Eurovaistinė

Jau mėnesį dviejų pagalbos telefonu įstaigų konsultantai pasiekiami telefonu 11 61 11

Jau mėnesį dviejų pagalbos telefonu įstaigų konsultantai pasiekiami telefonu 11 61 11

Šiandien, kovo 14 d. suėjo mėnuo, kai nemokamu telefono numeriu 11 61 11 į vaikų ir suaugusiųjų skambučius visų pirma atsiliepia Vaikų linijos konsultantai, kurie, kai reikalinga kitų įstaigų ar organizacijų pagalba, skambinančiuosius, jiems sutikus, sujungia su Pagalbos vaikams linijos konsultantu tolesniam pagalbos organizavimui.

Anksčiau į skambučius minėtu numeriu, veikiančiu nuo 2009 metų rudens, atsiliepdavo tik Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos (Pagalbos vaikams linijos) specialistai-konsultantai.

Trumpuoju numeriu 11 61 11 gali skambinti ir vaikai, kuriems reikalinga emocinė parama ar konkreti pagalba, ir vaikai bei suaugę asmenys, norintys pranešti apie vaikus, kuriems reikalinga bet kokia pagalba ar pažeidžiamos jų teises. Konsultantai prie telefono budi kiekvieną dieną nuo 11 iki 21 val..

2010 m. Pagalbos vaikams linija sulaukė beveik 60 vaikų, susirūpinusių dėl bendraamžių ar draugų, skambučių. Reaguojant į tokius skambučius, raštu kreiptasi į 17 atitinkamų institucijų (įstaigų). Dėl patiriamų patyčių mokyklose 10 kartų pranešta mokykloms, gimnazijoms bei miestų ir rajonų vaiko teisių apsaugos skyriams (tarnyboms). Į pastarąsias institucijas 3 kartus raštu kreiptasi dėl gauto pranešimo apie nepriežiūrą šeimoje, dar 3 kartus – dėl mokinių patiriamo darbuotojų smurto ugdymo įstaigoje, vieną kartą – dėl seksualinio vaikų išnaudojimo šeimoje.

Pernai į Pagalbos vaikams liniją paskambino ir 176 suaugusieji. Atsižvelgiant į telefonu pateiktą informaciją, raštu kreiptasi 12 kartų į miestų ir rajonų vaiko teisių apsaugos skyrius (tarnybas), policiją, vaikų ugdymo įstaigas bei savivaldybės švietimo skyrius, siekiant išspręsti susidariusias situacijas.

Beveik visos minėtos įstaigos ar organizacijos, reaguodamos į pranešimus, raštu arba telefonu informavo Pagalbos vaikams liniją apie rengiamą arba vykdomą pagalbos vaikui planą. Patyčių mokykloje atvejais dažniausiai pranešta apie įvykusius specialistų pokalbius su nukentėjusiais vaikais, jų šeimomis bei besityčiojančiais nepilnamečiais ir jų šeimomis, klasėse vykdytas patyčių intervencijos priemones (pokalbius, filmų peržiūras, jų aptarimus) bei specialistų komandos operatyviai organizuotas (kartais ir pakartotinai vykdytas) patyčių prevencijos programas. Nepriežiūros ar smurto šeimose atvejais ne kartą informuota apie apsilankymo šeimoje rezultatus, pateiktas pagalbos šeimai priemonių planas ir išvados.

„Bendras konsultantų darbas užtikrina vaikams ne tik emocinės paramos prieinamumą, bet ir operatyvias socialines, teisines konsultacijas bei paslaugas, – sako Pagalbos vaikams linijos koordinatorė Evelina Firaitė. – Paskambinusieji senuoju Vaikų linijos numeriu 8 800 11111 informuojami apie pakeitimus ir kviečiami skambinti naujuoju numeriu 11 61 11”.

Valstybė vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos


Bernardinai

TAIP PAT SKAITYKITE