Gudručio vaistinė

Farmacininkai turėtų liautis atimti iš pacientų laiką

Įsigaliojo naujos redakcijos Vaistinių preparatų reklamos taisyklės.

Svarbiausi jų pakeitimai susiję su vaistų reklama asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

„Nustatyta, kad vaistų reklamuotojų vizitai į asmens sveikatos priežiūros įstaigas turi būti organizuojami taip, kad nepažeistų šių įstaigų darbo tvarkos taisyklių, – teigia Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus pavaduotoja Gita Krukienė. – Nuo šiol tokie vizitai pas sveikatos priežiūros specialistus negali būti organizuojami pacientų priėmimo metu, o jų laikas turi būti iš anksto suderintas.”

Vaistų reklamuotojai, atvykę į asmens sveikatos priežiūros įstaigą, turės įsiregistruoti tam skirtame žurnale – nurodyti vardą, pavardę, darbovietę, vizito datą, sveikatos priežiūros specialisto, pas kurį einama, vardą, pavardę ir vizito tikslą (numatomus reklamuoti vaistinius preparatus). Asmens sveikatos priežiūros įstaiga turės užtikrinti, kad vizitų registracijos žurnalas ar žurnalai būtų prieinamoje vietoje.

Taisyklėse pabrėžiama, jog vaistinių preparatų reklaminiuose renginiuose siūlomas vaišingumas neturi įtakoti vaistinių preparatų skyrimo, jų pardavimo kainų ar jų nuolaidų. Vaistiniai preparatai asmens sveikatos priežiūros įstaigos organizaciniuose/gamybiniuose pasitarimuose gali būti reklamuojami tik iš anksto tai suderinus su įstaigos administracija.

Už taisyklių įgyvendinimo kontrolę atsakinga Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Nustačiusi vaistinio preparato reklamos pažeidimą, tarnyba raštu informuoja reklamos davėją, gamintoją, tarpininką ir reklamos skleidėją apie sprendimą, priimtą dėl pažeidimo. Vaistinio preparato reklama gali būti uždrausta prieš pradedant ją skleisti, gali būti reikalaujama nedelsiant nutraukti tokios reklamos skleidimą ir pašalinti nustatytus pažeidimus. Gali būti pareikalauta skleidžiamą vaistinio preparato reklamą viešai ir adekvačiai paneigti.

Pasak G. Krukienės, rengiant naująsias Vaistinių preparatų reklamos taisykles savo nuomonę išsakė įvairios suinteresuotos pusės – Nepriklausomų farmacijos įmonių asociacijos, Vaistų gamintojų asociacijos, Etinių farmacijos kompanijų asociacijos, Lietuvos farmacijos darbuotojų profesinės sąjungos, Lietuvos farmacijos sąjungos, Lietuvos pacientų organizacijų atstovų taryba, asmens veikatos priežiūros įstaigų, kitų organizacijų bei institucijų atstovai. Taisyklių projektą antikorupciniu požiūriu įvertino Sveikatos apsaugos ministerijos Ekonominės veiklos kontrolės skyrius. Projektas skelbtas Farmacijos departamento prie LR sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje.

Vaistinių preparatų reklama, pagaminta iki naujųjų taisyklių įsigaliojimo ir neatitinkanti jų reikalavimų, gali būti skleidžiama ne ilgiau kaip iki 2007 m. balandžio 1 d.

TAIP PAT SKAITYKITE