Nobel biocare

Sveika mokymosi aplinka – gera mokslo metų pradžia

Prasidėjus mokslo metams Kauno visuomenės sveikatos centro (KVSC) specialistai primena, jog mokyklose turi būti sudarytos tinkamos sąlygos vaikų ugdymui, o mokiniai iki rugsėjo 15 d. turi mokyklai pateikti informaciją apie profilaktinio sveikatos patikrinimo rezultatus. Tik tokiu būdu būtų sudaromos prielaidos geresnei vaiko sveikatai.

KVSC duomenimis, kasmet tarp mokyklinio amžiaus vaikų nustatoma vis daugiau atramos ir judamojo aparato ligų, regos sutrikimų. Kauno apskrityje nuo 2001 iki 2006 m. apie trečdaliu padaugėjo turinčių skeleto-raumenų sistemos sutrikimų. 2001 m. iš tūkstančio sveikatą pasitikrinusių bendrojo lavinimo mokyklų mokinių beveik kas penktas, o 2006 m. – jau kas ketvirtas vaikas turėjo regos sutrikimų.

Pasak KVSC Visuomenės saugos kontrolės skyriaus vedėjos Romutės Smolskienės, mokyklos aplinka turi daug reikšmės vaikų sveikatos formavimuisi, nes mokiniai ten praleidžia didžiąją dienos dalį. Tinkamai įrengtos mokymosi patalpos, pilnai sukomplektuoti mokykliniai baldai, vaikų susodinimas klasėje atsižvelgiant į jų sveikatos būklę yra būtinos prielaidos siekiant išvengti vaikų sveikatos sutrikimų. Todėl mokinių tėvai taip pat turi prisiimti atsakomybę už vaiką ir laiku pateikti mokyklai informaciją apie jo sveikatą.

KVSC specialistai, vadovaudamiesi Lietuvos higienos norma HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokyklos. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai”, pateikia trumpą atmintinę, kurioje išvardinti pagrindiniai reikalavimai mokymo patalpoms bei tinkamam mokinio paruošimui mokslo metams. Juos turėtų žinoti ne tik mokyklų darbuotojai, bet ir vaikų tėvai:

· Mokymo įstaiga turi būti paruošta mokslo metams: turi būti užbaigti remonto darbai, sutvarkyta teritorija, išvalytos ir išvėdintos klasės, sukomplektuoti baldai bei sutvarkytas dirbtinis patalpų apšvietimas.

· Mokymo klasės turi būti izoliuotos nuo patalpų, iš kurių per pamokas sklinda triukšmas ar kvapai.

· Draudžiama įrengti mokymo klases ir mokymo kabinetus, priešmokyklinių ugdymo grupes rūsiuose ir cokoliniuose aukštuose.

· Mokymo klasėse mokykliniai baldai turi būti sukomplektuoti ir paženklinti spalviniu ženklu.

· Mokiniai mokymo klasėje sodinami, atsižvelgiant į mokinio regą, klausą bei gydytojo pateiktus nurodymus, todėl labai svarbu patikrinti moksleivio sveikatos būklę prieš mokslo metus. Silpnesnės regos ar blogesnės klausos mokiniai sodinami priekyje, ne toliau kaip 3-iame suole nuo lentos, į jų ūgiui pritaikytą suolą. Jei mokinio rega koreguota akiniais ir juos nuolat dėvi, mokinys gali sėdėti bet kurioje mokymo klasės vietoje jo ūgį atitinkančiame suole.

· Mokiniai turintys specialiųjų ugdimosi poreikių, klasėje sodinami pagal pedagoginių psichologinių tarnybų arba gydytojų rekomendacijas.

· Jei mokiniai susodinami trimis ar keturiomis eilėmis, per mokslo metus ne mažiau kaip 2 kartus jie turi būti persodinami iš vienos eilės į kitą, keičiant žiūrėjimo kampą.

· Kiekvienam mokiniui klasėje turi būti numatytas ne mažesnis kaip 2 kvadratinių metrų plotas mokymosi vietai.

· Klasėje atstumas nuo pirmųjų suolų iki lentos turi būti ne mažesnis kaip 2,6 m – statant suolus trimis eilėmis ir ne mažesnis kaip 3 m – statant suolus keturiomis eilėmis. Jei pamokos metu nereikia naudotis mokymo klasės lenta, suolai gali būti statomi pusračiu ar vieni prieš kitus, tačiau būtina užtikrinti pakankamą stalo paviršiaus apšvietimą bei taisyklingą kūno laikyseną. Pagrindinis apšvietimo srautas turi kristi iš kairės.

· Mokymo klasėje atstumai tarp suolų eilių turi būti ne mažesni kaip 0,6-0,7 m, nuo išorinės sienos iki suolų eilės – 0,6 m, nuo vidinės sienos – 0,5 m ir nuo galinės sienos iki paskutinio suolo – 0,5 m.
· Mokymo patalpų dirbtiniam apšvietimui turi būti naudojamos liuminescencinės lempos pagal gamintojo deklaraciją skirtos konkrečių patalpų apšvietimui. Mokymo klasės apšvieta turi būti ne mažiau kaip 300 lx.



TAIP PAT SKAITYKITE