Gudručio vaistinė

Geriausia dieta

subalansuota dieta

Daugelis mitybos ekspertų nesutaria ir bando paaiškinti, kokia turėtų būti geriausia dieta. Šiame straipsnyje bandysime paaiškinti, kaip reikėtų maitintis, kad nereikėtų laikytis jokių dietų ir išliktumėte sveikos bei žvalios.

Pirma, ką reikėtų daryti – tai maitintis dažnai ir reguliariai. Geriausia valgyti po nedaug, maždaug tokiomis porcijomis, kurios lengvai tilptų į delną 6-8 kartus per dieną. Žinoma, tai ne visuomet įmanoma dirbant dėl spartaus gyvenimo tempo. Jei neturite laiko valgyti tiek kartų, pertraukėlių metu galima suvalgyti obuolį, aplesiną, ryžių traputį, javinukų ar kitų ganėtinai sveikų ir ne per daug kalorijų turinčių produktų.

Mitybos ekspertai juokauja, kad valgyti reikėtų saulės apšviestoje vietoje, nes kai saulė apšviečia patalpą, ir organizme, gaunant ultravioletinių spindulių, gaminamas vitaminas D. Jis svarbus kaulų ir raumenų veiklai, taip pat gerai medžiagų apykaitai. Vartojami vėsesni gėrimai greitina medžiagų apykaitą – skrandyje gėrimams reikia sušilti, taip paspartinami visi ten vykstantys procesai. Taip pat procesus greitina ir kofeinas, todėl ne viena geriausia dieta skatina kasdien išgerti po puodelį kavos ar juodosios bei žaliosios arbatos. Žinoma, šiais produktais, ypač juoda kava, piktnaudžiauti nereikėtų. Sportuojantiems žmonėms rekomenduojama vartoti citrinų, nes, vartojant vitamino C turinčius produktus, sportuojant sudeginama net 40 proc. Daugiau riebalų nei įprastai.

Ne viena geriausia dieta įpareigoja valgyti gausius ir sveikus pusryčius. Pusryčiams užteks vieno – dviejų kiaušinių ir rupios duonos griežinėlio. Kitas variantas – nedidelis dubenėlis avižinės košės arba kelių grūdų dribsnių, pagamintų su vandeniu arba pienu. Taip pat pusryčiams tiks nedidelis indelis lieso jogurto, pagardinto supjaustytu bananu ar kitais mėgstamais vaisiais.

Taigi pusryčiai ir pietūs turi būti sotūs, tačiau ne per gausūs ir ne per kaloringi, o vakarienei patariama rinktis ne per daug kaloringus ir nesočius patiekalus. Geriausia dieta įpareigoja atsisakyti saldumynų, riebių produktų, makaronų, bulvių, keptų, skrudintų patiekalų, greito maisto, pusgaminių. Rekomenduojama maistą gamintis namuose, tačiau jei tam nėra galimybių, valgant ne namie reikėtų rinktis daržovių patiekalus, sriubas, troškintus bei garuose virtus produktus. Norint maitintis sveikai, reikia „apgudrauti“ savo skonio receptorius. Pradžia būna sunki, bet vėliau įprantama prie visavertės mitybos.

DNA Fit

TAIP PAT SKAITYKITE