Mollers

Kaip padėti mūsų kojoms aktyvaus sporto metu?

Kaip padėti mūsų kojoms aktyvaus sporto metu?

Sako, sportas – sveikata, nors neretai būtent jis ir priverčia žmogų sustoti ir ieškoti skausmo ar traumų gydymo būdų. Tiesa, išvengti įvairių sužalojimų galima tinkamai atliekant pratimus ar naudojant specialias priemones, optimaliai paskirstančias kojoms tenkančius krūvius. Vienas iš tokių produktų – kompresinės kojinės sportui. Aukštos kokybės kojinės, pritaikytos aktyviai sportuojantiems asmenims, kurie siekia apsisaugoti nuo traumų, nori, kad po treniruotės jų kojų raumenys atsistatytų greičiau, o jie patys galėtų sėkmingai užsiimti mėgstama veikla.

Labai didelė dalis žmonių klaidingai mano, kad toks aktyvus sportas, kaip krepšinis, futbolas, bėgimas ar tenisas, reikalauja tik kojų raumenų stiprinimo. Tiesos šiame pasakyme tikrai yra, tik nevertėtų pamiršti ir nugaros, juosmens, pilvo ar šonų raumenų ir juos taip pat treniruoti tolygiai. Visgi, propaguojant aktyvias sporto šakas, reikia užtikrinti visokeriopą kojų apsaugą ir judesius atlikti tiksliai, nepervertinus savo jėgų, prieš tai, žinoma, atlikus apšilimą.

Bene vienas aktualiausių dalykų krepšininkams, futbolininkams, bėgikams ir kitiems aktyvaus sporto entuziastams yra optimalus krūvių paskirstymas. Kojų, pėdų, kelių sąnarių apkrovimas ypač dideliais svoriais, kurie veikia daugiausiai tik į tam tikras sritis, o kitose jaučiamas nežymiai, gali lemti sąnarių dilimą, raiščių ar sausgyslių plyšimą ar stiprų raumenų skausmą. To, be abejonės, nori išvengti kiekvienas. Viena iš išeičių – išsiaiškinti, kaip tiksliai reikia statyti kojas, kokia yra sportininko ėjimo ir bėgimo technika, žinoti apie pėdos deformacijas ar buvusias traumas. Visa tai turint omenyje galima pritaikyti individualiai žmogui tinkamą sportavimo stilių, pratimus, treniruočių rėžimą ir intensyvumą.

Tolygiai išskirstyti svorius taip pat galima ir pasirinkus pėdos formai pritaikytą, neveržiančią avalynę. Sportiniai bateliai negali būti per plono pado, antraip nebus kam sugerti ir išskirstyti smūgio jėgos bėgant, spiriant kamuolį ir kt. Jie privalo švelniai priglusti ir tvirtai laikytis ant kojos. Tai reikalinga ne vien dėl to, kad nepamestumėte batų viduryje žaidimo: iš tiesų tvirtas sportinės avalynės užsidėjimas ant kojos garantuoja pėdos stabilumą, sumažina traumų riziką. Žinoma, vien konkrečiai sportininko pėdai pritaikytų batelių gali būti ir maža, todėl, siekiant dar didesnės apsaugos, rekomenduojama išbandyti papildomas ortopedines priemones, pavyzdžiui, vidpadžius arba sportines kompresines kojines.

Vidpadžiai gaminami ortopedo-techniko ir primena paprastus į batus dedamus padukus. Į avalynės dugną įdėti specialūs ortopediniai įdėklai absorbuoja smūgių jėgą, išlaiko pėdą stabiliai, todėl kur kas sumažėja traumų rizika. Be to, kojų raumenys mažiau pavargsta ir greičiau atsistato po intensyvių treniruočių ar varžybų.

Kita sportininkų tarpe vis labiau populiarėjanti priemonė – kompresinės kojinės sportui. Jos pagamintos remiantis vienomis moderniausių technologijų, naudojant aukštos kokybės mikropluoštą. Nuo pėdos kylant į viršų link kelio, kojinės laipsniškai suspaudžia koją, taip paskirstydamos krūvius itin tolygiai. Speciali kojinių mezgimo technologija suaktyvina kraujo tekėjimą, tad po sporto raumenys atsigauna greičiau. Be to, šios kojinės neleidžia raumenyse gamintis pieno rūgščiai, tai reiškia, kad žmogaus nevargins mėšlungis ar raumenų nuovargis, kiti skausmai.

Taigi, būdų, kuriais sportuojantis žmogus gautų daugiau naudos negu žalos, yra tikrai ne vienas. Tereikia suprasti savo kūną bei pagal tai pasirinkti tinkamą sporto avalynę, papildomas ortopedines priemones, optimaliai susiplanuoti treniruočių rėžimą.

www.pesplanus.lt

TAIP PAT SKAITYKITE