Inkstų ligomis sergantys pacientai, kurie vartojo gydytojų jiems skirtą vitaminą D, turėjo 26 procentais mažesnę tikimybę mirti dvejų metų laikotarpiu nei tie, kas vitamino nevartojo.
Vitaminas D padeda organizmui įsisavinti kalcį ir yra svarbus kaulams, tačiau pastaruoju metu atlikti tyrimai rodo, kad šis vitaminas gali suteikti ir kitų privalumų, įskaitant širdies ligų prevenciją.
Dr. Bryan Kestenbaum iš Sietlo universiteto dvejus metus stebėjo 1418 pacientų, kurių inkstų negalavimai buvo nuo lengvų iki sunkių.
Viena grupė buvo gydoma kalcitrioliu (sintetiniu vitaminu D), kita jo negavo.
Po dvejų metų tyrėjai konstatavo, kad kalcitriolį vartojusiems pacientams rizika mirti buvo 26 procentais mažesnė palyginti su tais, kas vaisto negavo, be to, rečiau išsivystė ir itin sunki inkstų ligų forma. Tyrimo rezultatus paskelbė „Journal of the American Society of Nephrology”.
Kitais tyrimais jau nustatyta, kad pacientai, kuriems atliekama dializė ir kurie gydomi intraveniniu vitaminu D, gyvena ilgiau.
Dr. Kestenbaum pažymi, kad reikia atlikti daugiau tyrimų, ar receptiniai vaistai su vitaminu D gali sumažinti širdies ligų riziką.
Jis taip pat mano, kad tyrėjai turi išbandyti pigesnius, berecepčius vitamino D medikamentus, praneša „Reuters Health”.




























