Vitaminai nemažina pavojaus susirgti vėžiu
JAV mokslininkai teigia, kad vitaminai C ir E, kaip anksčiau manyta, nemažina pavojaus susirgti prostatos vėžiu, rašo BBC.
Du išsamūs tyrimai buvo atlikti po to, kai imta kalbėti, kad vitaminų C ir E vartojimas mažina riziką susirgti prostatos vėžiu.
Tačiau nė vieno tyrimo metu, kuriuose dalyvavo daugiau nei 35,5 tūkst. vyrų ir 15 tūkst. daktarų, nerasta nė menkiausio tokių teiginių įrodymo.
Pirmojo tyrimo metu mokslininkų iš Teksaso universiteto nurodymu sveiki vyrai vartojo mineralo seleną, vitaminą E, abu šiuos preparatus arba jų netikrus pakaitalus.
Tyrimą planuota tęsti 7 metus, tačiau jis buvo sustabdytas anksčiau dėl nuviliančių rezultatų. Tyrimo duomenimis, statistiškai nebuvo jokių pastebimų skirtumų: visose keturiose grupėse per penkerius metus prostatos vėžys diagnozuotas maždaug 4-5 proc. vyrų.
Kito tyrimo metu mokslininkai iš Bostono savanoriams daktarams nurodė reguliariai vartoti vitaminą E ir C. Daugiau nei aštuonerius metus vartoti vitaminai neturėjo jokios įtakos prostatos vėžio susirgimams.
Straipsniai
Žuvų taukai – nuo visų ligų
Žuvų taukai – ne tik polinesočiųjų riebalų rūgščių, bet ir vitaminų A ir D, vienintelis arachidono rūgšties šaltinis. Riebaluose tirpūs vitaminai A ir D labai svarbūs organizmui. Vitaminas A (retinolis) būtinas akies tinklainei skiriant...
Vitaminai gali apsaugoti nuo atminties silpnėjimo
Mėsoje, žuvyje ir piene esantis vitaminas B12 gali sumažinti atminties silpnėjimą senatvėje, teigia britų mokslininkai. Pasak jų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę...
B grupės vitaminai atitolina senatvinę silpnaprotystę
Kasdien vartojant daug vitamino B, senyvo amžiaus žmonių smegenų nykimas gali sulėtėti perpus ir atitolinti atminties blogėjimą bei senatvinės silpnaprotystės vystimąsi. Oksfordo universiteto mokslininkai paskelbė užbaigę dvejus metus trukusį ir...
Maisto papildai taupiesiems
Lietuvos maisto papildų gamintoja bendrovė "Biosola" išleidžia naują maisto papildų liniją, pavadintą "Taupantiems". Tai septyni visų amžiaus grupių vartojami maisto papildai - Omega-3, nakvišų aliejus, kalcis, magnis ir...
Vitaminai padeda gydant tuberkuliozę
Maistą praturtinus papildais, įskaitant seleną, vitaminus A, B, C ir E, tai padeda gydyti tuberkulioze sergančius pacientus, nustatė mokslininkai. "Maitinimosi pobūdis labai ženkliai gali apspręsti TBC infekcija sergančių pacientų klinikinius...
Kuo svarbus vitaminas D?
Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir net depresijos. Medikai pataria nelaukti, kol...
Kodėl lietuviams svarbus Vitaminas D pavasarį?
Mokslininkai atranda vis naujų faktų apie vitaminą D ir jo ryšį su įvairiomis ligomis. Vitaminas D ne tik stiprina kaulus, bet ir saugo nuo kai kurių vėžio formų, cukrinio diabeto, širdies ligų ir netgi nuo lietuviams gerai pažįstamos depresijos....
Vitaminas B12 gali apsaugoti nuo Alzheimerio ligos
Dar vienas Europoje atliktas tyrimas parodė, kad vitaminas B12 gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos. Ištyrus garbaus amžiaus suomius paaiškėjo, kad daugiausia šio vitamino organizme turėjusiems asmenims tikimybė susirgti šia liga buvo...
Vitaminas B ir folio rūgštis senatvėje gali padėti regėjimui
Moterims vartojant vitaminus B6 ir B12 kartu su folio rūgštimi gali sumažėti rizika susirgti sunkia regėjimo liga amžinė makulos degeneracija (AMD), rodo Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas. AMD yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl...
Vitaminas K gali sumažinti limfomos tikimybę
Su maistu ar maisto papildais gaunant daugiau vitamino K, gali sumažėti rizika susirgti limfinės sistemos vėžiu, teigia JAV mokslininkai. Rizika susirgti kitomis nei Hodžkino limfoma formomis buvo maždaug 45 procentų mažesnė tiems asmenims, kas...
Vaistai nuo nuovargio
Praėjus linksmoms ir ilgoms šventėms, dažnai pajuntamas nuovargis. Dažniausios nuolatinio nuovargio priežastys yra nervinė įtampa, ligos, stresas, avitaminozė, bemiegės naktys. Nugalėkite nuovargį ir liūdesį pasinaudodami liaudies medicinos...
Vitaminas D apsaugo nuo klastingų ligų
Senai žinoma, kad vitaminas D stiprina kaulus. Naujausi tyrimai parodė, kad šis vitaminas gali padėti išvengti itin klastingų ir sunkių ligų – vėžio ar cukrinio diabeto. Apie vitaminą D medikai diskutuoja mokslinėje - praktinėje...
Vitaminai ir kalcis gali sumažinti krūties vėžio tikimybę
Vitaminai ir kalcio maisto papildai gali sumažinti riziką susirgti krūties vėžiu, paskelbta metiniame Amerikos vėžio tyrimų asociacijos susirinkime. "Tai nėra betarpiškas poveikis. Nėra taip, kad šiandien išgeriate vitaminų, o rytoj sumažėja...
Pirmuonys... jų tiesiog atsikratykite
Šiuolaikinės sanitarinės kultūros lygis yra gana aukštas, tačiau žarnyno parazitozių problema tebėra aktuali. Labiausiai paplitę žarnyno parazitai – liamblijos ir amebos. Liamblijos – tai pirmuonys, galintys parazituoti plonajame...
Maisto papildai: atsisakyti ar rinktis atsakingiau?
Krentant perkamajai mūsų krašto gyventojų galiai, tenka taupyti ir atsisakyti įprastinių dalykų, dėl kurių anksčiau nesukdavome sau galvos. Maisto papildų, įskaitant vitaminus ir mineralus, vartojimas ir iki prasidedant sunkmečiui Lietuvoje nebuvo...

