Ar tikrai reikia gerti pieną, kad kaulai būtų stiprūs?
Kai pasakai žmogui, kad jam reikėtų atsisakyti pieno produktų, tai tuoj pradeda klausti iš kur gaus kalcio. Kaip rodo moksliniai tyrimai, slyvos yra labai naudinga kaulams.
Floridos valstijos universiteto profesorius Bahram H. Arjmandi teigia, kad ištyrus labai daug vaisių, džiovintos slyvos turi didžiausią teigiamą poveikį, kalbant apie įtaką kaulų tankiui. Buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 100 post-menopauzinio amžiaus moterų. Vienai grupei (55 moterys) buvo nurodyta per dieną suvalgyti 100g (apie 10 slyvų) džiovintų slyvų per dieną, kai kita grupė vartojo toki patį kiekį džiovintų obuolių. Abi grupės moterų taip pat gavo 500 mg kalcio ir 400 IU vitamino D per dieną.
Slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį
Metus laiko moterys vartojusios slyvas turėjo žymiai didesnį kaulų tankį nei tos kurios valgė džiovintus obuolius. Panašūs rezultatai buvo ir ankstesnėje trumpesnio laikotarpio studijoje, kur taip pat slyvas vartojusios moterys turėjo didesnį kaulų tankį. Teigiama, kad slyvos mažina kaulų resorbciją (kaulų ardymą). Jei kaulų ardymas prilygsta statymui tuomet kaulų tankis ir išlieka stabilus. Tačiau jei ardymas viršija statymą - kaulų tankis pradeda mažėti ir per ilgesnį laiką gali išsivystiti osteoporozė ar padidėti kaulų lūžių riziką.
Slyvose yra daug antioksidantų
Tad galite pradėti valgyti slyvas. Patariama,prieš valgant jas išmirkyti, nes tada bus lengviau suvirškinti. Slyvos taip pat padeda, kai yra užkietėje viduriai. Taip pat slyvos turi vieną didžiausių antioksidantų potiancialų (antoixidant potential) pagal ORAC skalę - 8500 μmol of TE/100 g. Ir tai vienas didžiausių antioksidantų potencialų tarp visų vaisių. Štai obuoliai (šviežūs) - 2200 -4200 μmol of TE/100g (priklausomai nuo rūšies), avietės - 4900 μmol of TE/100 g, šilauogės - 6200 μmol of TE/100g, miške augančios mėlynės - 9200 μmol of TE/100g. TE- yra trolox equivalent, trolox yra sintetinis vitaminas E, kuris naudojamas laboratorijoje kaip matuoklis palyginti įvairių produktų antioksidantų potencialą. Bet antioksidantų potencialas priklauso nuo to kokiose sąlygose augalas augo, taip pat nuo transportavimo, saugojimo ir t.t. Tad slyvas tikrai verta valgyti. Tiesa yra viena problema, slyvos yra gana daug purškiamos tad geriau pirkti ekologiškas.
Kas dar naudinga kaulams
Kaulams dar gerai žalios spalvos daržovės (salotos, spinatai, salierai), taip pat, brokolis, Collard green, chia seklos, visi šie išvardnti produktai turi kalcio ir kitų kaulams (ir ne tik) reikalingų medžiagų. Bet kaulams reikia ne vien kalcio, labai svarbus vitaminas D, kuris pagerina kalcio pasisavinimą, taip pat reikia magnio stroncio, barono, silicio (jo daug turi horsetail/ dirvinis asiūklis), taip pat vitamino C. Dar labai svarbu sportuototi, nes fizinis krūvis stiprina kaulus.
Straipsniai
Kaip užmušti apetitą?
Vienas iš radikalių persivalgymo problemos sprendimų, kurį žmonijai padovanojo farmakologija, - tai medžiaga, slopinanti apetitą. Patys garsiausi šios grupės preparatai yra amfetaminai. Jie išties mažina apetitą, stimuliuoja katabolizmo reakcijas...
Maisto reklamoje nuo šiol būtina nurodyti ir apie GMO
Seimas Reklamos įstatymo pataisomis įtvirtino draudimą maisto produktų reklamoje nurodyti arba užsiminti apie ligų gydymo ar profilaktines savybes ir kitas savybes, jei nėra Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka išduoto šią informaciją...
Ką reikėtų žinoti apie pagrindines maisto medžiagas
Su maistu žmogus gauna apie 40 įvairių maistinių medžiagų. Pagrindinės maisto sudedamosios dalys yra baltymai, riebalai, angliavandeniai, mineralinės medžiagos ir vitaminai. Kiekviena iš pagrindinių maisto medžiagų turi savo funkcijas. Organizmas...
