REXSAN

Mažesnis skambučių skaičius į registratūrą – daugiau gyvo bendravimo su pacientais: kaip tai tapo realybe?

Registracija pas gydytoją
Asociatyvi nuotrauka / Freepik.com

Atėjus šaltajam metų laikui, kasdien į gydymo įstaigas plūsta tūkstančiai pacientų. Kaip rodo gydymo įstaigų patirtys, suvaldyti srautus padeda gyventojams suteikta galimybė pas gydytoją registruotis E. sveikatos sistemoje. O kartu internetinė registracija esą palengvina darbą ir administratorėms, kurioms anksčiau tekdavo nuolat atsakinėti į skambučius.

Gali daugiau laiko skirti pacientui

Viena daugiausia E. sveikatos išankstinės registracijos sistema besinaudojančių gydymo įstaigų – Vilniuje įsikūrusi VšĮ Centro poliklinika. Joje, kaip rodo Valstybės duomenų agentūros duomenys, per 3 mėnesius internetu užsiregistravo beveik 150 tūkst. gyventojų. Jos atstovai dalijasi, kaip galimybę užsiregistruoti pas gydytoją internetu, vertina poliklinikoje besilankantys žmonės.

„Pacientai tai vertina labai teigiamai – dauguma džiaugiasi, kad gali registruotis patogiai, iš bet kurios vietos ir be papildomo streso. Tokia galimybė jiems svarbi, nes jie gali registruotis patogiu metu, išvengti laukimo telefonu ir gauti paslaugas greičiau“, – teigia poliklinikos atstovai.

Ir nors ne visi gyventojai naudojasi galimybe pas gydytoją registruotis internetu ar apskritai apie ją žino, VšĮ Centro poliklinikos darbuotojai stengiasi nuolat šviesti savo pacientus – moko naudotis sistema, pasakoja apie jiems galinčias pasitarnauti E. sveikatos funkcijas. Tai esą labai svarbu ne tik dėl geresnės pacientų patirties – išankstinės registracijos sistema itin palengvina darbą poliklinikos administratorėms. 

„Prieš įdiegiant galimybę registruotis internetu, administratorėms reikėdavo priimti didelį kiekį skambučių, o tai apsunkino darbą. Šiuo metu dalis pacientų registruojasi internetu, todėl administratorių darbo krūvis kiek sumažėjo“, – patirtimi dalijasi VšĮ Centro poliklinikos atstovai. 

Tai ypač svarbu dabar – įsibėgėjus gripo ir peršalimo sezonui – anksčiau, iki įdiegiant sistemą, telefonai tokiu metu tiesiog netildavo. O štai šiandien administratorėms tenka priimti kur kas mažiau skambučių – tai leidžia ir labiau pasirūpinti pacientais.

„Darbuotojai gali daugiau dėmesio skirti tiesioginiam bendravimui su pacientais. Be to, administratorėms nereikia rankiniu būdu derinti laikų ir ieškoti sprendimų. Tai pagerina pacientų aptarnavimo kokybę. Taip pat siekiame, kad visiems pacientams būtų užtikrintas vizitų prieinamumas. Naudojame lanksčią registracijos sistemą, kuri leidžia iš anksto rezervuoti laiką internetu, o taip pat sudarome galimybę skubiems atvejams. Vizitų skaičių planuojame taip, kad paslaugos būtų prieinamos visiems“, – sako poliklinikos darbuotojai.

Pacientui suteiktas savarankiškumas mažina darbo krūvį

Anot Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos sistemos informacinių išteklių vystymo skyriaus patarėjos Simonos Gricienės, įvairūs E. sveikatos patobulinimai diegiami norint pagerinti ne tik pacientų patirtį – esą labai svarbu, jog sistema būtų patogi ir patiems sveikatos sistemos darbuotojams.

„Norime, kad sistema atlieptų medicinos darbuotojų poreikius ir padėtų jiems produktyviau dirbti. Nuolat siekiame, kad kuo daugiau sveikatos priežiūros paslaugų būtų pasiekiamos skaitmeniniu būdu, nes patogumą vertina kiekvienas šiuolaikinis žmogus – tiek gaudamas, tiek teikdamas paslaugas. Šiandien naujos funkcijos užtikrina, kad įvairūs kasdieniai klausimai, kylantys pacientams, būtų sprendžiami paprastai ir efektyviai, o medicinos darbuotojai galėtų praleisti daugiau laiko ne atsakydami į skambučius ar pildydami lapus, o bendraudami su pacientais“, – sako ji.

Ir aiškina, kaip konkretūs patobulinimai prisideda prie lengvesnio administratorių darbo. Štai, vienas jų – laukimo eilių funkcija. 

„Pacientai gali patys, internetu užsirašyti į laukiančiųjų sąrašą, kai nėra laisvų vietų norimoje sveikatos priežiūros įstaigoje. Tai tuo pačiu palengvina darbą ir administratorėms, nes pacientams dėl šio klausimo nebereikia skambinti į registratūrą“, – aiškina pašnekovė. 

Tuo pačiu E. sveikata gali padėti nuo administratorių pečių nuimti ir kitą rūpestį – surasti tinkamiausią laiką pacientui.

„Labai svarbu, kad dabar E. sveikatoje pacientai gali patys pasitikrinti gydytojų užimtumą – jiems nebūtina skambinti į registratūrą ir klausti administratorių. Patys matydami užimtumą, jie gali įsivertinti, koks laikas jiems – patogiausias, ar nori laukti vizito, o gal – verčiau rinktis vizitą pas kitą gydytoją. Tai leidžia gyventojams ilgiau pagalvoti apie sprendimą, o administratorėms – sutaupo laiko, mat nereikia vardinti visų įmanomų variantų, ieškoti sprendimų – tai gali padaryti patys pacientai. Žmonės taip pat patys gali atšaukti vizitą, jeigu nebegali atvykti, o tai dar labiau sumažina skambučių į registratūrą skaičių“, – tikina S. Gricienė.   

Be to, sveikatos priežiūros įstaigoms suteikta galimybė iš anksto pacientui sistemoje įvesti, ką jiems reikia žinoti apie vizitą – taip galima pagerinti ir pacientų patirtį, ir dar labiau sumažinti skambučių skaičių. 

„Pavyzdžiui, kad prieš kokį nors tyrimą ar konsultaciją nereikėtų valgyti, gerti vandens. Tokiu atveju registruojantis vizitui gyventojui nereikia apie nieką galvoti, skambinti į gydymo įstaigą, norint pasitikslinti, ko prieš apsilankymą nereikėtų daryti ar – priešingai – ką reikėtų atlikti. Tai prisideda krūvio mažinimo ir administratorėms – joms tenka mažesnis krūvis telefonu atsakinėti į įvairius klausimus – viską gali suvesti turėdamos laisvesnę minutę“, – pasakoja specialistė.

TAIP PAT SKAITYKITE