Famisano

Žmonėms su klausos negalia – galimybė patogiau ir savarankiškiau pasikonsultuoti dėl namų elektronikos prekių

Klausos negalia

Didžiausios IT sprendimų ir paslaugų teikėjos Baltijos šalyse „Atea“ iniciatyva, dvejose „Topo centro“ parduotuvėse Vilniuje (Ukmergės g. 240) ir Kaune (Savanorių pr. 206A) startuoja pilotinė socialinė iniciatyva, skirta palengvinti žmonių, turinčių klausos negalią, kasdienybę ir padidinti paslaugų jiems prieinamumą. Atvykę į šiuos prekybos centrus kurtieji galės naudotis nuotoline sinchroninio vertimo į gestų kalbą paslauga ir taip lengviau komunikuoti juos dominančiais klausimais. 

Tai pirmasis atvejis šalyje, kai tokios iniciatyvos imasi privatus verslas, bendradarbiaudamas su nevyriausybiniu ir viešuoju sektoriumi: Lietuvos kurčiųjų draugija ir Lietuvos gestų kalbos vertimo centru.

„Galbūt kartais žmonės to nesupranta, bet klausos negalią turintys asmenys, priimdami tam tikrus sprendimus, dažnai vis dar yra priklausomi nuo kitų. Pavyzdžiui, norėdami įsigyti kažkokį prietaisą išsimokėtinai (lizingu), jie neretai kreipiasi į artimą žmogų, kad padėtų suprasti patį procesą, išsiaiškinti visas detales, tačiau kartais būna situacijų, kai sprendimus norisi priimti asmeniškai. Tad neabejojame, kad ši iniciatyva – galimybė namų elektronikos prekių parduotuvėje pasikonsultuoti su konsultantu, pasitelkiant nuotolinį sinchroninį vertimą į gestų kalbą – ne tik padidins tokių paslaugų prieinamumą, bet ir klausos negalią turinčių žmonių savarankiškumą“, – tikisi Vaida Lukošiūtė, Lietuvos kurčiųjų draugijos prezidentė.

Paslauga veiks itin paprastai ir patogiai. Atėjęs į „Topo centrą“ klausos negalią turintis asmuo per specialią planšetę, pasižyminčią itin aukšta vaizdo ir garso kokybe, vienu mygtuko paspaudimu galės išsikviesti gestų kalbos vertėją, kuris nuotoliu, per vaizdo skambutį realiu laiku padės bendrauti su parduotuvėje esančiu konsultantu. Nuotolines lietuvių gestų kalbos vertimo paslaugas teiks Lietuvių gestų kalbos vertimo centras.

„Ir dabar lietuvių gestų kalbos vertėjų paslaugos yra prieinamos nuotoliniu būdu per „Skype“ programėlę, tačiau tam vartotojas turi naudoti savo mobilų įrenginį, o tai ne visada yra patogu ir įmanoma. „Atea“ pasiūlytas sprendimas yra daug patogesnis, nes bendravimui naudojamas specialus įrenginys, užtikrinantis sklandžią pokalbio eigą bei aukštą vaizdo ir garso kokybę. Todėl nedvejodami sutikome prisijungti ir užtikrinti gestų kalbos vertėjų pasiekiamumą dar vienu kanalu. Tai pirmoji tokia iniciatyva, atėjusi iš verslo, todėl džiaugiamės suradę sinergijos taškų ir tikimės, jog šis projektas padės pagerinti informacijos prieinamumą klausos negalią turintiems asmenims kasdienėse gyvenimiškose situacijose ir taps gražiu pavyzdžiu kitiems“, – sako Ramunė Leonavičienė, Lietuvių gestų kalbos vertimo centro direktorė.

Anot „Topo centro“ generalinio direktoriaus Remigijaus Štaro, renkantis namų elektronikos prekes labai svarbus yra konsultanto vaidmuo: klientams rūpi prietaiso parametrai, veikimo principai, norisi palyginti skirtingas prekes, jei perkama išsimokėtinai – gilinamasi į lizingo sąlygas. Tad sklandi komunikacija yra be galo svarbi.

„Vienu metu mūsų parduotuvėje dirbo kolegė, kuri mokėjo gestų kalbą, ir šį jos įgūdį žmonės su klausos negalia tikrai vertino. Visada siekiame mūsų klientams suteikti gerą apsipirkimo patirtį, o šiuo konkrečiu atveju tai kartu ir puiki galimybė žengti dar vieną socialiai atsakingą žingsnį. Tad nedvejodami sutikome įgyvendinti šią partnerių pasiūlytą iniciatyvą savo parduotuvėse ir užmegzti ryšius su kurčiųjų bendruomene, kurią sudaro 6 tūkst. kurčiųjų ir apie 40 tūkst. žmonių su klausos negalia. Nuoširdžiai tikiu, kad ši paslauga žmonėms su klausos negalia leis jaustis drąsiau ir tvirčiau renkantis sau tinkamiausią prekę ar paslaugą mūsų parduotuvėse“, – viliasi R. Štaras ir drąsina žmones su klausos negalia užsukti išbandyti šios paslaugos į kol kas dvi „Topo centro“ parduotuves Vilniuje ir Kaune. Ateityje planuojama didinti tokią galimybę sudarančių „Topo centro“ parduotuvių skaičių.

Kad tai tik pirmasis žingsnis, didinantis paslaugų prieinamumą klausos negalią turintiems žmonėms, tikisi ir Nedas Jaruševičius, „Atea“ IT paslaugų pardavimų projektų vadovas. Būtent N. Jaruševičiui ir kilo idėja pasitelkiant įmonės ekspertiškumą sukurti sprendimą, gerokai palengvinantį žmonių su klausos negalia komunikaciją.

„Mano paties šeimoje artimas žmogus negirdi, tad iš labai arti žinau, su kokiomis komunikacinėmis problemomis kasdieninėse situacijose susiduria žmonės su klausos negalia. Todėl dirbant IT srityje natūraliai kyla minčių, kaip šiuolaikines technologijas įdarbinti tokių žmonių kasdienybės palengvinimui. Mūsų įmonės misija yra kurti Lietuvą su IT, todėl kolegos nedvejodami įsitraukė į problemos analizę, diskutavo ir svarstė galimus sprendimus. Šiai problemai sprendimų gali būti daug ir įvairių, tačiau svarbiausi kriterijai buvo paprastumas naudotis ir kokybė. Siekiant ją užtikrinti, netiko planšetinio kompiuterio variantas, tad parinkome patikimo gamintojo specializuotą video konferencijų įrenginį ir jį ištestavome mūsų biure. Užmezgę ryšius su Lietuvos kurčiųjų draugija, Lietuvių gestų kalbos vertimo centru išplėtojome šį modelį, o „Topo centras“ prie šios iniciatyvos prisijungė nedvejodamas”, – pasakoja N. Jaruševičius.

N. Jaruševičius tikisi, kad pamatavus šio pilotinio projekto kurčiųjų bendruomenei suteikiamą vertę, vis daugiau verslo ir valstybinio sektoriaus organizacijų įsidiegs panašius sprendimus tam, kad padidintų paslaugų prieinamumą žmonėms su klausos negalia.

TAIP PAT SKAITYKITE