Gudručio vaistinė

Kaip mesti rūkyti?

Kaip mesti rūkyti?

Pradžiai keli pagąsdinimai, kad ištikrųjų užeitu jums noras mesti rūkyti. Nuo rūkymo sukeltų ligų (plaučių vėžio, širdies ir kraujagyslių, bronchų bei kt) pasaulyje kasmet per anksti miršta daugiau kaip 3 milijonai žmonių, iš jų 1 milijonas 200 tūkstančių Europos gyventojai, 7 tūkstančiai – Lietuvos gyventojai. JAV vienas penktadalis visų mirčių yra susijusios su rūkymu, iš jų: 28 proc. nuo plaučių vėžio, 37 proc.nuo kraujagyslių ligų, 26 proc. nuo kitų kvėpavimo takų ligų. Nikotinas yra vienas iš stipriausių neurotropinių nuodų.

Jis keičia tokių gyvybiškai svarbių nervų sistemos dalių, kaip kvėpavimo ir širdies veiklos reguliavimo centrai galvos smegenyse, nervinių ląstelių medžiagų apykaitą ir funkciją. Rūkančių vaikų nuošimtis jau yra didesnis už suaugusiųjų. Lietuvoje sparčiai daugėja rūkančių vaikų. ESPAD tyrimo duomenimis, 1995-2003 m. šešiolikmečių rūkančių padaugėjo nuo 34% iki 49%, o šiandien?

Pakanka išeiti į gatvę, ir dar nespėję užaugti paaugliai daugumoj čiulpia savo čiulptukus. Tabako dūmuose yra 196 nuodai, iš jų 14 yra narkotikai. Žmogus, kuris čiulpia cigaretę, yra ne kas kitas, o tabako narkomanas. Tabako dūmai 4 kartus nuodingesni už sunkvežimio „Kamaz” išmetamas dujas. Žmogus, prisičiulpęs cigaretės narkotinių nuodų, „gerai” jaučiasi, patenkintas, kol po 20 – 40 minučių prasideda nuodų valymas iš organizmo, ir tai vadinama „narkotinės lomkės”. Šis procesas labai nemalonus.

Tai štai tie keli patarimai jums:

„Ačiū, bet aš neberūkau”

Hipnozė pertvarko daugelio protą. Rūkaliui pasakius, jog jis dabar mes rūkyti, protas ims „juoktis”, tačiau jam tai įteigus, protas lengviau”priims” patarimą. Tai yra hipnozės esmė. Rūkantįjį užhipnotizavus, jispatiria transą ir jam išsakoma tiesa, jog rūkymas labai kenkia irsunaikina žmogų. Seanso pabaigoje pasakojama, kaip gerai jis jausismetęs rūkyti. Po hipnozės rūkaliui pasiūloma cigaretė. Jis atsakys:”Ačiū, bet aš neberūkau”. Tai pasakęs jis pats nustebs. Gydymas pavyko.

Nori rūkyti – suspausk pirštus

Anksčiau hipnotizuotojai pasikliaudavo įtaiga po hipnozės. Žmogui būdavo įteigiama, kad cigaretės šlykščios, o jų kvapas kaip degančios gumos. Tačiau cigaretę pavertus „demonu” išsprendžiama tik pusė problemos, nes žmogus susidūręs su menkiausiu stresu vėl griebiasi senojo įpročio. Todėl britų hipnotizuotojai liepia klientams prisiminti itin malonią, laimingą akimirką jo gyvenime ir, apie ją galvojant, spausti kuo stipriau rodomąjį pirštą ir nykštį.
Kiekvienąsyk kai jaučiate, jog norite parūkyti, spauskite tuos du pirštus. Tai tikrai padeda, juk rūkymas – kaip refleksas. Tereikia pakeisti rutiną. Jei visada kalbant telefonu rūkote, tiesiog perkelkite telefoną į kitą vietą.

Patarimai norintiems mesti rūkyti

1. Jei trokštate cigaretės, atsipalaiduokite ir giliai įkvėpkite. Pakartokite tai tris kartus. Naudokite šį būdą tik tada, kai tikrai reikia.

2. Nustokite savęs klausinėti, kodėl negalite mesti rūkyti. Didinkite ryžtą, užduodami sau tokius klausimus: „Ar žinai, kaip gerai jausies metęs rūkyti?”, „Kam panaudosiu sutaupytus nuo cigarečių pinigus ir energiją?”. Klausinėkite savęs tol, kol pasijusite geriau.

3. Atsikratykite detalių, primenančių rūkymą. Jei rūkydavote automobilyje, pašalinkite peleninę ir išvalykite automobilio vidų, kad jis maloniai kvepėtų.

4.Surašykite privalumus, metus rūkyti. Pvz.: „Didžiuosiuosi savimi ir nesijausiu nejaukiai prieš nerūkančius”.

5. Surašykite visus asmeniškesnius argumentus, kodėl rūkymas jums kenkia. Pvz.: „Cigaretės palieka geltonų dėmių ant mano pirštų ir dantų”.

6. Tvirtai nustatykite datą, kada mesite rūkyti, ir pasakykite ją mažiausiai trims žmonėms.

Maksimalietis

TAIP PAT SKAITYKITE