REXSAN

Tyrimas: lyčių karai liko praeityje

Pastarąjį dešimtmetį buvo stebimi lyčių vertybių ir elgsenos pokyčiai. Naujo tyrimo, atlikto rinkodaros komunikacijų agentūros „Euro RSCG Worldwide”,  išvados atskleidė, kad moterys yra naujieji vyrai.

Pasaulinio tyrimo ” Pokyčiai lyčių vertybėse: moterys yra „naujieji vyrai” metu buvo apklausti 3 tūkst. 18 -25 metų respondentai Kinijoje, Prancūzijoje, Indijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinėse Valstijose. Tyrimu buvo siekiama pažvelgti į taip vadinamųjų tūkstantininkų (angl. millennials) kartą atsižvelgiant į lyties aspektą.

Kaip rašoma kompanijos pranešime, pastarąjį dešimtmetį buvo stebimi lyčių vertybių ir elgsenos pokyčiai, tačiau niekas iš tikrųjų negalėjo jų aiškiai apibrėžti. „Euro RSCG Worldwide” atlikus tyrimą paaiškėjo, kad lyčių „karai” liko praeityje, o naujoji tūkstantininkų karta į lyčių santykius žvelgia kitaip, nei jų tėvai. Specialistai tvirtina, kad lyčių vaidmenims ir tradicijoms apvirtus aukštyn kojom, bręsta dideli verslo bendruomenės ir ypač rinkodaros pokyčiai. „Euro RSCG Worldwide” tyrimas rinkodaros specialistams rekomenduoja keisti toną ir turinį, siekiant efektyviausiai komunikuoti jaunoms moterims ir vyrams srityse, susijusiose su lyčių skirtumais.

Minėtas tyrimas parodė, kad išsivysčiusiose Vakarų šalyse moterys nebenori gyventi pasaulyje, kurį sukūrė jų motinos feministės. Lyčių kova jaunoms moterims nėra svarbi, jos nemano, kad ji gali lemti jų sprendimus ar gyvenimo galimybes. Šiandien jauna moteris orientuojasi į individualius pasiekimus ir siekia mėgautis gyvenimu.

Vadovaudamiesi naująja individualizmo samprata, jauni žmonės trokšta laimės ar meilės. Dauguma jaunų žmonių, paklausti, ką jiems reiškia laimė, atsakė „meilę”. Ankstesnė karta manė, kad šie dalykai yra savaime suprantami, o gyvenimo siekiamybe laikė pinigus ir galią.

Požiūris į laisvalaikio ir darbo santykį

Apklausius respondentus paaiškėjo, kad dauguma jų dar nėra ragavę tėvystės duonos (JAV moterys vidutiniškai pirmojo vaiko susilaukia 25 – erių, vyrai – 27 –erių). Besirenkančios darbą moterys teigia, kad galimybę darbą suderinti su laisvalaikiu laiko svarbesne nei atlyginimą. Jungtinėje Karalystėje tik ketvirtadalis vyrų laikosi tokios nuostatos.

Ko iš tikrųjų nori moterys?

Moterys mažiau nei vyrai tiki, kad jos gali būti naudingos visuomenei dirbdamos atitinkamą darbą. Joms darbas yra saviraiškos priemonė, todėl jos linkusios daugiau dėmesio skirti sau ir šeimai. Jaunoms moterims samprata „turėti viską” apima šeimą ir asmeninį gyvenimą bei sėkmę karjeroje.

Požiūris į riteriškumą

Dauguma moterų mano, kad romantiškų santykių užmezgimas ir palaikymas priklauso nuo vyrų, tačiau dauguma vyrų nepritarė šiai nuomonei. Vis dėlto, nors jaunos moterys siekia sugrįžti prie lyčių skirtumo, jos nenori, kad vyrai dominuotų.

Nostalgija tradicijoms nereiškia sąskaitų apmokėjimo

Nors tarp moterų egzistuoja ilgesys tradiciniams lyčių vaidmenims, ši samprata neliečia darbo užmokesčio. Tik mažuma tūkstantininkų mano, kad vyras turėtų uždirbti daugiau nei jo partnerė.

Vyrų narcizo amžiaus pabaiga

Kūdikis tapo savireklamos ir šeimos viešinimo kanalu. Laikas, kurį moterys skirdavo pamaloninti vyrą, nuo šiol skirtas dalintis mažylių ir motinystės akimirkos nuotraukomis Facebook‘e ar tinklaraščiuose.

Tyrimo rekomendacijos:

Nebaksnokime į vyrą. Sprendžiant iš televizijos reklamų, vyrai yra tikri nevykėliai. Stebėtina, kaip jie išvis gali išsivalyti dantis be savo visagalių žmonų priežiūros ir pagalbos. Nors bambantys nevykėliai vaikinai kelia žiūrovų juoką, jaunimas nori matyti stiprius ir atsakingus vyrus. Parodykite jiems daugiau sektinų pavyzdžių ir neverskite vyrų juokdariais.

Atsisakykite lyčių receptų. Neaišku, kam šovė mintis vaikiškų karnavalinių drabužių etiketėse žymėti lytį. „Berniukams” buvo skirti „piloto”, „superherojaus” ir „kareivio” kostiumai, o „mergaitėms” buvo rekomenduojami „princesės”, „slaugės”, „gražuolės” drabužiai ir vaidmenys. Didelė dalis visuomenės grupių ragina atsisakyti „rožinės kultūros”, kuri vertina mergaites pagal išvaizdą, o ne pagal baigiamųjų egzaminų rezultatus. Įsiklausykite į jų balsą.

Ir moteris yra bičiulė. Neseniai viena džinsus gaminanti kompanija paskelbė reklaminį šūkį: „Be stupid„, kuris ragina būti nerūpestingais ir kviečia mėgautis gyvenimu. Neatsiejama reklaminių vaizdinių dalis – moteris. Išskirtinis šūkis taip pat adresuotas moterims. Juk kartais ir moteris yra „vienas iš bičiulių”.

 


Diena.lt

TAIP PAT SKAITYKITE