Mollers

Maisto papildų reklama didina jų vartojimą

Maisto papildų reklama verčia įtikėti stebuklais, nes per metus šių produktų suvalgoma šimtai tonų, paklausa auga, esą šios prekės dažnai reklamuojamos suteikiant joms neegzistuojančias savybes.

„Nerimą kelia ypač sparčiai didėjantis maisto papildų vartojimas. Jų rinkodara nutaikyta į silpnąsias vartotojų vietas”, – sako Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) maisto skyriaus vedėja Aušra Išarienė.

Anot jos, ypač interneto erdvėje gausu „stebuklingų”, dažniausiai nelegalių produktų, kurie esą saugo nuo vėžio ar širdies ligų, mažina degeneracinių ligų riziką ar slopina peršalimo ligas.

Neretai ir įmonės legaliai platinamus maisto papildus pateikia kaip vaistus, užsimindamos apie ligą ir gydymą. Pavyzdžiui, rekomenduoja juos vartoti tam, kad būtų subalansuota imuninės sistemos veikla ar sulėtintas senėjimo procesas.

Be to, Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, sparčiai auga interneto prekyba maisto papildais. Internete skleidžiama agresyviausia ir įtaigiausia šių produktų reklama.

Anot A.Išarienės, VMVT, siekdama veiksmingai kontroliuoti internetinės prekybos rinką, nuolat bendradarbiauja su Policijos departamentu. Informacija apie nelegalią prekybą papildais nuolat perduodama ir Valstybinei mokesčių inspekcijai.

Maždaug 40 proc. Reklamos įstatymo pažeidimų, kuriuos per metus nustato VMVT, būna susiję su netinkama maisto papildų reklama.

Lietuvoje nėra vieno teisės akto, kuris reglamentuotų gana plačią maisto reklamos sritį. Todėl įmonėms sunku suvokti ir įgyvendinti įvairių teisės aktų nuostatas.

Pirmąjį šių metų pusmetį į Lietuvą buvo importuotos 94 tonos maisto papildų. Daugiausia – iš Kanados (20,4 tonos), Rusijos (19,5), Kinijos (18), JAV (13).


Bernardinai

TAIP PAT SKAITYKITE