Nobel biocare

Vaizdo žaidimai senatvėje skatina smegenų veiklą

Psichologai tvirtina, kad kompiuteriniai žaidimai lavina vyresnių žmonių smegenis, skatina atminties funkcijas ir pastabumą, rašo „Telegraph”. Ilinojaus universiteto mokslininkų atlikti tyrimai parodė, kad žaidimai apsaugo smegenis nuo kognityvinių gebėjimų praradimo.

Anksčiau jau buvo nustatyta, kad žaidimai teigiamai veikia vyresnių negu 60 metų žmonių smegenis. Tačiau tai pirmasis tyrimas, parodęs, kad jų poveikis išlieka ir praėjus kelioms savaitėms po žaidimo bei daro teigiamą įtaką kasdienei vyresnių žmonių veiklai.

Mokslininkų komanda tyrė 40 žmonių, sulaukusių 60-ies, iš kurių pusė turėjo žaisti strategijos žaidimą „Rise of Nations”. Žaidėjai turėjo statyti miestus, maitinti ir įdarbinti žmones, išlaikyti kariuomenę ir didinti valdomą teritoriją. Žaidimas iš viso buvo žaidžiamas apie 23 valandas.

Tyrimų metu nustatyta, kad žaidusieji „Rise of Nations” geriau pasirodė per įvairius testus. Žaidusiųjų grupė kur kas geriau atliko mąstymo užduotis, galėjo greičiau pereiti nuo vienos užduoties prie kitos. Jų atmintis ir protiniai gebėjimai lenkė tuos, kurie žaidimo nežaidė.

Kiek mažiau pagerėjo momentinė žaidusiųjų atmintis, kai jiems reikėjo įsiminti vaizdus bei vėliau identifikuoti objektus.

Profesorius Artas Krameris žurnale „Psychology & Aging” išspausdintame straipsnyje rašė, kad tai pirmasis tyrimas, įrodantis žaidimų naudą vyresnio amžiaus žmonėms.

Pasak jo, žaidimai gali būti vienas iš būdų ne tik palaikyti, bet ir pagerinti kai kurias smegenų funkcijas, kurios silpsta senstant.

Šioje vietoje galime prisiminti 78 metų japoną Akira Kitajima, kurio didžiausia aistra yra pirmojo asmens šaudyklės. Kai kurie mūsų skaitytojai tuomet buvo nepatenkinti tokia „nereikšminga” naujiena apie senuko pomėgius, tačiau panašu, jog tokią veiklą reiktų kaip tik skatinti ir viešinti, jei dar norime ilgai džiaugtis mūsų senolių skvarbiu ir blaiviu mąstymu.

TAIP PAT SKAITYKITE