Ditel

10 įtaigos principų

Įtaiga ir saviįtaiga yra sąmoningai naudojamos poveikio priemonės. Norite daryti įtaką, įkvėpti, motyvuoti kitus, – pirma turite išmokti paveikti patys save.

Kartais sugestija apibūdinama kaip manipuliacija. Senajame Majerio kalbos žodyne, išleistame Leipcige ir Vienoje 1897 m., be kita ko, sakoma:

„… Terminas „sugestija” suprantamas kaip procesas, kuris duoda sėkmingų rezultatų įtaigos kokio nors žmogaus atžvilgiu dėka… Galima daryti prielaidą, kad veikiant įtaigai šiam žmogui formuojasi nuostata ir ši nuostata turi tendenciją realizuotis… pasidavimas įtaigai… ypač padidėja hipnozės metu…”

Praktikoje tai reiškia, kad jeigu jūs įteigsite sau, jog tapsite charizmatine asmenybe, jums susiformuos tam tikra nuostata, kurios veikiami pasireikš ją atitinkantys sugebėjimai.

Beje, labai akivaizdžiai ir įtikinamai matomas pozityvaus programavimo poveikis sporte. Jeigu treneris sugeba nuteikti savo komandą pergalei, – rungtynės klostosi sėkmingai. Verslo vadybos srityje reikalai klostosi lygiai taip pat.

Jūs galite sutelkti jėgas ir nukreipti jas savo charizmatiniams gebėjimams atskleisti. Jūs galite atsikratyti blogų įpročių ir išmokti naujų – gerų.

Tačiau sugestija reiškia kur kas daugiau. Susipažinkite su garsaus vokiečių lektoriaus, savo gyvenimą paskyrusio sėkmingų žmonių veiklos tyrimams, Nikolauso B. Enkelmanno suformuluotais sugestijos principais.

1 sugestijos principas: „Jei esate karalius, – atrodykite kaip karalius”.

Rūpinkitės tuo, kaip atrodote. Per pirmąsias 30 sekundžių nepažįstamas žmogus daro apie jus išvadą tik pagal išorę.

2 sugestijos principas: „Jeigu varpinėje suduosi į varpą ir priversi jį skambėti, tai ir kiti varpai ims skambėti ta pačia tonacija.”

Tai reiškia, kad kituose žmonėse jūs galite pažadinti tik tai, kas slypi giliai jumyse. Jeigu jūs pykstate ir esate blogos nuotaikos, tai persiduoda ir aplinkiniams. Jeigu šypsotės, – ir kiti patiria džiaugsmą.

3 sugestijos principas: „Kuo skardesnis garsas, tuo skardesnis aidas”.

Kuo aiškiau išreiškiate mintis ir jausmus, tuo didesnė tikimybė, kad jie sugrįš pas jus aiškia forma.

4 sugestijos principas: „Jūsų vardas daro poveikį”.

Kai kurie žmonės bijo pasakyti savo vardą. Jie išlemena jį neaiškiai, todėl aplinkiniai jį greitai pamiršta. Didžiuokitės savo vardu. Visada tarkite jį garsiai ir aiškiai. Sakykite pilnai vardą ir pavardę. Nešiokitės su savimi vizitinių kortelių. Užmezgę pokalbį su jums iki tol nepažįstamu asmeniu, įteikite jam kortelę. Būdami vakarėlyje, iškilmingame priėmime visuomet prisistatykite pirmi – net jeigu esate moteris.

5 sugestijos principas: „Pasyvūs negali būti sėkmingi”.

Iniciatyva turi plaukti iš jūsų. Nelaukite, kol aplinkiniai kreipsis į jus. Būkite aktyvūs, padarykite pirmą žingsnį, kad kiti žmonės taptų jūsų draugais.

6 sugestijos principas: „Kuo didesnė koncentracijos jėga, tuo stipresnė jūsų trauka”.

Jūs turite pakerėti aplinkinius. Išmokite atkreipti į save dėmesį ir jį išlaikyti.

7 sugestijos principas: „Kuo žmogus ramesnis, tuo daugiau savo energijos nukreipia į tai, ką kalba”.

Susikoncentravę į savo mintis ir kalbą, jūs galite sukelti aplinkinių susidomėjimą. Labai ydingas yra polinkis pirma kalbėti, o tik po to galvoti.

8 sugestijos principas: „Sąmoningas žvilgsnis padidina žodžių įtaigumą 25 procentais”.

Mūsų akys yra langai į vidų ir į išorę. Visas žmogaus kūnas gali spinduliuoti ramybę arba nerimą, tačiau intensyviausiai šiuos spindulius skleidžia akys.

Lavinkite įtaigos jėgą, kurią skleidžia jūsų žvilgsnis. Tam reikia periodiškai atkakliai žiūrėti į nupieštą tašką tol, kol jums ims virpėti vokai. Po to 20 minučių užsimerkite, kad akių raumenys galėtų atsipalaiduoti ir pailsėti. Šį pratimą reikia daryti tol, kol galėsite tris minutes atidžiai žiūrėti į tašką maloniu, geranorišku žvilgsniu.

9 sugestijos principas: „Jūsų dėkingumas pažadina aplinkiniams norą padėti jums dar kartą”.

Dėkokite artimiesiems už viską, ką jie dėl jūsų daro, ir kiekvienas iš jų stengsis dar kartą padaryti jums ką nors gero.

10 sugestijos principas: „Kiekviena žinia, išplaukusi iš širdies, pasiekia širdį”.

Kad įtikintumėte žmones savo idėjos teisingumu, turite kalbėti su įkvėpimu. Išmokite kalbėti vaizdingai, sklandžiai ir suprantamai, efektyviai naudodami ir neverbalinę kalbą. Vien objektyvumo ir profesinių žinių negana. Žmonės nori ne tik išgirsti, bet ir išgyventi.

TAIP PAT SKAITYKITE