Praėjo dienos, kai sveikas maistas rūpi tik mažoms sveikuolių grupelėms. Augant žmonių susidomėjimui sveika gyvensena, didėja ir natūralių maisto produktų paklausa. Pagal reprezentatyvaus tyrimo rezultatus, natūralius maisto produktus vertina ir į mitybą įtraukti stengiasi didžioji dalis Lietuvos gyventojų. Atlikta apklausa atskleidžia šalies gyventojų požiūrį į natūralius produktus.
Remiantis „Barley Bros“ gėrimo gamintojų užsakymu atlikta apklausa, natūralūs ingredientai maiste svarbūs 59 proc. šalies gyventojų. 21 proc. respondentų stengiasi, kad natūralūs produktai ir ingredientai sudarytų didžiąją jų mitybos dalį. 38 proc. žmonių norėtų pagerinti savo mitybą, kad natūralių ingredientų jų mityboje atsirastų daugiau.
Taigi sveikesnių maisto produktų alternatyvų ieškojimas pamažu tampa ir lietuvių įpročiu. Kadangi ir gamintojai stebi kylančią sveikesnių gaminių paklausą, organiški produktai žymimi specialiais ženklais, atsiranda vis daugiau alternatyvų įprastiems lietuvių pamėgtiems gaminiams, o naujas visiškai natūralus gėrimas iš miežių lietuviams pristatytas pirmiems iš visos Europos.
Nors natūralūs ingredientai maiste svarbūs kas antram vyrui (52 proc.), palyginus juos vertina net du trečdaliai moterų (66 proc.). Harvardo universiteto mokslininkai taip pat pastebi, kad moterys, palyginus su vyrais, valgo daug daugiau vaisių ir daržovių ir apskritai labiau rūpinasi savo sveikata. Negana to, įrodyta, kad jeigu moteris stengiasi maitintis sveikai, didesnė tikimybė, jog sveikiau maitintis pradės ir kiti jos šeimos nariai.
„Barley Bros“ apklausa taip pat rodo, kad natūralius ingredientus Lietuvoje dažniau renkasi aukštesnio išsimokslinimo, didesnių pajamų, didmiesčių gyventojai. Australijos Melburno universiteto mokslininkų teigimu, išsilavinę žmonės labiau domisi sveika gyvensena ir daugiau investuoja į savo sveikatą – dėl to renkasi ir sveikesnius maisto produktus ir netgi atsisako žalingų įpročių.
Taip pat tokie žmonės „mąsto į priekį“ ir suvokia sveikos gyvensenos pasirinkimus kaip investiciją į ateitį, todėl vis rečiau renkasi greitą, jau pagamintą maistą, mažina cukraus ir kitų dirbtinių priedų kiekį suvartojamame maiste.
Nors ketvirtadaliui mūsų visuomenės apklausos respondentų natūralūs ingredientai nėra labai svarbūs, jie vis tiek džiaugiasi, jei vartojamas maistas yra iš natūralių ingredientų. O dėmesio į natūralumą mityboje visai nekreipia tik 13 proc. apklaustųjų. Dėl natūralumo mažiausiai suka galvą 18-25 m. amžiaus jaunimas. Anot specialistų, tokio amžiaus žmonės dar nesusiduria su ligomis ir pirmaisiais galimo nutukimo požymiais, todėl domėjimasis sveikesne, natūralesne mityba prasideda kiek vėliau.
Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą „Barley Bros“ gamintojų užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimas vykdytas 2019 metų birželio mėnesį. Iš viso apklausti 1014 18–65 metų amžiaus respondentai.