Atlikus tyrimą dvylikoje Europos miestų, paaiškėjo, kad Vilniuje kasdien rūko 33 procentai 15 – 16 metų moksleivių. Vilniaus miesto savivaldybė kartu su MTV televizija pradeda jaunimo rūkymo prevencijos socialinės reklamos kampaniją. Kampanijos tikslas – ne draudimais, o pozityviais pavyzdžiais parodyti, kad rūkyti ne tik nesveika, bet ir nemadinga.
Pasak „MTV Baltic” rinkodaros direktoriaus Tomo Ramanausko, jaunimo neverta gąsdinti ar aiškinti visiems gerai žinomas tiesas, kad rūkymas sukelia įvairias ligas ar pan. „Šios akcijos metu MTV kalbės apie visiems gerai žinomą rūkymo padarinį. MTV skelbia – rūkymas smirda. Jaunimo nereikia gąsdinti mirtimi ar vėžiais. Juk jiems aktualūs dalykai yra visai kiti: pasimatymai, seksas, draugystės. Mes norime pasakyti, kad rūkymas yra visai neseksualu, tai smirda”, – sakė T. Ramanauskas.
Spalio pabaigoje prekybos centruose „Maxima” bus galima įsigyti šviečiančių žalsvos spalvos apyrankių su užrašais „No smoking power” ir „MTV populiariausias chuliganas pasaulyje nerūko”. Viena apyrankė kainuos 4 litus. Už parduotas apyrankes surinktas pelnas bus naudojamas naujų krepšinio aikštelių, didžiausio nepilnamečių nusikalstamumo Lietuvos miestų mikrorajonuose, įrengimui.
Grupės G&G Sindikatas narys Dj Mamania kartu su MTV komanda lankysis mokyklose ir apdovanos klases, kuriose daugiausiai mokinių nešioja akcijos apyrankes.
Projekto autorius ir vykdytojas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos kultūros švietimo ir sporto departamento Švietimo skyriaus neformaliojo ugdymo ir jaunimo reikalų poskyrio vyresnysis specialistas Linas Karalius.
Lietuvoje nuo rūkymo sukeltų ligų per metus miršta daugiau kaip 7 tūkst. žmonių.