Nuo šių metų gegužės 1 d. pagal Sveikatos apsaugos ministro Vytenio Povilo Andriukaičio įsakymą įsigaliojo Telemedicinos paslaugų teikimo tvarka. UAB „Teleklinika“ specialistai iš anksto ruošėsi šiam svarbiam sveikatos apsaugos žingsniui ir pirmieji Centrinėje Europoje pasiūlė nuotolines medicinos specialistų konsultacijas.
„Nuotolinė medicina, kitaip telemedicina, pasaulyje anokia naujiena. Ši sveikatos apsaugos kryptis susiformavo atsiradus resursų medicinoje stygiui, kai prireikė bet kokiu būdu perduoti aukštos kvalifikacijos žinias. Tobulėjant technologijoms, atsirado techninės galimybės itin sparčiai perduoti didelius kiekius duomenų“, – sakė UAB „Teleklinika“ vadovas Kristijonas Valius, – mes sukūrėme unikalią platformą, kuri leidžia vienu metu aptarnauti daugybę pacientų, sutrumpėja atsakymų į jų klausimus laikas. Nuo šiol nebereikia kreiptis į savo gydytoją peršalus ar nesunkiai sunegalavus, galima pasikonsultuoti su specialistais nuotoliniu būdų, neišeinant iš namų, taupant savo laiką ir be vargo.“
Lietuvos telemedicinos asociacijos prezidento Alvydo Paunksnio nuomone, Lietuva telemedicinos srityje turi gerą perspektyvą. Telemedicina buvo pradėta plėtoti akademiniame lygmenyje, tačiau pastaruoju metu aukštos kokybės medicinos paslaugos priartėjo prie paprasto žmogaus. „Šiandien labai stipriai plėtojamos personalinės asmens priežiūros priemonės. Žmogus jau gali siųsti savo duomenis gydytojui, kuris operatyviai sureaguotų į paciento staigius sveikatos pokyčius ir suteiktų pagalbą. Naujosios technologijos padeda paankstinti ligų diagnozę“, – sako prof. Alvydas Paunksnis.
Pasak Kristijono Valiaus, pacientams dažnai tenka laukti eilėse siekiant pasikonsultuoti su norimu specialistu, laukdamas jis neretai pradeda nerimauti ir lengviau pasiduoda nepatvirtintiems ir nekokybiškiems medicinos gydymo būdams, kuriuos randa internete arba išgirsta iš draugų. „Mūsų konsultantai, įvertinę paciento pateiktą informaciją internetu arba naudojantis mobiliosiomis aplikacijomis, teikia savo išvadas ir rekomendacijas. Pacientai gali savo negalavimus ne tik aprašyti, bet tais atvejais, kai negalavimas yra vizualiai pastebimas, pateikti ir nuotrauką. Mūsų gydytojai operatyviai įvertina kiekvieną atvejį, pateikia savo nuomonę, gydymo rekomendacijas, o prireikus, rekomenduoja kreiptis tolesnės apžiūros į specialistą“, – pasakojo UAB „Teleklinika“ vadovas. Šiuo metu pacientus konsultuoja oftalmologai, dermatologai, kardiologai, psichologai, šeimos gydytojai bei ausų, nosies ir gerklės gydytojai.
UAB „Teleklinika“ teikia telemedicinos paslaugas ne tik pacientams, bet ir privačioms bei valstybinėms gydymo įstaigoms. Kompanija pirmoji Centrinėje Europoje pasiūlė antros kartos telemedicinos platformą ir šiuo metu yra viena iš dviejų kompanijų Europoje, teikiančių tokias paslaugas. „Mūsų sukurta platforma leidžia gydymo įstaigoms išlaikyti pacientus, nes jiems nereikia (arba ne visada reikia) vykti į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, norint gauti antrinio arba tretinio lygio specialisto konsultaciją; klinikos gali suteikti daugiau ir įvairesnių paslaugų; užtikrina efektyvesnę pacientų priežiūrą. Telemedicina taip pat suteikia galimybę kelti gydytojų kvalifikaciją, nes pastarieji gali patikrinti diagnozę su Lietuvos ir užsienio konsultantais, todėl atsiranda daugiau galimybių diagnozuoti retas ligas ir išvengti klaidų, bet svarbiausia – sumažinti veiklos kaštus“, – teigė UAB „Teleklinika“ vadovas Kristijonas Valius, pridurdamas, kad kompanijos sukurta platforma jau įdiegta Kazachstano, Saudo Arabijos ir Jungtinių Arabų Emiratų sveikatos apsaugos sistemose.
UAB „Teleklinika“ įkurta 2012 m., siekiant tobulinti sveikatos priežiūros sistemos paslaugas: suteikti gydytojams ir pacientams naują diagnostikos ir gydymo priemonę, leidžiančią gydytojui dirbti patogiau, sparčiau, efektyviau. UAB „Teleklinika“ specialistai padeda pacientams gauti aukščiausio lygio ekspertų konsultacijas, kurių paprastai tektų laukti labai ilgai arba jos iš viso būtų neįmanomos (pavyzdžiui, užsienio ekspertų), taip pat sutaupyti išvykoms į kitas gydymo įstaigas. Pacientai savo klausimus pateikia anonimiškai, taip jie jaučiasi drąsiau paklausti net ir nepatogių klausimų apie sveikatą.