Gudručio vaistinė

Laboratorija ar gamtos turtai? Ko ieškoti perkant kosmetikos priemones?

Kosmetika

Vieni kosmetikos gamintojai giriasi didžiulėmis ir moderniomis laboratorijomis. Kiti pasakoja, kad jūsų naudai iki paskutinio lašo išspaudžia gamtos eliksyrus. Treti nieko daug nepasakoja, bet pasamdo jūsų mėgiamas žvaigždes, kad parduotų savo produktus, pasitelkę jų grožį ir garsumą. Kuo tikėti, jei reklamose viskas panašu, o nesate biochemikas, kuris išmano odoje vykstančius procesus ir kosmetikos veikimo principus bei jų poveikį? Ar pirkti tuos produktus, kurių sudėtis praturtinta natūralia sudėtimi, ar tuos, kurių sudėtyje gausu laboratorijoje išgautų ingredientų? Kas iš tikrųjų veikia mūsų odą, plaukus, nagus? O kas tėra brangiai parduodamas placebas gražiame įpakavime?

Agurkai ant akių, rožių žiedlapių vonios ir tarkuotų morkų bei obuolių kompresai. Ar tai veikia? Ar šios liaudiškos priemonės – bobučių pasakos, ar jos puikiai atlieka savo funkciją ir mums visai nereikia tos odos priežiūros rutinos, kurią mums primygtinai siūlo kosmetikos gamintojai? O gal viskas atvirkščiai? Tūkstančiai mokslininkų laboratorijose vargsta ieškodami įvairių grožio eliksyrų. Paslaptingi ingredientai slepiami kaip „Coca-Cola“ formulė ir yra išgaunami procesuose, kuriems reikia milijonus kainuojančios įrangos. 

„Tiesos yra abejuose variantuose, – šypsosi „Moon Cosmetics“ plėtros ir inovacijų vadovė Justina Gružauskaitė. – Žmonės ne veltui mokosi universitetuose ir kaupia žinias, kad galėtų visa tai panaudoti mokslo atradimams, kurie savo ruožtu panaudojami kosmetikoje. Laboratorijose atrandami junginiai ir medžiagos, veikiančios mūsų organizmą ir padedančios jam susidoroti su įvairiomis problemomis. Tačiau ir gamta pilna siurprizų. Kai kurias medžiagas susintetinti sunku ar beveik neįmanoma. Kitų gamtos eliksyrų paslaptis vis dar stengiamasi įminti. Geriausia kosmetika – tai abiejų krypčių harmoningas junginys, kur tiek iš laboratorijų, tiek iš gamtos paimama tai, kas geriausia.“

Tokiu atveju sunkioji dalis yra pasirinkimas. Ne taip lengva susigaudyti, kas užrašyta ant kremo indelio arba kokios veikliosios medžiagos sudaro šampūną. Juk nemažai žmonių perka plaukų priežiūros priemones pagal kvapą, o veido priežiūros kosmetiką pagal tai, „kaip sklandžiai ji susigeria į odą“. Kai kurios moterys ir vyrai bando tapti specialistais, tačiau tai reikalauja daug pastangų ir žinių, kurias nelengva atsirinkti šiame perteklinės informacijos amžiuje.

„Dabar kiekvienas žmogus gali lengvai patikrinti kosmetikos priemonės veikliąsias medžiagas, – sako Kotryna Griauzdaitė-Liberė, „Moon Cosmetics“ gamybos ir laboratorijos vadovė. – Europos kosmetikos ir asmens higienos produktų pramonės asociacija „Cosmetics Europe“ sukūrė internetinį puslapį, kuriame galima rasti patikimos informacijos apie kosmetikos gaminius ir jų sudedamąsias dalis. Tai tarsi kosmetikos „Wikipedija“, kuri padės nepasiklysti terminuose, veikliosiose medžiagose ir kosmetikoje naudojamuose ingredientuose.“

Internetinėje svetainėje https://cosmileeurope.eu/lt/home/ galima lietuvių kalba susipažinti su kosmetikos pasauliu iš arčiau. Galima pasitikrinti jūsų naudojamus kosmetinius gaminius ir peržiūrėti jų sudėtį. Šioje duomenų bazėje pateikiama patikima, patikrinta ir moksliškai pagrįsta informacija apie beveik 30 000 sudedamųjų dalių, naudojamų kosmetikos gaminiuose. 

„Moon Cosmetics“ įmonėje mes esame atviri savo klientams ir skaidrūs, – sako įmonės direktorius Vytautas Tauginas. – Naudojamės ir naujausiais mokslo atradimais, ir laiko patikrinta liaudies išmintim, tačiau norime, kad mūsų klientai būtų išprusę ir pirkdami tiksliai žinotų, ko nori ir kaip tai tikisi pasiekti. Todėl ne tik siūlome naudotis šia duomenų baze visiems neabejingiems savo odai, bet ir patys steigiame „Moon Cosmetics“ mokymo centrą, kuriame visomis mums prieinamomis priemonėmis stengsimės padėti žmonėms suprasti jų poreikius ir išmokysime tuos poreikius tenkinti pačiomis veiksmingiausiomis priemonėmis.“

„Moon Cosmetics“ kolektyve dirba kosmetikos chemijos specialistai, šiai industrijai atidavę ne vienerius metus. Savo žinias ir patirtis jie perduoda ne tik savo prekinio ženklo kosmetikos produktuose, bet ir rengia mokymus, skirtus odos priežiūros specialistams, kosmetologams ir dermatologams, bei kuria su šia sritimi susijusius podkastus, video laidas ir skelbia straipsnius.

TAIP PAT SKAITYKITE