Tradiciniuose Sveikatos apsaugos ministerijos apdovanojimuose „Už sveiką gyvenseną“ pagerbtas ir „Lidl“ prekybos tinklas Lietuvoje. Jo atstovams įteiktas apdovanojimas „Už įkvepiantį socialinės atsakomybės pavyzdį“, t. y. už drąsią vertybinę iniciatyvą skatinti verslo bei visuomenės sąmoningumą ir neprekiauti alkoholiu Mokslo ir žinių dieną.
Kaip žinia, rugsėjo 1-ąją prekiauti svaigalais draudžiama jau 12 metų. Tačiau tik 2018 metais prasidėjo diskusijos, ar prekybos centrai turėtų prekiauti alkoholiu, jei mokslo ir žinių šventė daugumoje mokslo įstaigų perkeliama į darbo dieną.
„Lidl“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta pripažįsta, kad idėja neprekiauti alkoholiu ne tik rugsėjo 1-ąją, bet ir tądien, kai daugumoje ugdymo įstaigų minima mokslo ir žinių šventė, atsirado netikėtai. Kaip pasakoja pašnekovas, pirmą kartą su šia situacija buvo susidurta prieš porą metų, gavus žiniasklaidos užklausą.
„Susimąstėme, kaip elgsimės ir kaip turėtume elgtis. Tai galiu pasakyti, kad mums pusvalandį užtruko priimti sprendimą, kad mes neprekiausime alkoholiu ir rugsėjo pirmąją, kada draudžia įstatymas, ir rugsėjo trečiąją, kada daugelis mokyklų turės tą tikrąją rugsėjo 1-osios šventę“, – pasakoja jis.
Praėjus vieneriems metams ir susiklosčius analogiškai kalendorinei situacijai, pratęsti alkoholio ribojimą jau nebuvo jokių abejonių. „Jokio klausimo nebuvo kilę Valdyboje ar iš vadovų, ar mes toliau tęsiame ar netęsiame. Tiesiog buvo pasakyta, kad mes ir šiemet darysime lygiai tą patį, ką ir darėme praėjusiai metais“, – sako V. Lopeta.
Prekybininkų atstovas pabrėžia, kad labai svarbu skleisti žinutę, kad mokslo ir žinių diena bei alkoholio vartojimas yra visiškai nesusiję dalykai. „Mūsų pagrindinis tikslas buvo pasakyti, kad tai yra mokslo ir žinių diena, ir simboliška, kad jau daug metų Lietuvoje skatinama sutikti šią šventę blaiviai“, – teigia pašnekovas,
Akivaizdu, šiam sprendimui išties prireikė drąsos – taip savo sektoriuje „Lidl“ pasielgė pirmieji ir vieninteliai. „Tai tikrai buvo drąsus sprendimas, juk mes vieninteliai rinkoje bent jau vienai dienai apribojome savo konkurencines galimybes. Tačiau nebuvo nė vienos sekundės abejonių dėl šio sprendimo svarbos ir priėmimo“, – sako V. Lopeta.
Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė, atvirauja, kad Sveikatos apsaugos ministerijos dėmesys motyvuoja ir toliau nedvejoti priimant socialiai atsakingus sprendimus:
„Džiugu, kad sulaukėme dėmesio ir įvertinimo iš Sveikatos apsaugos ministerijos. Apdovanojimas reiškia, kad mūsų pastangos, skatinant verslo ir visuomenės sąmoningumą, tikrai vertinamos“, – pabrėžė ji.
Iniciatyvų gausa
Mokslo ir žinių diena be alkoholio – ne vienintelė „Lidl“ iniciatyva. Prieš trejus metus į Lietuvos rinką įžengęs prekybos tinklas jau tada pareiškė, kad nori ir gali kurti tvarų ir socialiai atsakingą verslą. Tokį rimtą įsipareigojimą lydėjo ir atitinkami darbai.
Jau dvejus metus sėkmingai vykdomas projektas „Už saugią aplinką mūsų vaikams“, kurio tikslas – stiprinti vaikų dienos centrų veiklą visoje Lietuvoje. Grąžindami tarą „Lidl“ parduotuvėse, pinigus už depozitą pirkėjai gali skirti vaikų dienos centrams visoje Lietuvoje, o „Lidl“ pirkėjų skirtą paramą padvigubina. Per dvejus projekto metus vaikų dienos centrams „Lidl“ kartu su pirkėjais paaukojo daugiau nei 106 tūkst. eurų. Ši suma buvo paskirstyta trims organizacijoms – „Caritas“, Maltos ordino pagalbos tarnybai ir organizacijai „Gelbėkit vaikus“, koordinuojančioms vaikų dienos centrų veiklą.
Taip pat neseniai prekybos tinklas pristatė naują plastiko sunaudojimo mažinimo kampaniją „Banginio dydžio dėkui“. Jos tikslas – priminti apie plastiko daromą žalą gamtai ir paskatinti pirkėjus rinktis gamtai draugiškesnes alternatyvas.