Mollers

Skundžiasi ne tik paslaugų vartotojai, bet ir gyventojai

Beveik trečdalyje tikrinamų kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, saunų, sporto klubų, apgyvendinimo paslaugas teikiančių objektų visuomenės sveikatos specialistai randa pažeidimų. Vis dažniau Lietuvos vartotojai skundžiasi nekokybiškomis paslaugomis, o gyventojai gina savo teisę į ramią ir saugią gyvenamąją aplinką, netrikdomą verslo.

Pažeidimų nustatoma mažiau

2009 m. Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba (VVSPT) ir jai pavaldžios teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos atliko 5297 patikrinimus kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, saunų, sporto klubų, apgyvendinimo paslaugas teikiančiuose objektuose.

35 proc. patikrinimų metu buvo nustatyta teisės aktų pažeidimų. 2008 m. pažeidimų rasta daugiau nei pusės patikrinimų metu. Manytina, kad pažeidimų kontroliuojančios įstaigos nustato mažiau todėl, kad nuo 2008 m. pabaigos lengvinant sąlygas verslui apie periodinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę informuojama iš anksto ir verslo subjektas gali jai pasirengti. Operatyviosios saugos kontrolės, atliekamos pagal skundus, metu nustatomų pažeidimų nemažėja.

Daugiausiai pažeidimų nustatoma baseinuose (55 proc. visų atliktų patikrinimų), sporto klubuose (52 proc. patikrinimų), soliariumuose (43 proc. patikrinimų), pirtyse (saunose) (42 proc. patikrinimų). Dažniausiai nusižengiama teisės aktams vykdant veiklą be leidimo-higienos paso, netinkamai prižiūrint patalpas ir įrangą, nesilaikant įrankių dezinfekavimo ir sterilizavimo reikalavimų, pakartotinai naudojant vienkartinius įrankius ir kt.

Pakartotinai patikrinus pažeidimus padariusius objektus nustatyta, kad apie 80 proc. pažeidimų pašalinta. Pažeidėjams skirti 256 įspėjimai ir 889 baudos.

Gyventojai aktyviau gina savo teises

2009 m. skundų dėl kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, sporto klubų ir kitų paslaugų gauta daugiau nei ankstesniais metais. 2008 m. gauti 65 skundai, iš jų 34 pagrįsti, o 2009 m. gautas jau 81 skundas. Pasitvirtino 46 skundai. Dažniausiai vartotojai skundėsi dėl netinkamos patalpų ir įrangos priežiūros, netinkamo patalpų įrengimo.

„Skundų skaičiaus didėjimas rodo, kad vis daugiau žmonių žino turintys teisę į saugias, kokybiškas paslaugas ir išdrįsta to pareikalauti, o neatsakingą paslaugų teikėją – ir apskųsti. Ypač pastaruoju metu padaugėjo skundų dėl paslaugų kokybės,” – sako VVSPT Saugos kontrolės skyriaus vyr. specialistė Veslava Golnis.

Pusę VVSPT gautų skundų sudaro ne vartotojų nusiskundimai pačiomis paslaugomis, o skundai asmenų, gyvenančių šalia paslaugų teikimo vietų. Gyventojai skundėsi dėl ūkinės komercinės veiklos keliamo triukšmo, vibracijos, drėgmės, kvapų, netinkamo patalpų įrengimo.

Pasak VVSPT atstovės, didžioji dalis šių skundų labiau susiję su statybos reikalavimų nesilaikymu, o ne su visuomenės sveikatos saugos teisės aktų reikalavimais. Veikla vykdoma jai nepritaikytose patalpose, todėl sudaro nepatogumų aplinkiniams gyventojams.

Kontaktai žiniasklaidai:

Lina Biekštaitė,
Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
vyr. specialistė (ryšiams su visuomene)
el. p. lina.biekstaite@vvspt.lt
tel. (8 5) 277 8036

 



Sveikatos priež. tarnyba

TAIP PAT SKAITYKITE