Prancūzijos maisto grupė „Danone” praėjusią savaitę atsiėmė patikslinimui dviejų geriausiai parduodamų jų jogurtų paraiškas dėl naudos sveikatai, kilus painiavai dėl to, kokius mokslinius įrodymus turi pateikti bendrovė, siekdama patvirtinti šiuos sveikatingumo teiginius, skelbia „EurActiv”. Kai kuriose šalyse jogurtai jau parduodami be sveikatingumo teiginių.
Maisto pakuotėse dažnai nurodoma informacija, susijusi su sveikata ir maistine verte, pavyzdžiui, „mažina cholesterolį” arba „mažai riebalų”. Kai kurie tokie pranešimai gali suklaidinti vartotojus, kurie nesugeba suprasti mokslinių maistinės vertės lentelių.
Pranešime kalbama apie praėjusią savaitę bendrovės „Danone” priimtą sprendimą patikslinti, t.y. atsiimti papildymui dvi paraiškas dėl minėtų jogurtų sveikatingumų teiginių po to, kai Europos Maisto saugumo taryba paskelbė, kad birželio 1 d. bus papildomai aiškinami naujo ES Reglamento reikalavimai paraiškoms apie sveikatingumo teiginius (http://www.euractiv.com/en/food/danone-withdraws-health-claims-news-451131: French food group Danone withdrew health claim applications on two of its bestselling yoghurts on Thursday (15 April)).
ES sveikatos ir mitybos pranešimų ant maisto įstatymai, įsigalioję nuo 2007 m. liepos mėn., įdiegė procedūras, kuriomis įrodomi tokie pranešimai ir apribojo tam tikrų rūšių pranešimų naudojimą. „Danone” teigimu, jogurtas „Activia” „padeda virškinimui”, o pieno gėrimas „Actimel” padeda „sustiprinti organizmo gynybą”.
Šis sprendimas buvo priimtas po to, kai keletas agentų išreiškė susirūpinimą, kad Europos maisto saugos tarnyba (EFSA) gali nepripažinti „Danone” pareiškimų apie poveikį sveikatai, teigdami, kad tai gali pakenkti grupės įvaizdžiui ir jų akcijų kainai.
EFSA yra ES organizacija, atsakinga už mokslinį pateiktų pranešimų patvirtinimą.
Gali, bet nereklamuoja
„Danone” gali toliau spausdinti pranešimus ant produktų „Activia” ir „Actimel”, tačiau ji nebereklamuoja informacijos apie jų poveikį sveikatai kai kuriose šalyse, įskaitant Prancūziją ir Didžiąją Britaniją.
„Danone” atstovai Lietuvoje teigia, kad informacija apie jogurtų sveikatingumą nėra atšaukta, tik bendrovė nusprendė atsiimti patikslinti paraiškas po to, kaip EMST šią savaitę paskelbė, kad birželio 1 d. bus papildomai aiškinamai dėl naujos ES tvarkos apie sveikatingumo teiginius.
„Taigi „Danone” patikslinimui atsiėmė dvi paraiškas, kurios turėjo būti įvertintos iki birželio 1 d., kad galėtų jas pritaikyti prie naujai paaiškėsiančių reikalavimų ir papildyti reikiama informacija”, – teigiama pranešime spaudai.
EFSA apžvalgos rezultatus įdėmiai stebi investuotojai, kadangi „Danone” produktų naudos sveikatai patvirtinimas būtų stiprus bendrovės rinkodaros įrankis. Šios bendrovės strategijoje pabrėžiama atskirų pieno produktų nauda sveikatai, dažnai šie produktai parduodami didesne kaina.
Finansų direktoriaus Pierre-Andre Terisse’o teigimu, „Danone” sprendimas galiausiai vėl iš naujo naudoti pranešimus apie naudą sveikatai priklauso nuo to, ar EFSA reikalavimai įrodyti jų teisingumą bus pakankamai aiškiai pateikti birželio 1 d. planuojamo susitikimo metu.
2006 m. gruodžio mėn. priimtas mitybos ir sveikatos informacijos ant maisto pakuočių reglamentas. Reglamente numatytos suvienytos ES taisyklės, taikomos tokiai maisto produktų informacijai, pagrįstos maisto medžiagų aprašymu. Vienas pagrindinių ES įstatymų tikslų – išvengti nepagrįstos informacijos ant maisto pakuočių.