Nesaugioje aplinkoje augančių Lietuvos vaikų dienos centrams šiuo metu finansinės paramos reikia labiausiai, mano „Statoil“ degalinių tinklo klientai. Daugiau kaip pusė balsavusių, arba beveik 50 tūkst. žmonių lapkritį „Statoil“ tinkle surengtame socialiniame „referendume“ pasisakė už tai, kad socialinėms iniciatyvoms skirtas lėšas degalinių tinklo valdytoja nukreiptų silpniausiai visuomenės daliai.
Atsižvelgdama į klientų nuomonę, bendrovė „Circle K Lietuva” įsipareigojo per metus ne tik finansiškai prisidėti prie trijų naujų vaikų dienos centrų įkūrimo šalyje, bet ir padėti socialiniams pedagogams, atokių mokyklų lankymą remti degalais.
„Klientų nuomonė tik patvirtina, kad šiuo metu Lietuvoje veikiantys vaikų dienos centrai patenkina vos trečdalį realaus poreikio. O mažamečių ir mokyklinio amžiaus vaikų saugumas, smurtas artimoje aplinkoje yra viena opiausių problemų regionuose. Padėsime įkurti daugiau saugių salelių regionų vaikams, kad jie turėtų, kur ramiai paruošti pamokas, pavalgyti, bendrauti, žaisti, lavintis”, – teigia degalinių tinklo valdytojos „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas.
Skaičiuojama, kad kiekvienas centras teoriškai gali priimti daugiau kaip 70 vaikų, tačiau dabar kai kuriuose regionuose tokių centrų apskritai nėra. Lietuvoje apie 19 tūkst. vaikų auga socialinės rizikos šeimose, kurios jais nesugeba tinkamai pasirūpinti.
Lapkritį vykusios akcijos metu „Statoil“ degalinėse savo nuomonę išsakė beveik 90 tūkst. žmonių. 56 proc. jų pritarė, kad bendrovė savo socialinėms iniciatyvoms numatytas lėšas skirtų būtent dienos centrų steigimui.
Prie prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos socialinės kampanijos „Už saugią Lietuvą“ prisidedančioje iniciatyvoje „Statoil“ tinklo klientai galėjo rinktis iš trijų alternatyvių pagalbos vaikams projektų.
23 tūkst., arba 27 proc. balsų surinko iniciatyva investuoti į socialinių darbuotojų ugdymą. Specialistų, dirbančių su socialinės rizikos šeimose augančiais vaikais, jau kurį laiką trūksta, tad šios specialybės atstovai dažniausiai turi dirbti su per dideliu kiekiu šeimų. Taip ne visuomet suteikiama pakankamai dėmesio vaikams, kurie jo labiausiai stokoja.
Žurnalisto Andriaus Tapino iniciatyva lankyti atokias mokyklas sulaukė 17 proc. „Statoil“ degalinių klientų palaikymo. Projekto „Padrąsinti. Įkvėpti. Palaikyti“ tikslas – į apytiksliai šimtą šalies mokyklų nemokamai atvežti žymius jaunus žmones, kurie mokiniams papasakotų savo sėkmės istorijas. „Statoil“ degalinės šiai iniciatyvai padovanos apie 1500 litrų degalų.
„Svarbu, jog prie tokių iniciatyvų dirbtume visi. Socialinės problemos paliečia kiekvieną iš mūsų ir tik kartu siekdami pokyčių galime padėti pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms. Neabejojame, jog su laiku tai duos puikių vaisių visai visuomenei“, – teigia S. Mačiukas.
„Circle K Lietuva“ investuotojai, Kanados kapitalo grupei „Alimentation Couche-Tard, Inc.“, panašios iniciatyvos nėra naujiena. Visame pasaulyje veikianti kompanija socialinę atsakomybę laiko viena pagrindinių vertybių ir kiekvienoje šalyje stengiasi kaip įmanoma daugiau padėti vietos bendruomenėms.