Gegužės 30d. Trečiadienis

Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę

Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai.

Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas per dieną suvartodavo bent 108 mikrogramų vitamino K palyginti su tais, kas suvartodavo mažiau nei 39 mikrogramus.

Prestižinėje Mayo klinikoje atliktų tyrimų rezultatai pristatyti metinėje Amerikos vėžio tyrimo asociacijos konferencijoje, praneša nutraingredients.com.

"Šie rezultatai skatina susimąstyti, kadangi tai buvo pirmas mūsų atliktas tyrimas apie vitaminą K ir ne Hodžkino limfomas, ir nustatėme gana žymų apsaugantį poveikį. Tačiau kaip yra su visais naujais duomenimis, juos reikia patikrinti kitais tyrimais", sako tyrimo vadovas dr. James Cerhan.

Visos limfomos suskirstytos į dvi dideles grupes: Hodžkino ir ne Hodžkino limfomas. Yra nustatytos 29 ne Hodžkino limfomos formos.

Mayo klinikos tyrime dalyvavo 603 asmenys, kuriems buvo diagnozuota ne Hodžkino limfoma, ir 1007 sveiki kontrolinės grupės nariai. Vitamino K suvartojimas buvo nustatomas pagal klausimyną.

Mokslininkai nustatė, kad rizika susirgti buvo mažesnė, kai daugiau vitamino K buvo gaunama tiek su maistu, tiek ir maisto papildais, tačiau kartu pastebėjo, kad itin didelis vitamino K kiekis ligos tikimybės nesumažino.

Tyrimą finansavo JAV Nacionalinis vėžio institutas.

Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, rekomenduojama vitamino K paros norma yra 75 mikrogramai.

Naujasis tyrimas papildo jau turimus duomenis apie vitamino K naudą kaulams, sąnariams, odai, širdžiai ir kraujagyslėms bei prostatai.

Yra dvi pagrindinės vitamino K rūšys - filochinonas (vitaminas K1) ir menachinonai (vitaminai K2). K1 turi žaliosios lapinės daržovės kaip salotos, brokoliai ir špinatai, ir įprastiniame vakarietiškame maiste jis sudaro maždaug 90 procentų žmogaus gaunamo vitamino K, o vitaminas K2 sudaro 10 procentų.

Vitaminą K2 gamina žmogaus žarnyne esančios bakterijos. Jo yra ir gyvulinės kilmės produktuose, daugiausiai - kepenyse.

Grožio vitaminų terapija

Grožio vitaminų terapija

Skubus, prisotintas veiklos gyvenimo būdas, nuolat lydimas stresų ir nevisavertės mitybos, o to padarinius greičiausiai parodo nagų, plaukų ir odos būklė. Ir tada įprastų priežiūros ir grožio procedūrų dažniausiai nepakanka – dabar pravers...


Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?

Krentant perkamajai mūsų krašto gyventojų galiai, tenka taupyti ir atsisakyti įprastinių dalykų, dėl kurių anksčiau nesukdavome sau galvos. Maisto papildų, įskaitant vitaminus ir mineralus, vartojimas ir iki prasidedant sunkmečiui Lietuvoje nebuvo...


Maisto papildai taupiesiems

Maisto papildai taupiesiems

Lietuvos maisto papildų gamintoja bendrovė "Biosola" išleidžia naują maisto papildų liniją, pavadintą "Taupantiems". Tai septyni visų amžiaus grupių vartojami maisto papildai - Omega-3, nakvišų aliejus, kalcis, magnis ir...


Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo

Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo

Mėsoje, žuvyje ir piene esantis vitaminas B12 gali sumažinti atminties silpnėjimą senatvėje, teigia britų mokslininkai. Pasak jų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę...


Vaistai nuo nuovargio

Vaistai nuo nuovargio

Praėjus linksmoms ir ilgoms šventėms, dažnai pajuntamas nuovargis. Dažniausios nuolatinio nuovargio priežastys yra nervinė įtampa, ligos, stresas, avitaminozė, bemiegės naktys. Nugalėkite nuovargį ir liūdesį pasinaudodami liaudies medicinos...


Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite

Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite

Šiuolaikinės sanitarinės kultūros lygis yra gana aukštas, tačiau žarnyno parazitozių problema tebėra aktuali. Labiausiai paplitę žarnyno parazitai – liamblijos ir amebos. Liamblijos – tai pirmuonys, galintys parazituoti plonajame...


Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....


Omega-3 riebalų rūgštys skatina vaikų intelektinį vystymąsi

Omega-3 riebalų rūgštys skatina vaikų intelektinį vystymąsi

Kad žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys naudingos širdžiai ir kraujagyslių sistemai, girdėjome visi. Tačiau ar žinome, kad jos gali lemti vaiko IQ, jo gebėjimą koncentruoti dėmesį ir sklandžiai kalbėti?


B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

B grupės vitaminai gali sumažinti širdies smūgio riziką

Kanadoje atliktas tyrimas parodė, kad daug vitamino B vartojantiems žmonėms, ypač jei jie jaunesni nei 70-ties, yra mažesnė tikimybė patirti širdies smūgį. Tačiau kiti panašūs tyrimai buvo padarę priešingas išvadas apie vitaminų galimybę apsaugoti...


Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos

Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos. Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo...


Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – nuo visų ligų

Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...


Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu

JAV mokslininkai teigia, kad vitaminai C ir E, kaip anksčiau manyta, nemažina pavojaus susirgti prostatos vėžiu, rašo BBC. Du išsamūs tyrimai buvo atlikti po to, kai imta kalbėti, kad vitaminų C ir E vartojimas mažina riziką susirgti prostatos...


Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę

Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę

Maistą praturtinus papildais, įskaitant seleną, vitaminus A, B, C ir E, tai padeda gydyti tuberkulioze sergančius pacientus, nustatė mokslininkai. "Maitinimosi pobūdis labai ženkliai gali apspręsti TBC infekcija sergančių pacientų klinikinius...


Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui

Moterims vartojant vitaminus B6 ir B12 kartu su folio rūgštimi gali sumažėti rizika susirgti sunkia regėjimo liga amžinė makulos degeneracija (AMD), rodo Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas. AMD yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl...


Kuo svarbus vitaminas D?

Kuo svarbus vitaminas D?

Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...


APKLAUSA

Ar stengiatės maitintis sveikai?





www.sveikatossala.lt

www.sveikatossala.lt

Nes gyvenimo kokybė slypi stubure...
Tikras Baltijos gintaras

Tikras Baltijos gintaras

Elektroninė Baltijos gintaro parduotuvė
Sostinės diagnostika

Sostinės diagnostika

Laboratoriniai tyrimai, gydytojų konsultacijos
Jadvygos žolės

Jadvygos žolės

Vaistažolės, arbatos, prieskoniai, žolelių mišiniai, nuovirai.
Medicus dentum

Medicus dentum

Dantų balinimas, estetinis plombavimas ir protezavimas.
Gydymas judesiu

Gydymas judesiu

Individuali kineziterapija, reabilitacija, gydomasis masažas.
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti MANOSVEIKATA.LT savaitraštį!

TLK kodų paieška

Galimi kodai: nuo A00.0 iki Z99.9

Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas Effectus sporto klubas