Valstybinis psichikos sveikatos centras, kaip ir kasmet, rengiasi paminėti Pasaulinę sveikatos dieną.
Šių metų Pasaulinės sveikatos dienos šūkis – „Sveikata ir saugumas: protrūkiai ir krizės”. Atsiliepdami į šį šūkį ir atkreipdami dėmesį į šių dienų aktualijas, vasario 1 – kovo 15 dienomis rengėme moksleivių ir studentų audiovizualinio kūrinio „Žodis gydo, žodis žeidžia”, skirto priekabiavimo ir patyčių tarp jaunimo prevencijai, konkursą.
2007 m. balandžio 6 d. 14 val. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre (Konstitucijos pr. 25) įvyks nugalėtojų apdovanojimo renginys, kuris kartu bus ir Pasaulinės sveikatos dienos paminėjimas. Renginio metu bus apdovanoti konkurso nugalėtojai, pagerbti jų mokytojai bei vadovai. Bus aptariami ir demonstruojami geriausi konkursiniai darbai.
Šventės metu koncertuos Lietuvos vaikų ir jaunimo centro meninio ugdymo studijos, vaikų ir jaunimo kolektyvai. Numatoma renginio trukmė 2 valandos.
Renginio partneriai: Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Jungtinių Tautų vystymo programa, Lietuvos vaikų ir jaunimo centras.
Patyčios – vienas pagrindinių ir ypatingai neigiamai vaikų ir jaunimo psichikos sveikatą, o tuo pačiu ir visuomenės dvasinę sveikatą, veikiančių veiksnių. Tai kelia didelį susirūpinimą. Patyčios daro didelę įtaką moksleivių ir jaunimo saugumo jausmo nestabilumui.
Mokykloje, esant dažnoms patyčioms, mokiniai nesijaučia saugūs, dėl to dažnai kenčia tarpusavio santykiai. Todėl itin svarbu skatinti jaunimą įvairiais būdais ir formomis komunikuoti, lavinti jų socialinius bei psichologinius gebėjimus, gvildenti kylančias problemas, ieškoti optimalių sprendimo būdų ir visa tai atspindėti savo darbuose bei kūryboje.
Mes siekiame:
• atkreipti jaunimo dėmesį į tarpusavio santykius
• skatinti pažinti, analizuoti ir spręsti iškylančias bendravimo problemas
• įtraukti jaunus žmones į diskusijas apie žeidžiantį elgesį vienas kito atžvilgiu, kurio pradžia dažniausiai – piktas žodis
Mes siūlome:
• iškilusias bendravimo problemas spręsti kūrybiškai
• susitelkimą ir kūrybinį bendravimą tarp klasės draugų, bendraamžių, bičiulių
• ieškoti šiuolaikiškų saviraiškos bei problemų sprendimo būdų.