžiama apie pusę paros laiko, yra būtina. 

Kaip nesuklysti ir išsirinkti tinkamą čiužinį?

Nusprendus keisti čiužinį, svarbu suprasti, kad naujas čiužinys kokybišką miegą užtikrins tik tuo atveju, jei pasirinkimas bus teisingas. Įsigijus čiužinį tik todėl, jog rekomendavo draugas ar pažįstamas, labai dažnai miegas nepagerėja, o kartais net pablogėja. Taip nutinka, nes čiužinio pasirinkimas yra labai individualus, tad prieš renkantis naują miego pagrindą rekomenduojama atkreipti dėmesį į šiuos pagrindinius veiksnius:

  • Įvertinkite asmenines kūno savybes ir miego įpročius. Renkantis čiužinį labai svarbu tinkamai įvertinti savo ūgį, svorį, miegojimo poziciją, jautriausias organizmo vietas. Pavyzdžiui, jei jaučiate nugaros skausmus, vieniems padeda kietesni čiužiniai, o kitiems – minkštesni. Jie miegate ant nugaros arba ant pilvo, tuomet rekomenduojama rinktis kietą arba vidutinio kietumo miegą pagrindą, jei miegate ant šono – geresnis pasirinkimas bus minkštas čiužinys. Taip pat reikia žinoti, kad naujas čiužinys turėtų būti bent 15 centimetrų ilgesnis nei žmogaus ūgis, o jo kietumą reikėtų rinktis atsižvelgiant į savo svorį. Kuo žmogaus svoris didesnis, tuo kietesnis čiužinys turėtų būti. 
  • Dėmesys kokybei. Čiužinio kokybė neatsiejama nuo gero miego. Todėl renkantis naują čiužinį, labai svarbu atsižvelgti į tai, iš kokių medžiagų čiužinys pagamintas, ar yra hipoalergiškas ir apsaugo nuo dulkių erkučių, ar yra pakankamai patvarus ir ar nepraras savo formos bei komforto lygio ilgus metus. 

Geriausiam rezultatui – čiužinio ir antčiužinio duetas

Atsižvelgus į išvardintus veiksnius ir išsirinkus sau tinkamiausią čiužinį išlieka didelė tikimybė, jog miego kokybė gerokai pasikeis – miegosite ramiau, atsibudus nejausite kūno bei nugaros skausmų, pamiršite varginančius bėrimus ar kitus alergijos simptomus, turėsite daugiau energijos, lydės geresnė nuotaika. Tačiau norint pasiekti geriausią miego kokybę, verta pagalvoti apie kokybiško čiužinio ir antčiužinio duetą. Antčiužinis – plonesnė čiužinio versija, skirta pakelti miego komfortą į aukštesnį lygį. Pagrindinė antčiužinio funkcija yra tiksliai prisitaikyti prie kūno linkių ir pakoreguoti miego pagrindo savybes – paminkštinti, pakietinti, kompensuoti paviršiaus nelygumus.  Be to, antialerginėmis savybėmis pasižymintys antčiužiniai sukuria itin higienišką miego aplinką, visiškai nedraugauja su pelėsiu, grybeliu ir dulkių erkutėmis, tad efektyviai apsaugo nuo alerginių reakcijų. Nors naujas čiužinys ir prie jo pritaikytas antčiužinis yra kokybiškiausio miego garantas, verta atkreipti dėmesį į tai, kad antčiužinis nebūtinai turi būti pasirenkamas kartu su nauju čiužiniu. Galima rinktis piniginei draugiškesnį variantą ir įsigyti tik kokybišką antčiužinį, kuris efektyviai pakoreguos visus seno čiužinio trūkumus ir prisidės prie geresnio, sveikesnio bei ramesnio miego.

miego kokybė

Kaip išsirinkti geriausią antčiužinį?

 Nepaisant to, ar antčiužinis yra skirtas naujam, ar senam čiužiniui svarbu žinoti, kaip išsirinkti geriausiai miego poreikius patenkinantį antčiužinį. Patarimas: klausykite savo kūno ir aiškiai žinokite, ko ieškote:

  • Renkantis antčiužinį, pirmiausia, atsakykite į klausimą, kokios funkcijos iš jo tikitės. Norite paminkštinti ar pakietinti miego pagrindą? Paminkštinti skirti antčiužiniai kompensuos didesnius čiužinio ar lovos išgulėjimus, o jei miegate ant sofos–lovos, sumažins tarpo sukeliamus nepatogumus. Pakietinti skirti antčiužiniai išlygins miegamojo paviršiaus nelygumus iš vienos pusės ir kartu suteiks daugiau standumo bei tvirtumo toje pusėje, ant kurios gulama.
  • Siekiant išsirinkti didžiausią komfortą suteiksiantį antčiužinį, taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį tai, kokioje pozoje dažniausiai miegate: ant pilvo, šono ar ant nugaros. Mėgstantiems miegoti ant šono, rekomenduojama rinktis minkštą arba vidutinio kietumo antčiužinį. Miegantiems ant nugaros arba pilvo, derėtų rinktis kietesnį antčiužinį, kuris užtikrintų reikiamą kūno balansą ir garantuotų sveiką miegą. 

Kas nutiks, jei nepakeisiu čiužinio?Požymių, rodančių, jog metas keisti čiužinį yra labai daug – kamuojanti nemiga, varginantys kūno skausmai, energijos trūkumas, suprastėjusi bendra savijauta. Žvelgiant į visus šiuos požymius pro pirštus ir neieškant čiužinio, kuris įtakotų geresnę miego kokybę, laikui bėgant psichinė ir fizinė sveikata tik prastėja. Tad ar verta dėl kokybiško miego stokos nuolat jaustis prastai? Tikrai ne, kai naujas, kokybiškas čiužinys ar finansiškai mažiau skausmingas sprendimas – aukštos kokybės antčiužinis, gali gerokai pagerinti miegą ir užtikrinti šviesesnį rytojų, kurį pasitiksite puikiai išsimiegoję.

TAIP PAT SKAITYKITE