Natula

Elektroninės erdvės galimybės – gyventojai jau gali pasirašinėti internetu

Nuo 2009 m. pradžios Lietuvos piliečiai gali įsigyti naujo tipo asmens tapatybės kortelę. Ja galima identifikuoti asmenį elektroninėje erdvėje, pasirašinėti elektroninius dokumentus. Naujosios asmens tapatybių kortelių galimybės jau taikomos Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų veikloje – teikiant Valstybinės ligonių kasos elektronines paslaugas.
Lietuvos Respublikoje išduodamose naujose asmens tapatybės kortelėse yra įrašomi Gyventojų registro tarnybos  prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (Nacionalinio sertifikavimo centro) asmens atpažinimo  elektroninėje erdvėje sertifikatas ir kvalifikuotas sertifikatas. Asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas yra skirtas identifikuoti  asmenį elektroninėje erdvėje. Kvalifikuotas sertifikatas suteikia galimybę pasirašyti oficialius elektroninius dokumentus saugiu elektroniniu parašu.
Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė yra pagrindinis piliečio asmens dokumentas, patvirtinantis jo asmens tapatybę. Jos pagalba nustatoma ar patvirtinama asmens tapatybė elektroninėje erdvėje, pasirašomi elektroniniai duomenis. Todėl šios kortelės gali būti naudojamos išduodant nedarbingumo ir nėštumo bei gimdymo atostogų pažymėjimus – pasirašant juos pasinaudojus asmens tapatybės kortelėje įrašytu kvalifikuotu sertifikatu.
Daugiau informacijos:
Vytautas Krasauskas
Vidaus reikalų ministerijos
Viešojo valdymo politikos departamento
Elektroninės valdžios skyriaus vedėjas
Tel. (8 5) 271 7370, (8 5) 271 7066
SAM Ryšių su visuomene skyrius
Natalja Keturkienė, tel. (8 5) 266 1411, natalja.keturkiene@sam.lt


Sveikatos ministerija

TAIP PAT SKAITYKITE