REXSAN

Vienas skambutis – humanitarinė pagalba nutikus nelaimei

Pagalbos numeris 111

„Nelaimėje neliksi vienas, skambink 111“ – tokiu šūkiu Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK) atidaro humanitarinės pagalbos skambutį žmonėms Lietuvoje. Nuo šiol nutikus nelaimei, dėl kurios prireikia humanitarinės pagalbos daiktais ar drabužiais, konsultacijos, nakvynės, finansinės, psichologinės pagalbos – Lietuvos gyventojai galės skambinti trumpuoju humanitarinės pagalbos numeriu 111 ir sulaukti skubios LRK darbuotojų ir savanorių pagalbos.

Sulaukti pagalbos nutikus nelaimei – bus paprasčiau

Trumpojo pagalbos numerio 111 tikslas yra padėti visiems Lietuvos valstybėje gyvenantiems vienišiems ir pažeidžiamiems asmenims, kuriems staiga ištikus netikėtai nelaimei prireikia humanitarinės pagalbos būtiniesiems žmonių poreikiams patenkinti, atliepti. Pagalba bus teikiama nukentėjusiems nuo gaisro, potvynio, karinio konflikto, netekus pagrindinio šeimos maitintojo, susirgus sunkia liga ir netekus pajamų šaltinio, vienišiems tėčiams ir mamoms, negalintiems parūpinti vaikams reikalingiausių daiktų, šeimoms, auginančioms negalią turinčius vaikus, patiems sunkiai gyvenantiems negalią turintiesiems ar senjorams bei ištikus kitai nelaimei, kuomet asmenys patys negali susidoroti su padariniais ir neturi kur laikinai apsistoti, neturi lėšų įsigyti taip reikiamų būtiniausių daiktų, drabužių ar maisto.

„Esame sukaupę ilgametę patirtį padedant žmonėms įvairiose situacijose, ištikus bėdai, todėl matome ir žinome, kaip kartais sunku yra atsitiesti po įvykusios nelaimės: šeimas užgriūna didžiuliai finansiniai rūpesčiai, trūkstama daiktų, drabužių, priemonių vaikams ar negalią turintiems šeimos nariams, o kartais labai reikia psichologinės konsultacijos, paprasčiausio pavežėjimo ar konsultacijos, nes žmogus nežino, ką daryti toliau. Siekiame, kad humanitarinė pagalba tiesiogine to žodžio prasme gyventojams būtų pasiekiama ranka. Trumpasis numeris padės mums lengviau atliepti būtiniausius humanitarinius žmonių poreikius užklupus bėdai ir kai atrodo, kad likai vienas, kaip pirštas. Mūsų tikslas – žmogaus nepalikti bėdoje vieno“, – pasakoja LRK vadovė Kristina Meidė.

Bendrojo pagalbos centro Parengties ir kokybės kontrolės skyriaus viršininkas Liutauras Šinkūnas sako, kad nors trumpasis pagalbos numeris 112 yra žinomiausias Lietuvoje, humanitarinės pagalbos numerį 111 gyventojams taip pat verta įsiminti: „Numeris 112 pagal apklausas Lietuvoje yra žinomiausias, džiugu, kad žmonės žino, kur kreiptis, kai reikalinga greitosios medicinos pagalbos, policijos, gaisrininkų pagalba. Tačiau gausu įvykių, kai žmogus paskambina, jam reikalinga humanitarinė pagalba, bet padėti mes negalime. Labai džiaugiamės, kad atsirado numeris, kuris veiks visą parą ir padės užtikrinti žmonių saugumą teikiant būtent humanitarinę pagalbą“.

Kiekviena nelaimė bus vertinama individualiai

Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 veiks visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis. Humanitarinė pagalba, atsižvelgiant į situaciją, bus suteikiama kaip įmanoma greičiau. Pagalbą daiktais bus galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei – daiktai bus pristatyti į reikiamą vietą.

Iniciatyvą sveikina ir socialinės apsaugos ir darbo viceministras Martynas Šiurkus: „Kai yra krizinė situacija, žmogus dažnai nežino, kur kreiptis. Labai svarbu, kad nuo šiol visuomenės nariai galės paskambinti trumpuoju numeriu ir gauti ne tik konsultacijas, bet ir realią pagalbą. Džiaugiuosi, kad Lietuvos Raudonasis Kryžius suburs pagalbos rankas ir bus koordinatorius žmonių, susiduriančių su nelaimėmis. Ši iniciatyva padės mažinti socialinę atskirtį ir padės žmonėms, kuriuos ištiko bėda.“

LRK vadovė K. Meidė sako, kad svarbu atminti, jog savanoriai ir darbuotojai neteiks slaugos ir priežiūros paslaugų, ūkio, gyvenamojo būsto, kapų ar aplinkos tvarkymo paslaugų, neremontuos namų, nepadengs skolų ar komunalinių išlaidų. „Mūsų skubi humanitarinė pagalba yra vienkartinė ir kiekvieną atvejį įvertinus individualiai, pakartotinai pagalbą teiksime tik išimtiniais atvejais. Svarbu, kad žmonės suprastų, jog pagalbą teiksime tik tada, kai iš tiesų ištinka bėda, su kuria pats žmogus susitvarkyti nepajėgia. Kiekvieną užregistruotą nelaimę vertinsime individualiai siekiant išvengti piktnaudžiavimo atvejų. Priklausomai nuo ištikusios bėdos, įsipareigosime pagalbą suteikti per 1-2 valandas, 72 valandų bėgyje, 7 parų bėgyje arba pagal susitarimą“, – pasakoja K. Meidė.

TAIP PAT SKAITYKITE