Seksas: kodėl moterims naudingi trumpalaikiai susitikimai?
Mokslininkai pamažu analizuoja seksualinius žmonių santykius ir jų reikšmę emocinei partnerių būklei. Kam teikti pirmenybę: spontaniškumui ar ilgaamžiškumui? Su mokslininkais savo intymia patirtimi sutiko pasidalinti 200 žmonių, iš kurių 123...
Kofeinas ugdo priklausomybę
Parduotuvių lentynos kimšte užkimštos įvairių rūšių bei sudėties gaiviųjų gėrimų. Sveikos mitybos specialistai teigia, kad nemaža dalis jų nerekomenduotini. O kai kurie netgi formuoja priklausomybę, ypač jei vartotojas jaunas. Taigi ką ir kiek...
Daugiausiai ekologiškų produktų lietuviai perka turguje
Beveik pusė Lietuvos gyventojų pripažįsta ekologišką gyvenimo būdą noriai pirkdami ekologiškas prekes. Daugiausia lietuviai nuperka ekologiškų maisto produktų ir gėrimų, o dažniausia šių ekologiškų prekių įsigijimo vieta – turgus. Tai parodė...
Turkų virtuvės paslaptis – prieskonių gausa
Vilniaus universiteto studentai patys galėjo patirti, koks yra turkiškos virtuvės patiekalų skonis. Su jų ypatumais ir gaminimo tradicijomis supažindino Turkų kultūros centras.Šią savaitę Vilniaus universiteto Turkų kultūros centras organizavo...
Vartojant daug riebalų didėja rizika susirgti astma
Australijos mokslininkų atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad vaikai, valgantys daug maisto, kuriame gausu polinesočiųjų riebalų (pavyzdžiui, margarino, augalinio aliejaus), yra linkę dvigubai dažniau sirgti bronchine astma nei tie, kurių racione...
Išbandymas dieta – visam gyvenimui
Svorio metimą ir tirpstančius kilogramus pirmosiomis dienomis lydi euforija. Tačiau vėliau ją keičia niūresnės nuotaikos, įspėja dietologė. Be to, laikantis dietų reikia ne tik kantrybės, bet ir atsargumo. Klaipėdos universitetinės ligoninės...
Saulė ir vaistai nesuderinami
Statistinis sergamumas fototoksiniais ir fotoalerginiais dermatitais - du žmonės iš šimto. Kas dešimtas vaistus vartojantis lietuvis patirs neigiamą saulės poveikį. Dėl netinkamai parašytų vaistų anotacijų dermatologams kasdien tenka gydyti nuo...
Kokia arbata sveikiausia?
Ar išties arbata su cukrumi kenksminga? Kokia arbatos su citrina ar pienu nauda? Kokie prieskoniai sustiprina, o kokie atvirkščiai, sumažina šio gėrimo savybes? Klasikinis derinys – arbata ir cukrus, kurio pirmiausia atsisako žmonės, kurie...
Noni sultys - geresnei gyvenimo kokybei
Modernioje visuomenėje daugėja žmonių, kurių požiūris į sveikatą remiasi holistiniais principais. Vienas iš kertinių holistinių sveikatos aspektų – mityba. Maistas, kurį valgome, ir maisto papildai, kuriuos vartojame, turi tiesioginės įtakos...
Maisto produktai negali pretenduoti į vaistų statusą, teigia VMVT
Lietuvoje jokie maisto produktai negali pretenduoti į vaistų statusą. Tokią poziciją Eltai išsakė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) direktoriaus pavaduotojas Zenonas Stanevičius po to, kai Prancūzijos pieno įmonių grupė...
Amerikietiški maisto papildai grąžinti perženklinti dėl GMO
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad dėl neteisingo ženklinimo sustabdytas maisto papildų "Hair/Skin/Nail" kapsulės, importuotų iš JAV, realizavimas. Šią produkciją iš JAV importavo UAB "Litfas"...
Kodėl reikia vartoti "geruosius" riebalus?
Nusprendę sveikiau maitintis mažinkite svieste ir mėsoje esančių sočiųjų riebalų vartojimą. Suaugusieji turėtų gauti vos 11 procentų šių riebalų pagaminamos energijos. Tai sumažintų blogojo cholesterolio kiekius kraujyje ir padėtų neužkimšti...

