Visi sveiki

Nepakankamas vitamino D kiekis apsunkina sergančiųjų krūties vėžiu likimą

Krūties vėžiu sergančios moterys, kurioms diagnozuojant šią ligą nustatyta, jog trūksta vitamino D, labiau rizikuoja, kad liga pasikartos arba jos mirs būtent nuo šios ligos.
Amerikiečių atliktas tyrimas parodė, kad tik 24 procentai pacienčių turėjo pakankamai vitamino D tuo momentu, kai joms buvo nustatytas krūties vėžys.
„Šis tyrimas atskleidė, kad vitamino D trūkumas labai paplitęs tarp moterų, sergančių krūties vėžiu, ir  kad vitamino D trūkumas siejamas su blogesne baigtimi šioms moterims”, sako dr. Nancy Davidson. Ji yra Johns Hopkins Kimmel vėžio centro direktorė ir Amerikos klinikinės onkologijos draugijos prezidentė.
Tačiau šio tyrimo neužtenka, kad moterims su krūties vėžiu būtų rekomenduojama vartoti daugiau vitamino D.
„Kol kas pernelyg anksti rekomenduoti visoms sergančiosioms krūties vėžiu vartoti daugiau vitamino D papildų nei jų rekomenduojama, kad kaulai būtų sveiki”, sako dr. Pamela Goodwin, Mount Sinai ligoninės onkologė ir Toronto universiteto medicinos profesorė.  „Jei jūs sergate krūties vėžiu, greičiausiai verta pasitikrinti vitamino D kiekį. Jei jis nepakankamas, reikėtų vitamino vartoti daugiau, kad jo kiekis kraujuje būtų toks, kuris laikomas naudingu”.
Ankstesnieji tyrimai parodė, kad vitamino D kiekis gali būti siejami su krūties vėžio rizika, ir tai paaiškinama biologiškai.
„Mes žinome iš fundamentaliųjų mokslinių tyrimų, kad krūties vėžio ląstelės turi vitamino D receptorių ir gali sąveikauti su vitaminu D”, sako dr. Goodwin.
Tačiau dėl vitamino D teikiamų privalumų sveikatai yra daug sumaišties, o rekomenduojamos paros normos pasaulyje labai skiriasi.
Tyrimas apėmė duomenis apie 512 moterų, kurioms 1989-1995 metais buvo diagnozuotas krūties vėžys. Visoms pacientėms ištirtas vitamino D kiekis kraujuje, jos taip pat atsakė į klausimus apie mitybą.
Moterų amžius buvo šiek tiek per 50 metų,  jos buvo stebimos beveik 12 metų. 37,5 procento pacienčių vitamino D kiekiai buvo ypač nepakankami, 38,5 procento – nepakankami, o 24 procentų moterų – tokie, kokius rekomenduoja medikai. 
Moterys prieš menopauzę, kurių svoris ir insulino kiekis organizme buvo didesni ir kurių augliai buvo labiau piktybiniai – tokios moterys paprastai turėjo mažesnius vitamino D kiekius.
Tyrėjai nustatė, kad krūties vėžio išplitimo tikimybė moterims su nepakankamu vitamino D kiekiu buvo beveik dukart didesnė, o mirties nuo vėžio rizika 75 procentais didesnė  nei moterų, kurių vitamino D kiekis buvo normalus.
Tačiau nenustatyta, kad skirtųsi rizika išgyventi moterims su tinkamu ir nepakankamu vitamino D kiekiu. Be to, nors tai statistiškai ir nereikšminga, tyrimo duomenys parodė, kad esant dideliems vitamino D kiekiams metastazių ar mirties rizika yra šiek tiek didesnė, praneša „HealthDay News”.


Savigydos pramonės asociacija

DNA Fit

TAIP PAT SKAITYKITE