Gudručio vaistinė

Gerti alkoholį paauglius skatina reklama

Alkoholio reklama labiausiai veikia dar negeriančius jaunuolius, o jau geriančius jų bendraamžius paskatina gerti daugiau. Tai nustatė Europos Alkoholio ir sveikatos forumo mokslinės grupės atliktas tyrimas.

Mokslininkų grupė tyrė žiniasklaidos poveikį vaikų ir paauglių įpročiams, ryšį tarp reklamos intensyvumo ir alkoholio vartojimo, įvertino dažno alkoholio produktų rodymo reklamose bei filmuose ir staigaus alkoholio vartojimo padidėjimo ryšį, nustatė, kaip alkoholio vartojimą įtakoja regioninio, nacionalinio ar tarptautinio lygmens teisės aktai. Studijos, kuriomis buvo remtasi vertinant prekybos komunikacijos poveikį alkoholio vartojimo pradėjimui ir tęstinumui, apima 38 tūkst. jaunų žmonių, kurių amžius buvo nuo 10 iki 21 metų. Tiriamieji buvo iš JAV, Naujosios Zelandijos, Belgijos ir Vokietijos.

Reikia pabrėžti, kad tyrimai buvo atlikti šalyse, turinčiose ilgą reklamos istoriją ir gana aukštą alkoholio vartojimo lygį, tad tyrimo išvados negali būti besąlygiškai taikomos visoms šalims ir laikomos visuotine tendencija. Kokio dydžio poveikį alkoholio reklama turi kitoms šalyse kol kas galima tik spėlioti, tačiau aišku viena, kad skirtumas tarp valstybių, griežtai draudžiančių bet kokią alkoholio reklamą ir tokių, kurios ribojimų neturi, yra akivaizdus.

Visgi, šios mokslinės apžvalgos išvados aiškios:  būtent komercinė komunikacija, kuriai mokslininkų grupė priskyrė ne tik reklamą, bet ir produkto atpažinimą, kainų nustatymą bei prieinamumą, smarkiai įtakoja alkoholio vartojimą paauglių tarpe.

Pagalba mažyliui

TAIP PAT SKAITYKITE