Eurovaistinė

Virtualios sporto lažybos Lietuvoje: kaip tendencija įgauna pagreitį

Virtualios sporto lažybos
Asociatyvi nuotrauka Freepik.com

Norint pastatyti už mėgstamą sporto rūšį gali tekti palaukti. Norimos varžybos vyksta ne kiekvieną dieną, o kartais ir ne kiekvieną savaitę. Dauguma lygų daro kelių mėnesio ilgumo pertraukas. Tarptautiniai turnyrai gali vykti ir kartą per ketverius metus. Žinoma, skaitmeniniame amžiuje viso to galima išvengti. Patys nekantriausi bet kuriuo metu gali lažintis už virtualias varžybas. Tai siūlo daugelis modernių ir šiuolaikiškas azartines paslaugas siūlančių svetainių, pavyzdžiui, Verde casino.

Svarbu nepainioti virtualių lažybų ir e-sporto. Pastarajame dalyvauja realūs žmonės, nors jie tiesiogiai nespardo kamuolio ir nebėga per aikštę. E-sporto žaidėjai sukioja konsolių pultelių svirtis ar maigo klaviatūrą. Bet jų turimi įgūdžiai ir patirtis vis tiek turi įtakos susitikimo baigčiai. Virtualus sportas yra visiškai skaitmeninė simuliacija, kuri remiasi išimtinai kompiuteriniais apskaičiavimais ir atsitiktinių skaičių generacija. Išsamesnis palyginimas pateiktas žemiau esančioje lentelėje.

 E-sportasVirtualios varžybos
ŽaidėjaiLabai svarbūsNedalyvauja
Atsitiktinių skaičių generatoriaus įtakaMinimaliItin svarbi
Žinios apie sportą ir žaidėjusSvarbiosNebūtinos

Sertifikavimas ir RNG

Kadangi šio tipo žaidimai paremti kompiuterinėmis simuliacijomis, itin svarbu, kad žaidėjai galėtų pasitikėti vykstančių procesų sklandumu ir skaidrumu. Tai užtikrinama sertifikuojant kazino puslapiuose siūlomus žaidimus. Tuo užsiima specializuotos kompanijos – eCOGRA, SIQ, GLI, iTechLabs, TriSigma. Jos net tik tikrina pateiktą programinę įrangą, bet ir atlieka periodines patikras. Jų metu tikrinamas kazino vykstančių procesų vientisumas, sąžiningumas ir atitikimas pradiniams normatyvams.

Teigiama, kad pirmąją atsitiktinius skaičius generuojančią metodiką dar XIII amžiuje sukūrė pranciškonų vienuoliai. Metodas leido parinkti keletą santykinai atsitiktinių skaičių, bet ilgainiui pradeda kartoti tam tikrą seką. Šiais laikais sukurta daug spartesnių ir patikimesnių būdų, kurie ir panaudojami įvairiuose kompiuteriniuose žaidimuose. Jie yra virtualių simuliacijų dalis, tad RNG algoritmai taip pat tikrinami sertifikacijos metu. Paskutiniuoju metu pasiūlyti šie RNG metodai:

  • xorshiftr+ – sukurtas 2018 metais,
  • Xoroshiro128+ – aprašytas 2018 metų publikacijoje,
  • 64-bitų MELG (MELG-64) – taip pat pasiūlytas 2018 metais,
  • Squares RNG – sukurtas 2020 metais.

Techninė pažanga

Senesniais laikais skaitmeniniuose sporto žaidimuose kamuolys blaškydavosi tarp neaiškių grafinių elementų. Žvelgiant iš toliau būdavo sunku nuspėti kas vaizduojama – tenisas, futbolas ar kita sporto šaka. Dabartiniu metu galima pasidžiaugti puikiais modernios grafikos elementais. Nesunku atpažinti komandų simboliką,  konkrečius žaidėjus ir išvysti jų firminius veiksmus. Tokios galimybės sukuria televizijos transliacijas primenančią atmosferą, kuri leidžia pasimėgauti azartu bet kurią akimirką.

