Tai parodė Europos Alkoholio ir sveikatos forumo mokslinės grupės atlikta studijų apžvalga apie prekybos komunikacijos daromą poveikį jaunų žmonių alkoholio vartojimo įpročiams.
Apžvalgai atlikti mokslininkų grupė naudojosi kokybiniais, ekonometriniais, eksperimentiniais bei socialiniais tyrimais tam, kad ištirtų žiniasklaidos poveikį vaikų ir paauglių įpročiams, ryšį tarp reklamos intensyvumo ir alkoholio vartojimo, įvertintų dažno alkoholio produktų rodymo reklamose bei filmuose ir staigaus alkoholio vartojimo padidėjimo ryšį, nustatytų, kaip alkoholio vartojimą įtakoja regioninio, nacionalinio ar tarptautinio lygmens teisės aktai.
Studijos, kuriomis buvo remtasi vertinant prekybos komunikacijos poveikį alkoholio vartojimo pradėjimui ir tęstinumui, apima 38000 jaunų žmonių, kurių amžius buvo nuo 10 iki 21 metų. Tiriamieji buvo iš JAV, Naujosios Zelandijos, Belgijos ir Vokietijos.
Reikia pabrėžti, kad tyrimai buvo atlikti šalyse, turinčiose ilgą reklamos istoriją ir gana aukštą alkoholio vartojimo lygį, tad apžvalgos išvados negali būti besąlygiškai taikomos visoms šalims ir laikomos visuotine tendencija.
„Kokio dydžio poveikį alkoholio reklama turi kitose šalyse kol kas galima tik spėlioti, tačiau aišku viena, kad skirtumas tarp valstybių, griežtai draudžiančių bet kokią alkoholio reklamą ir tokių, kurios ribojimų neturi yra akivaizdus”, – rašoma Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos (NTAKK) išplatintame pranešime.
Visgi, šios mokslinės apžvalgos išvados gana aiškios – būtent komercinė komunikacija, kuriai mokslininkų grupė priskyrė ne tik reklamą, bet ir produkto atpažinimą, kainų nustatymą bei prieinamumą, įtakoja alkoholio vartojimą paauglių tarpe.