Mollers

Miego mokslas

Avių skaičiavimas nebėra populiariausias metodas užmigti. Apklausos rodo, kad itin daug britų kliaujasi gamtos garsų magiška migdymo galia arba skaito knygą.

Tyrėjai atskleidė, kad vidutiniškai žmogus praleidžia 37 min., bandydamas užmigti. Tačiau daugelis stengiasi šį laiką kuo labiau sutrumpinti ir po dienos darbų į miego karalystę nukeliauti kuo greičiau. Labiausiai paplitusi priemonė, pasirodo, yra gamtos garsų klausymasis. Britanijoje jie užmigti padeda net 20 proc. apklaustųjų, rašo telegraph.co.uk.

Tarp mėgstamiausių – lietaus šnarėjimas ir paukščių čiulbėjimas. Itin migdančiu taip pat laikomas bangų ošimas (jis yra favoritas 11-ai proc. apklaustųjų britų) ir švelni, melodinga muzika (jos klausosi beveik dešimtadalis – 9 proc.). Įkandin seka tokie garsai kaip vėjo ūžimas (8 proc.), laikrodžio tiksėjimas (6 proc.) ir naktinės radijo programos (4 proc.).

Tyrimo rezultatai rodo, kad dažniausiai miegoti D. Britanijoje nueinama apie 23 valandą vakaro ir vidutiniškai išmiegama 6 valandas ir 49 minutes.

Kad greičiau užmigtų, britai ne tik klausosi raminančių gamtos ar muzikos garsų, dar dažniau vakare jie skaito knygą – taip elgiasi beveik pusė apklaustųjų (net 45 proc.). Taigi tai pats populiariausias būdas nusiteikti miegui.

Įdomu tai, kad 10-iai proc. apklaustų britų užmigti padeda trumpas pokalbis su partneriu.

Ir tik kiek mažiau nei vienas procentas lovoje negalėdamas užmigti vis dar skaičiuoja avis.

Tyrinėjant, kokie garsai žmonėms dažniausiai neleidžia užmigti, paaiškėjo, kad tai knarkimas. Tai labiausiai erzinantis grasas lovoje net 27 proc. apklaustųjų.

Miego ekspertas daktaras Neilas Stanley aiškina, kad klausantis patinkančių garsų mūsų smegenys lengviau „atsijungia” nuo kitų, blaškančių garsų, todėl miegas tampa geresnis. Jis pritaria, kad geriausia rinktis tolydžius, nenutrūkstančius, pažįstamus garsus, kurių nereikia klausyti „aktyviai”, t.y. nereikia į juos sutelkti dėmesio.

Atrodytų keista, tačiau miego eksperto teigimu, nebūtinai tokie garsai kaip rami muzika ar paukštelių čiulbėjimas gali padėti užmigti. Nemažą dalį žmonių kur kas labiau ramina ir padeda atsipalaiduoti tokie garsai, kaip transporto ūžesys ar rokas. Pavyzdžiui, garsiam britų futbolininkui Wayne Rooney geriausiai užsnūsti padeda veikiančio siurblio ar plaukų džiovintuvo skleidžiamas garsas.

N. Stanley, komentuodamas tyrimo rezultatus, rodančius, kad britai vidutiniškai miega po 6 valandas ir 49 minutes per parą, pabrėžia būtinybė pagerinti miego įpročius ir rasti daugiau laiko šiam poilsiui.

Ir pabaigai dar vienas įdomus faktas pei miegą. „Chessingtono nuotykių pasaulio” („Chessington World of Adventures Resort”) safario stiliaus viešbutyje svečiams naktimis leidžiami autentiški gamtos ir gyvūnų garsai. Nemažai šeimų pripažino, kad tai puikus būdas greičiau užmigti ir kokybiškiau pailsėti.


LRT

TAIP PAT SKAITYKITE