Statymų galimybės

Kaip ir realaus sporto lažybose galima atlikti įvairaus tipo statymus, kurie atitinka įprastinių sporto lažybų kategorijas. Pavyzdžiui, pasirinkus virtualias futbolo varžybas galima statyti už

  • susitikimo laimėtoją,
  • bus daugiau arba mažiau nei 2,5 įvarčių,
  • bendrą įvarčių skaičių,
  • tikslų varžybų rezultatą,
  • pasinaudoti dvigubo šanso galimybe.

Žinoma, visi šie rezultatai yra kompiuterinės simuliacijos rezultatas. Tad esamas pasirinkimo gylis neleidžia išnaudoti turimo supratimo apie sporto subtilybes ar žinias apie komandas ir pavienius žaidėjus. Viską lemia programos generuojami atsitiktiniai skaičiai, tad svarbus tik kazino pranašumas, kurį aptarsime sekančiame skirsnyje.

RTP kontrolė

RTP yra bazinis bet kokio azartinio žaidimo rodiklis. Jis parodo koks procentas nuo visų įmokų patenka į prizinį fondą. Lošimų automatams tipinis RTP (arba žaidėjo grąža) yra apie 95 procentus. Tai reiškia, kad ilgainiui žaidėjas turėtų neženkliai pralaimėti. Bet toks statistinis rodiklis pasireiškia tik atliekant itin didelį statymų skaičių. Tad realistiškomis sąlygomis būna daug reikšmingų nuokrypių – vieni žaidėjai laimi, kitiems sekasi mažiau.

Įvairūs statymai virtualiose varžybose turi skirtingą žaidėjo grąžą. Tokiu būdu galima pasirinkti tinkamą derinį, kuris turi priimtiną riziką ir pakankamai gerą RTP. Geriausia grąža pasižymi populiariausi futbolo simuliatoriai. Lažinantis daugiau ar mažiau 2,5 įvarčio RTP siekia 95 procentus. Tuo tarpu kai kurių statymų už arklių ar šunų lenktynes grąža nesiekia net 72%. Tad prieš pasirenkant virtualų sportą verta pasidomėti bendru RTP rodikliu ir jo kitimu priklausomai nuo atliekamo statymo tipo.

Šios akimirkos kultūra

Virtualus sportas primena dabartinius socialinius tinklus ir žiniasklaidą. Orientuojamasi į greitus efektus, kurie pasiekiami čia ir dabar. Tokie žaidimai itin tinka neturintiems kantrybės laukti ar nenorintiems pasinaudoti lengvai prieinamais sporto statistikos duomenimis. Žinoma, virtualios rungtynės nebus nukeltos dėl blogo oro ir gali vykti patogiu laiku. Jos būna ir ženkliai sutrumpintos. Jei futbolo susitikimas su pertrauka gali trukti ir dvi valandas, tai virtualus analogas baigsis per 5 minutes. Jei nepakanka azartiškų pojūčių galima statyti iš naujo ir pažiūrėti dar vieną simuliaciją.

Šio tipo žaidimai būna susieti su socialinėmis funkcijomis. Žaidėjams būna pasiekiami specialūs žinučių langai, personalizuoti avatarai, garso efektų pasirinkimas. Taip pat būna siūlomos galimybės vos keliais pelės spustelėjimais rezultatais pasidalinti socialiniuose tinkluose, taip siekiant suburti bendraminčių bendruomenes. Žinoma, visas šis socialumas ir bendruomeniškumas yra labai paviršutiniškas, nes trūksta sąlyčio su realaus pasaulio sporto komandomis

Ateities prognozės

Reikėtų tikėtis didesnės virtualios realybės integracijos. Turėtų atsirasti galimybių stebėti rungtynes iš sporto arenos vidaus, o galbūt ir iš žaidėjo perspektyvos. Ateityje turėtų atsirasti funkcijų, primenančių realius sporto statymus. Tai galėtų atlikti išsami sporto statistika, į kurią būtų atsižvelgiama kompiuterinės simuliacijos metu. Ateityje taip pat turėtų ženkliai padidėti siūlomų lažybų plotis ir gylis. Taigi būtų siūloma daugiau sporto rūšių, galimybių statyti už mažiau žinomas komandas ir padidėtų galimų statymo kategorijų kiekis.

TAIP PAT SKAITYKITE