Gaidelis

Viduržemio jūros dieta padeda išvengti mirties nuo chroniškų ligų

Žmonės, kurie griežtai laikosi Viduržemio jūros dietos, sumažina riziką, kad susirgs širdies ligomis, vėžiu, Parkinsono ar Alzheimerio ligomis, nustatė italų mokslininkai.
„Žmonėms pagerinus jų vartojamo maisto kokybę, mums galbūt pavyktų sumažinti tokių ligų dažnumą beveik 10 procentų,” sako tyrimui vadovavęs dr. Francesco Sofi iš Florencijos universiteto. Tyrimo rezultatus paskelbė žurnalas „British Medical Journal”.
Vadinamoji Viduržemio jūros dieta yra turtinga alyvuogių aliejaus, grūdų, vaisių, riešutų, daržovių ir žuvies, į ją įeina šiek tiek vyno, tačiau mažai mėsos, pieno produktų ir kitokio alkoholio.
Italų analizei buvo panaudoti duomenys apie daugiau kaip 1,5 milijono žmonių, kurie buvo dalyvavę dvylikoje tarptautinių tyrimų apie mitybos įpročius ir sveikatą. Tokie asmenys buvo stebimi nuo 3 iki 18 metų.
Nustatyta, kad griežtai Viduržemio jūros dietos besilaikę asmenys ženkliai pagerino savo sveikatą. Tokių žmonių bendrasis mirtingumas sumažėjo 9 procentais, tiek pat sumažėjo mirtingumas nuo širdies ir širdies kraujagyslių ligų, 13 procentų sumažėjo mirtingumas sergant Parkinsono ir Alzheimerio ligomis bei 6 procentais – nuo vėžio.
Pasak tyrėjų, tokie rezultatai patvirtina visų svarbiausių mokslo institutų dabartines rekomendacijas skatinti Viduržemio jūros mitybą siekiant išvengti chroniškų ligų. Ši dieta tinka bet kurioje pasaulio vietoje gyvenantiems žmonėms, tiek vyrams, tiek moterims.
Dr. David L. Katz iš Jeilio universiteto medicinos mokyklos sako, kad apskritai taisyklinga mityba ir fizinis aktyvumas yra visų svarbiausias geros sveikatos veiksnys, praneša „HealthDay News”.
„Viduržemio jūros dieta yra vienas tokios mitybos pavyzdžių, tačiau ne vienintelis. Tęsdami tyrimus galbūt sužinosime, kuris iš kelių tinkamos mitybos pavyzdžių yra geriausias”, sako dr. D. L. Katz.


Savigydos pramonės asociacija

Eglės sanatorija

TAIP PAT SKAITYKITE